• Anonym (44 år)

Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?

I princip alla män, oavsett ålder, kollar på snygga tjejer och jag är inget undantag. Mentalt tänker man inte på att man faktiskt är 20-25 år äldre än tjejerna man kollar på (jag kollar på tjejer i alla åldrar, men nu gällde frågan unga tjejer). Jag kan förstå om jag t.ex. skulle glo mycket ingående på en 18-åring, att hon då skulle tycka att det var "obehagligt", men så skulle jag personligen inte göra, det skulle nog var lite diskret i sådana fall, och skulle jag få minsta indikation om att tjejen inte "uppskattade" detta, så skulle jag sluta titta direkt.

Alltså, tycker ni unga tjejer att det är "obehagligt" när "äckliga gubbar" +40 kollar på er (inte något pervo alltså) eller hur resonerar ni? Man vill ju inte upplevas som en snuskgubbe bara för man har passerat 40 och kollar på snygga tjejer, i alla åldrar (Jag raggar inte på så unga tjejer).

• Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?
  • Anonym (..)
    Anonym (håhåjaja) skrev 2021-11-11 12:01:20 följande:

Om hon knullar en känd 40 åring samtidigt som hon gnäller över att den fet 40 åring raggar på henne så är det dubbelmoral att snacka om äckliga gubbar ja, för bevisligen knullar hon ju gubbar, oavsett om han är ful eller snygg så är ju båda gubbar, eller hur?

Men alltså kolla va. Man har väl lite koll på sin egen nivå? Ta en titt i spegeln. Är du ovanligt snygg och välbevarad för din ålder? Inte? Då är sannolikheten rätt låg att en ung kommer att finna dig attraktiv. Nivå! Alla människor borde ha ungefärlig koll! Särskilt män överskattar sig själva sjukt mycket, raggar på unga/snygga fast de själva ser ut som vilken gubbe som helst. Man MÄRKER om man är ovanligt snygg/har chans på unga, genom att man blir raggad på rätt frekvent av andra attraktiva.
  • Anonym (..)

Principen är väl samma för kvinnor. En man som föredrar yngre skulle kanske inte neka en het välbevarad äldre kvinna, men tacka nej till i princip alla övriga äldre kvinnor. Inget konstigt alls.

Han skulle inte säga att den kvinnan var en hängig tant, men kanske skulle han säga det om de övriga.

• Anonym (DinosaurJr)

Ni kvinnor 25-30 år, vad tänker ni när man 45-50 år visar intresse för er?

• Anonym (Cilla)

Jag jobbar som lärare på gymnasiet, alltså med ungdomar i åldrarna 16-19 år.

Nu ska jag berätta hur ungdomar i den åldern är. Utan undantag. Inte några extremfall, inte bara killarna, inte de som är mindre mogna än andra. Ok, here we go.

De är osäkra. De är flamsiga. De vet inte vad de vill göra efter studenten. De är oroliga över en osäker arbetsmarknad och en lika osäker bostadsmarknad. De bor hemma hos sina föräldrar. De har ibland extrajobb, tar på sig för många timmar och får panik över att inte hinna. De har slut på pengar och ber mamma swisha för att de vill köpa frukost. De är nervösa för muntliga redovisningar och smiter ibland hem för att slippa redovisa. De sover för lite och är trötta på lektionen, ligger över bänken och halvslumrar. De går ut på praktik och hör av sig till oss lärare för att de nojar över om handledarna är missnöjda med dem. De tycker många saker är tråååååkiga och berättar det gärna. De har ändlösa draman på snapchat. De är politiskt omogna och har ingen aning om vad de ska rösta på.

De ser en 40+ person som lastgammal eftersom deras föräldrar är i den åldern.

M a o: de är helt normala unga människor.

Det en 40+ man ser i en 18-åring är skönhet. I övrigt finns det inget han rimligen kan känna samhörighet med. Att så totalt knoppa av allt en människa är och bara stirra på en kropp är tämligen udda. Och att det skulle vara helt omöjligt för en vuxen man att INTE spana in 18-åriga tjejer är nog något TS mest intalar sig för att legitimera sin dragning till ungdomar. Om inte så säger TS att män inte är lämpade att jobba med unga. Och det är ju att ha en rätt taskig syn på män, eller?

• Tom Araya
    Anonym (Cilla) skrev 2021-11-11 18:34:04 följande:

Nu ska jag berätta hur ungdomar i den åldern är. Utan undantag. Inte några extremfall, inte bara killarna, inte de som är mindre mogna än andra. Ok, here we go.

De är osäkra. De är flamsiga. De vet inte vad de vill göra efter studenten. De är oroliga över en osäker arbetsmarknad och en lika osäker bostadsmarknad. De bor hemma hos sina föräldrar. De har ibland extrajobb, tar på sig för många timmar och får panik över att inte hinna. De har slut på pengar och ber mamma swisha för att de vill köpa frukost. De är nervösa för muntliga redovisningar och smiter ibland hem för att slippa redovisa. De sover för lite och är trötta på lektionen, ligger över bänken och halvslumrar. De går ut på praktik och hör av sig till oss lärare för att de nojar över om handledarna är missnöjda med dem. De tycker många saker är tråååååkiga och berättar det gärna. De har ändlösa draman på snapchat. De är politiskt omogna och har ingen aning om vad de ska rösta på.

Det en 40+ man ser i en 18-åring är skönhet. I övrigt finns det inget han rimligen kan känna samhörighet med. Att så totalt knoppa av allt en människa är och bara stirra på en kropp är tämligen udda. Och att det skulle vara helt omöjligt för en vuxen man att INTE spana in 18-åriga tjejer är nog något TS mest intalar sig för att legitimera sin dragning till ungdomar. Om inte så säger TS att män inte är lämpade att jobba med unga. Och det är ju att ha en rätt taskig syn på män, eller?

Bra uttryckt.

Självklart kan äldre se på unga och beundra deras skönhet, utan att nödvändigtvis önska något mer intimt.

Själv tycker jag det skulle kännas smått perverst att dejta någon under 35 eller i alla fall 30... är själv 48. Jag är supernöjd med att dejta jämnåriga kvinnor och tänker de unga hade kunnat vara intressanta om jag själv varit lika ung.
  • Anonym (20)
    Anonym (Cilla) skrev 2021-11-11 18:34:04 följande:

Skrattade när jag läste det du skrivit. Gick ut gymnsiet 2019, men känner igen mycket av det du skriver haha. Instämmer med din syn, de är i mina föräldrars värld och jag tycker att det är konstigt att de vill ha något med min generation att göra på det sättet. Jag pluggar och har bara haft en pojkvän. De har jobbat 20 år, levt familjeliv. Jag har precis börjat mitt vuxenliv, även om jag känner mig långt ifrån vuxen. Första gången jag blev raggad på av en äldre man var när jag var 13. Jag fattar det bara inte.
  • Anonym (20)
    Tom Araya skrev 2021-11-11 18:52:41 följande:
    Bra uttryckt.

Självklart kan äldre se på unga och beundra deras skönhet, utan att nödvändigtvis önska något mer intimt.

Själv tycker jag det skulle kännas smått perverst att dejta någon under 35 eller i alla fall 30... är själv 48. Jag är supernöjd med att dejta jämnåriga kvinnor och tänker de unga hade kunnat vara intressanta om jag själv varit lika ung.
    Fint tycker jag. Och vettigt Solig
  • Anonym (Cilla)
    Anonym (20) skrev 2021-11-11 19:20:56 följande:

Skrattade när jag läste det du skrivit. Gick ut gymnsiet 2019, men känner igen mycket av det du skriver haha. Instämmer med din syn, de är i mina föräldrars värld och jag tycker att det är konstigt att de vill ha något med min generation att göra på det sättet. Jag pluggar och har bara haft en pojkvän. De har jobbat 20 år, levt familjeliv. Jag har precis börjat mitt vuxenliv, även om jag känner mig långt ifrån vuxen. Första gången jag blev raggad på av en äldre man var när jag var 13. Jag fattar det bara inte.

Du tar upp en viktig poäng! Det är ju inte så att de här männen ser om någon har fyllt 18. De är precis lika tända på 17- 16- och 15-åringar. Och ja, de kan också stöta på 13-åringar.

De intalar sig att bara för att en tjej är i puberteten så är hon lovligt byte och att mognad kan mätas i bh-storlek. De här männen uttrycker gärna att tjejer ser så vuxna ut och verkar så mogna men det handlar ju om en förvriden syn på vad en relation med en kvinna består av.
  • Anonym (20)
    Anonym (Cilla) skrev 2021-11-11 19:25:24 följande:
    Du tar upp en viktig poäng! Det är ju inte så att de här männen ser om någon har fyllt 18. De är precis lika tända på 17- 16- och 15-åringar. Och ja, de kan också stöta på 13-åringar.

De intalar sig att bara för att en tjej är i puberteten så är hon lovligt byte och att mognad kan mätas i bh-storlek. De här männen uttrycker gärna att tjejer ser så vuxna ut och verkar så mogna men det handlar ju om en förvriden syn på vad en relation med en kvinna består av.
    Åh, har hört det så många gånger. Att jag är så mogen ... och förstås att åldern bara är en siffra. Utvecklades tidigt (kroppsligt) så det är väl därför. Skönt att läsa att någon förstår, övertygad om att du är helt fantastisk som lärare.
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (20) skrev 2021-11-11 18:03:22 följande:
    Nu vill jag inte ligga med en gubbe oavsett status/snygghet, men håller inte med om det är dubbelmoral om någon skulle villja ligga med en het medelålders kändis. Det är mer än ålder som spelar in (även om ålder är viktigt för många). Tror inte någon tycker att det är kul om en äcklig person försöker något. Lite koll på sin egen nivå får man ha.
    Fast den här tråden handlar om ålder inte om kändisskap.

Ja givetvis är det flera saker som avgör vem man tycker är attraktiv men att gnälla över just ÅLDER på icke kändisar som raggar på en samtidigt som man gärna knullar kändisar i samma ålder ÄR absolut dubbelmoral för det man gnäller över är ju just åldern och inte kändisskapet.
Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?