• Fransa

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

CatEyes skrev 2013-06-12 09:32:20 följande:
    Någon mer som har nästäppa? Jag står inte ut längre Men bm säger att det inte finns mycket att göra än att ta nässpray.

Jag nässprayar bara ena näsborren, för att bara "förstöra" en... Det märks att den blir täppt mkt fortare än den "osprayade", men jag hade inte kunnat sova utan att iaf får vara halvt otäppt!

...hoppar förresten in här jag med - har bf den 24 juli!  
  • Fransa

Ska kanske skriva att det är första barnet och att det är en tjej (vilket sambon dock inte vet, men jag är rätt övertygad om att han inte läser här!Tungan ute)

• Fransa
    Casslo08 skrev 2013-06-12 15:42:20 följande:

Är det någon annan än jag som plötsligt blivit SUPERTRÖTT? Känns som jag skulle kunna sova dygnet runt och det kan inte bara vara järnbrist. Kan det vara kroppen som vill vila upp sig?

*räcker upp en hand*
  • Fransa

Jag har börjat dricka det och känner definitivt av sammandragningar strax efter! Jag dricker det med förhoppningen att det ska underlätta förlossningen samt att livmodern ska dra ihop sig fortare efteråt Glad Hoppas även att det ska göra att avslaget blir så litet som möjligt!

• Fransa

Gha! Gnäll... Är det någon som har något tips på hur man kan palla upp sig så att ryggen inte gör så förjordat ont när man sover?! Sover jag mer än typ fyra timmar, så får jag så vansinnigt ont i "filéerna" ungefär mitt på ryggen... Kan bara ligga på sidan, så det känns inte som att jag lyckas avlasta, hur jag än pular in kuddar här och var under mage, ben, bakom ryggen etc...

• Fransa
    TheQueenMum skrev 2013-06-15 12:27:07 följande:
    Solig Veckan går mot sitt slut & vi kommer närmre var dag....Smile....

Någon mer som kissar floder just nu, helt galet de senaste två dygnen känns det som om jag kissat ut liter hihi... 
    Jag konstaterar tvärtom att jag kissar mindre nu! Istället för att gå upp 4-5 gånger per natt räcker det med typ en! Någons om har en teori om varför? Jag tänker att "ah, tänk om barnmorskan ruckade henne ur läge när hon skulle känna om hon var fixerad?!" ...men det kanske bara är fåniga tankar..?
  • Fransa
    jagvill85 skrev 2013-06-25 16:20:12 följande:
    Känner ni av mycket liv och rörelse i magen fortfarande?
    Haha, ja! Jag tror att min har missuppfatta lite, o försöker ta sig ut genom skinnet... Tungan ute
  • Fransa
    Johanna 85 skrev 2013-06-26 14:50:58 följande:
    Är det någon med som är sjukt svullen om fötterna? Spelar inte roll om jag ligger högt, efter en natt eller stödstrumpor längre. Även om fingrar men inte på långa vägar som fötterna. Kan knappt gå på de vissa stunder på dagen. Dock visade mitt undertryck ha börjat gått upp lite, har alltid lågt på 60 och var uppe på 85 men kanske en tillfällighet. Hade ju havandeskapsförgiftning sist, men har ingen huvudvärk eller ont i magen. Någon mer som har haft havandeskapsförgiftning förut? sist kom den mer pang på och kan ju även vara smygande vad jag förstår. 

En vacker bild kan jag ju slänga in :) la pekfingret på och tryckte och avtrycket var kvar in ett par minuter :P

Det här är ovansidan av smalbenet (dvs där det normalt bara är ben...) efter att jag har haft fötterna på bordet med ena benet över det andra! ...vaddå, jag är väl inte svullen?! FörvånadFlört

• Fransa

Tidigare har jag bara haft lite lätt "mensvärk" som förvärkar (+ en hel del icke smärtsamma sammandragningar), men inatt vaknade jag vid halv tre-tiden av att jag hade alldeles ont liksom i hela magen (relativt högt upp) och mådde lite illa. Efter en stund märkte jag att det kom liksom i vågor och då började jag titta på klockan. Vid halv fyra kom de på pricken var tredje minut (höll i sig i 30 sekunder). Det hjälpte inte att gå upp och gå, dock tog jag ett par alvedon vid halv fem och då lugnade det sig vid femtiden. Nu känner jag bara lite lätt molande.

Har googlat lite och förstår att även förvärkar kan vara såhär regelbundna. Men, hur vet man när man bör ringa? När alvedonen inte verkar? (är bara i vecka 37 (36+2))

• Fransa
    CupcakeDream skrev 2013-06-29 23:57:35 följande:
    Hänger på här:) har bf 8/8 :) magen är stor och jag har börjat få halsbränna :( usch. Sover dåligt och vankar fram när jag går. Inga värkar dock! Bara sd tror jag . Vart ska ni föda? Jag ska föda på näl:)
    Planen är Danderyd och jag hoppas verkligen att vi får plats! (o att personalen räcker till såhär i semestertider...Obestämd)
  • Fransa

Trots att det är en dryg vecka kvar, så känns det som att den aldrig kommer att vilja komma ut...Flört Men, då "huvudhundvakten" är bortrest tom den 20:e, så ska jag väl vara tacksam att inget har hänt än!

• Fransa

Är det någon mer som har ett otroligt tryck nedåt? Har haft det nu i två dagar o det känns som om ungen ska trilla ut! Är alldeles öm i senorna (?) som liksom går ihop högst upp på insidan av låren...Obestämd Orkar typ inte gå någonstans och när jag väl gör det känns det nästan som att jag vill gå alldeles bredbent Tungan ute (vecka 40 i morgon)

• Fransa

Har haft värkar var 6:e minut sedan typ niotiden igårkväll. De senaste timmarna har de dock kommit glesare (typ var 10:e minut), men är sjukt mkt starkare! Vet inte om jag ska tolka det som positivt eller negativt..? Jag menar, det blir ju längre från de tre värkarna på tio min, men de ökar i styrka..?

• Fransa

Åkte in för kontroll igår efter två sömnlösa nätter samt 20 timmar med värkar var sjätte minut. Knappt två ynka centimeter var betalningen för dessa 20 timmar!Förvånad Så, jag fick välja om jag ville sova kvar där på nåt starkare, eller åka hem med citodon och bricanyl. Jag valde det senare. Sov till ca tre inatt när värkarna satte igång igen. Hoppas att det händer mer idag!

• Fransa

Mitt skämt om en tredagarsförlossning slog visst in Flört Värkarna började den 22:a och den 25 juli kom hon äntligen! Förlossningen blev ett marathon med värkar utan paus efter att de tog vattnet, men trots detta värkstimulerande dropp då de inte var tillräckligt effektiva, krystvärkar redan vid sex cm (som jag var tvungen att hålla emot) och sedan helt öppen i fem timmar innan de till slut drog ut henne. Sugklocka krävdes, då hon låg lite knasigt och inte kom ut själv.

Här är Olivia, en stor tjej på 53 cm och 4250 gram!

• Fransa
    CupcakeDream skrev 2013-07-28 01:03:14 följande:
    FransA: grattis till ditt underverk!:) va har man för storlek på ett barn runt 4 kg?
    56 är lite stort och hittills har de 50-plagg hon har haft på sig varit väldigt olika.. Smurf-bodyn på bilden är på gränsen till stor, medan en annan body i samma storlek var på gränsen till liten. Eller, på gränsen till för kort iaf - hon har rätt lång överkropp Glad

Delvis kl:
    Tack för alla grattis!Skrattande
  • Fransa
    Piff4 skrev 2013-09-07 23:04:42 följande:
    Hur har det gått för alla här? Alla har fullt upp att gosa med bebis antar jag :)
    Ja, här är det full fart med hästar, hundar katter och den här sötungen: Skrattande

Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?