• moooish

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Hej jag har bf 10/8, känns som en evighet. Börjar dock jobba till midsommar och fem veckor framåt så då går tiden hoppas jag, är just färdig med min utbildning så det känns skönt. Är det bara jag(vi) som valt att inte ta reda på kön?

• moooish

Jag sover också dåligt på nätterna, har foglossning och skräp men har det annars rätt bra. Tycker bara att tiden går så långsamt! Borde kanske börja inhandla lite smågrejer som flaskor, blöjor( ska man köpa nappar redan nu?) så det känns som att det händer något!

• moooish

Thequeenmum: ja jag känner av den lilla väldigt mycket , mer rörelser än sparkar nu när den börjar bli lite större:) väldigt mycket på nätterna också!

• moooish

Upp och ner här, har lågt blodtryck så jag kan känna mig trött och svag stundtals. Börjar jobba på fredag och undrar hur jag ska orka 5 veckor( har lugnt jobb dock så jag tror det går men 1 timmes resväg).
    Känner att det börjar närma sig, fast med bf i augusti så ligger ju en stor del av sommaren emellan

• moooish

Casslo08: jag är just färdig med univutbildning så jag behöver jobba lite för att få lite extra pengar :) det är ju en begränsad tid så jag får bita ihop och tänka på vad som komma skall :) lär ju inte vara hyperaktiv de dagar jag är ledig direkt:)

• moooish
    CatEyes skrev 2013-06-19 11:49:05 följande:
    Casslo08, skönt att få ett datum :)

Ni som ska amma, har ni köpt en bröstpump? Jag vet inte om jag ska köpa en innan bebis kommer eller efter. Första barnet så jag vet inte riktigt vad som är bäst.
    Jag ska nog köpa en (ev först få låna en av en kompis bara för att se om det ens kommer att fungera att använda en). Det är svårt att veta men kanske skönt att ha en hemma om det skulle bli så att man behöver.
    Det är vårt första barn också och det är verkligen jättesvårt att veta vad man behöver och inte, från apoteket tex, vad inhandlar ni därifrån? Jag har köpt babyolja, zinksalva och tvättlappar, thats it. Vad mer? 
  • moooish

Jag hade sf-mått 31 i vecka 32+2, verkar som att min kotte är senare lite mindre men vem vet, den kanske växer på sig! Så länge den håller sig inom gränsvärdet är det bra :)

• moooish

Lite konstiga ord som senare istället för snarare i det där inlägget. Kan bero på obalans hos skrivaren!

• moooish

Min bebis ligger också lite i nederkant, men inte under gränsvärdet. Jag har en förhållandevis liten mage och har inte lagt på mig någonannanstanns på kroppen så det känns rätt bra att vara smidig och rörlig än, även om jag har jobbigt med foglossning men det är nog min större krämpa hittills i graviditeten.

• moooish

Pixx: känner samma som dig. Är också väldigt rastlös men blir trött och får ont av väldigt lite . Har handlat idag för det är min lediga dag, köpte lite newborn-blöjor för jag tänker att någon gång måste de ju köpas !
    Ett tips är kanske ladda hem ngn bra serie eller så. Om du har vänner som är lediga kan du bjuda dem på fika eller middag :)

• moooish

Åh det var synd! Hoppas du hittar en serie.
    Jag köpte faktiskt ett paket av varje, de är rätt små paket så jag tänkte att jag testar både, när jag kom hem hittade jag rabbatkuponger från libero, typiskt haha. Det är vårt första barn också så jag har inte heller någon aning om vad som passar bäst!

• moooish

Carro93: har inte känt det men i två dagar har jag haft ont på vänster sida just bredvid naveln . Det har vart stenhårt där, som en sammandragning och inte gått över på några timmar. Om det händer i morgon ska jag ringas till fl och se om de vet varför det blir så. Kan även ha känt av förvärvar, lite som mensvärk. Känns dock som att det kommer ta längre tid än jag trott ( har alltid känt att bebisen ska komma tidigare än beräknat ) för ungen att komma!

• moooish

Grattis majsis08!
    Vad roligt för er alla som börjar känna av ngn slags start på fl. Själv känner jag inget tecken på något och ungen är inte ens fixerad, ska till bm nästa vecka och hoppas att den ligger rätt då annars måste man väl på ett sånt vändningsförsök vilket jag hört ska vara rätt smärtsamma? Någon som vet? Känns iaf som att det är så jävla länge kvar!!! 29 dagar liksom...

• moooish

Åh grattis!!
    Jag drömde att jag var hos bm och hon sjukskrev mig för att det var så nära nu. Har fyra dagar kvar att jobba och bf känns långt bort!

Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?