• Casslo08

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Som rubriken lyder! Hoppas ni är många som vill följas åt sista tiden här.

Kan inte fatta att jag snart har min bebis här och att jag blir tvåbarns-mor :)

Haka på!

Jag har BF 5/8 men det blir mest troligt planerat snitt så kanske har jag min bebis ännu tidigare!

Välkomna!!.

• Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?
  • Piff4

Vi har ganska mkt kvar att fixa, men eftersom bebis rummet ska renoveras så väntar vi med mkt tills det är klart. Men det vi måste köpa innan bebisen kommer är lite hygien grejer, annars har vi så vi klarar oss första tiden :)

• Casslo08

Välkommen stromberg :)

Alla "stora saker" har vi fixat men alla hygienprodukter och blöjor och dylikt har vi inte införskaffat ännu,men det går ju fort att gå på affären och apoteket :)

Ska snart börja tväta upp alla bebiskläder också och i mitten på juli ngn gång ska jag nog börja tänka på BB-väskan.

• Gravid92

Hej! Hoppar in här med :)

Har bf den 28/7 så det är inte jätte långt kvar. Känns inte riktigt sant att det snart är dax.

• carro93
    Casslo08 skrev 2013-06-11 08:37:06 följande:

Välkommen stromberg :)

Alla "stora saker" har vi fixat men alla hygienprodukter och blöjor och dylikt har vi inte införskaffat ännu,men det går ju fort att gå på affären och apoteket :)

Ska snart börja tväta upp alla bebiskläder också och i mitten på juli ngn gång ska jag nog börja tänka på BB-väskan.

Jag har redan börjat packa bb-väskan haha,  jag är så otålig :P Sen tänker jag att det är bra ifall det av någon anledning skulle bli akut in till förlossningen och man inte vet vad man ska ha med sig. 
  • Casslo08
    carro93 skrev 2013-06-11 11:32:20 följande:
    Jag har redan börjat packa bb-väskan haha,  jag är så otålig :P Sen tänker jag att det är bra ifall det av någon anledning skulle bli akut in till förlossningen och man inte vet vad man ska ha med sig. 

Jag tar det chill denna gång. Förra gången så packade jag väskan 2 månader i förväg tror jag,haha! ;)Och om det skulle bli akut av någon anledning så har vi 2 min till sjukhuset med bil,så jag känner ingen panik :)  

• Casslo08
    Gravid92 skrev 2013-06-11 08:56:26 följande:
    Hej! Hoppar in här med :)

Har bf den 28/7 så det är inte jätte långt kvar. Känns inte riktigt sant att det snart är dax.

Välkommen! :) Kul att det kommer fler och fler till tråden :) Blir kul att följas åt!
  • carro93
    Casslo08 skrev 2013-06-11 11:38:36 följande:

Jag tar det chill denna gång. Förra gången så packade jag väskan 2 månader i förväg tror jag,haha! ;)Och om det skulle bli akut av någon anledning så har vi 2 min till sjukhuset med bil,så jag känner ingen panik :)  

Jaha men då är det lugnt :)  Vi har 3 mil ungefär och det är mitt första barn så jag är lite smånervig ;)
  • Casslo08
    carro93 skrev 2013-06-11 11:41:08 följande:
    Jaha men då är det lugnt :)  Vi har 3 mil ungefär och det är mitt första barn så jag är lite smånervig ;)
    Ja, har ni 3 mil så är det ju bra att vara så förberedd man kan. Bra att bara kunna hugga tag i den färdigpackade väskan när det sätter igång :)
Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?