Anonym (Cilla) skrev 2021-11-11 18:34:04 följande:
Jag jobbar som lärare på gymnasiet, alltså med ungdomar i åldrarna 16-19 år.
Nu ska jag berätta hur ungdomar i den åldern är. Utan undantag. Inte några extremfall, inte bara killarna, inte de som är mindre mogna än andra. Ok, here we go.
De är osäkra. De är flamsiga. De vet inte vad de vill göra efter studenten. De är oroliga över en osäker arbetsmarknad och en lika osäker bostadsmarknad. De bor hemma hos sina föräldrar. De har ibland extrajobb, tar på sig för många timmar och får panik över att inte hinna. De har slut på pengar och ber mamma swisha för att de vill köpa frukost. De är nervösa för muntliga redovisningar och smiter ibland hem för att slippa redovisa. De sover för lite och är trötta på lektionen, ligger över bänken och halvslumrar. De går ut på praktik och hör av sig till oss lärare för att de nojar över om handledarna är missnöjda med dem. De tycker många saker är tråååååkiga och berättar det gärna. De har ändlösa draman på snapchat. De är politiskt omogna och har ingen aning om vad de ska rösta på.
De ser en 40+ person som lastgammal eftersom deras föräldrar är i den åldern.
M a o: de är helt normala unga människor.
Det en 40+ man ser i en 18-åring är skönhet. I övrigt finns det inget han rimligen kan känna samhörighet med. Att så totalt knoppa av allt en människa är och bara stirra på en kropp är tämligen udda. Och att det skulle vara helt omöjligt för en vuxen man att INTE spana in 18-åriga tjejer är nog något TS mest intalar sig för att legitimera sin dragning till ungdomar. Om inte så säger TS att män inte är lämpade att jobba med unga. Och det är ju att ha en rätt taskig syn på män, eller?
Skrattade när jag läste det du skrivit. Gick ut gymnsiet 2019, men känner igen mycket av det du skriver haha. Instämmer med din syn, de är i mina föräldrars värld och jag tycker att det är konstigt att de vill ha något med min generation att göra på det sättet. Jag pluggar och har bara haft en pojkvän. De har jobbat 20 år, levt familjeliv. Jag har precis börjat mitt vuxenliv, även om jag känner mig långt ifrån vuxen. Första gången jag blev raggad på av en äldre man var när jag var 13. Jag fattar det bara inte.