• Anonym (44 år)

Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?

I princip alla män, oavsett ålder, kollar på snygga tjejer och jag är inget undantag. Mentalt tänker man inte på att man faktiskt är 20-25 år äldre än tjejerna man kollar på (jag kollar på tjejer i alla åldrar, men nu gällde frågan unga tjejer). Jag kan förstå om jag t.ex. skulle glo mycket ingående på en 18-åring, att hon då skulle tycka att det var "obehagligt", men så skulle jag personligen inte göra, det skulle nog var lite diskret i sådana fall, och skulle jag få minsta indikation om att tjejen inte "uppskattade" detta, så skulle jag sluta titta direkt.

Alltså, tycker ni unga tjejer att det är "obehagligt" när "äckliga gubbar" +40 kollar på er (inte något pervo alltså) eller hur resonerar ni? Man vill ju inte upplevas som en snuskgubbe bara för man har passerat 40 och kollar på snygga tjejer, i alla åldrar (Jag raggar inte på så unga tjejer).

• Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?
  • Anonym (Man5)
    Anonym (Fast) skrev 2024-07-16 16:41:59 följande:
    Så varför måste de andra som skriver i tråden vara bittra? Du kan ju själv börja med att diskutera trådens ämne, istället för att skriva om vilka de andra i tråden är. Speglar bara vad du själv skriver, om du nu inte förstod det.
    Du får ha åsikter om mig, jag har inga problem att svara dig och jag tänker inte anmäla etc 

Alla har väl olika grad av bitterhet. Vem är jag att avgöra vem som är bittrast? Det känner man nog bäst själv.
  • Anonym (Fast)
    Anonym (Man5) skrev 2024-07-16 16:46:15 följande:
    Du får ha åsikter om mig, jag har inga problem att svara dig och jag tänker inte anmäla etc 

Alla har väl olika grad av bitterhet. Vem är jag att avgöra vem som är bittrast? Det känner man nog bäst själv.
    Du kanske ska läsa igenom dina egna inlägg. För du sitter ju och beskriver de andra skribenterna i tråden, hur gamla och kränkta de är, till exempel. Men nu kan du plötsligt inte avgöra längre.
  • Anonym (Man5)
    Anonym (Fast) skrev 2024-07-16 16:51:55 följande:
    Du kanske ska läsa igenom dina egna inlägg. För du sitter ju och beskriver de andra skribenterna i tråden, hur gamla och kränkta de är, till exempel. Men nu kan du plötsligt inte avgöra längre.
    Om du tar ett djupt andetag och läser igen så ser du att det är ok för mig att hen pratade om mig som person, men att vi nu kan gå tillbaka till ämnet. Andas.
  • Anonym (Fast)
    Anonym (Man5) skrev 2024-07-16 18:06:44 följande:
    Om du tar ett djupt andetag och läser igen så ser du att det är ok för mig att hen pratade om mig som person, men att vi nu kan gå tillbaka till ämnet. Andas.
    Du fortsätter i samma stil märker jag. Nu ska jag ta djupa andetag och andas. Vad får dig att tro att jag behöver det. Absolut, vi återgår. Hoppas du kan hålla dig från att kommentera andra medlemmar denna gång.
  • Anonym (Man5)
    Anonym (Fast) skrev 2024-07-16 18:17:54 följande:
    Du fortsätter i samma stil märker jag. Nu ska jag ta djupa andetag och andas. Vad får dig att tro att jag behöver det. Absolut, vi återgår. Hoppas du kan hålla dig från att kommentera andra medlemmar denna gång.
    För att det låter som att du blir frustrerad när du läser mina inlägg. Jag har inga problem med att någon ibland kommenterar och kritiserar.
  • Anonym (Fast)
    Anonym (Man5) skrev 2024-07-16 18:33:41 följande:
    För att det låter som att du blir frustrerad när du läser mina inlägg. Jag har inga problem med att någon ibland kommenterar och kritiserar.
    Inte det minsta. Som jag skrev, så speglar jag bara ditt egna beteende här.
  • nihka

Absolut och för gymnasietjejer är det äckliga gamla gubbar från 30.

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Jokern)

Visst. Snygga 18-åriga tjejer är trevliga att titta på. Att bli ihop med någon är något helt annat och nej tack för min del. När jag sitter på bussen och hör hur de pratar undrar man om deras hjärnor fastnade vid 13-årsåldern. Det går inte att prata på ett vuxet sätt med dem och det verkar vara rätt genomgående för svenska tonåringar. En stor skillnad mot amerikanska ungdomar som jag har träffat i olika sammanhang. En amerikansk 16-åring ligger när gäller uttryck på en helt annan nivå än en svensk dito. En annan uppfostran kanske.

Så ni som ylar om skitgubbar och gubbslem här kan vara ganska lugna. De flesta män som tittar skulle inte ta i er med tång ens.....

• Anonym (Man5)
    Anonym (Fast) skrev 2024-07-16 18:38:13 följande:
    Inte det minsta. Som jag skrev, så speglar jag bara ditt egna beteende här.
    Så du vill få mig att förstå mitt beteende? Låter som en strategi som en frustrerad person skulle göra.
  • Anonym (Man5)
    Anonym (Jokern) skrev 2024-07-16 18:59:19 följande:

Visst. Snygga 18-åriga tjejer är trevliga att titta på. Att bli ihop med någon är något helt annat och nej tack för min del. När jag sitter på bussen och hör hur de pratar undrar man om deras hjärnor fastnade vid 13-årsåldern. Det går inte att prata på ett vuxet sätt med dem och det verkar vara rätt genomgående för svenska tonåringar. En stor skillnad mot amerikanska ungdomar som jag har träffat i olika sammanhang. En amerikansk 16-åring ligger när gäller uttryck på en helt annan nivå än en svensk dito. En annan uppfostran kanske.

Så ni som ylar om skitgubbar och gubbslem här kan vara ganska lugna. De flesta män som tittar skulle inte ta i er med tång ens.....

Det blir personlig kris detta. Om dom inte kan vara offer, vad ska dom spela på då?
  • Anonym (Fast)
    Anonym (Man5) skrev 2024-07-16 19:56:20 följande:
    Så du vill få mig att förstå mitt beteende? Låter som en strategi som en frustrerad person skulle göra.
    Och personer som känner ett behov av att tala om för andra i tråden hur de är. Vad är det för typ av person?
  • Anonym (Man5)
    Anonym (Fast) skrev 2024-07-16 20:34:53 följande:
    Och personer som känner ett behov av att tala om för andra i tråden hur de är. Vad är det för typ av person?
    Som du, jag och många andra här. Hur man är, vad man har för erfarenheter och perspektiv i livet har såklart ett starkt samband med vilka åsikter man har och det påverkar hur man diskuterar olika frågor här.
  • Martins07

I princip alla män tittar inte på unga snygga tjejer mellan 18-25 år. Du bör säga en del män. Jag känner till sugar daddy som är med unga tjejer. De flesta unga tjejer gillar 40+ män för de har maturitet, erfarenhet av livet och pengar. 

• Björkenli

Ja för någon runt 20 är en man runt 40 en gubbe, så är det i de allra flesta fall. 

Att hon inte alls är intresserad utan ser män i din ålder som gubbar är dock inte riktigt samma sak som om hon tycker det är obehagligt. Det skulle jag säga har mer att göra med hela kontexten, om hon på något sätt känner sig osäker på om mannen hon blir iakttagen av skulle kunna göra något mot hennes vilja. 

Tex när män på fyllan först bara flirtar och sen börjar "men kom igen då, bara lite..", eller liknande...

Blickar från någon som känns from som ett lam är nog inte obehagliga. 

• Anonym (M)
    Martins07 skrev 2024-07-16 21:29:05 följande:

I princip alla män tittar inte på unga snygga tjejer mellan 18-25 år. Du bör säga en del män. Jag känner till sugar daddy som är med unga tjejer. De flesta unga tjejer gillar 40+ män för de har maturitet, erfarenhet av livet och pengar. 

Knappast. Tjejer vill inte ha sletna medelålders män med tunnhårighet, plufsigt ansikte och fläskig, otränad mage. Gubbighet är aldrig sexigt. De flesta män över 40 har inte heller nån märkvärd ekonomi att tala om så..
  • Anonym (Jokern)

Till Man5.

De kommer nog på något.....

• Anonym (Pappa)

Jag tror man får skilja på de som ser ut att vara 40 år och de som är 40 år. 

Alla som är 40 år ser inte ut att vara 40 år.

Några exempel:

Justin Hartley

Chadwick Boseman

Mario Lopez

Jared Leto

Pharrell Williams

Jag själv ser mycket yngre ut än vad jag är. När jag berättar hur gammal jag är så tror folk inte på mig. Och på gymmet är det främst tjejer som är runt 20 år som ger mig leenden och blickar. Det är lite trist på ett sätt då jag inte är intresserad och de är närmare min äldsta son i ålder. 

• Anonym (Pappa)
    Anonym (M) skrev 2024-07-16 21:41:54 följande:
    Knappast. Tjejer vill inte ha sletna medelålders män med tunnhårighet, plufsigt ansikte och fläskig, otränad mage. Gubbighet är aldrig sexigt. De flesta män över 40 har inte heller nån märkvärd ekonomi att tala om så..
    Det finns också män över 40 år som är vältränade och inte tunnhåriga. Jag själv har magrutor. Många som är 40+ tjänar väldigt bra och kan ha några miljoner i fastighet och sparande. Jag tjänar själv 50 000 kr i månaden, har en villa värd 6 miljoner kr som jag köpte för 2,8 miljoner kr för 18 år sedan. Visst har jag renoverat en hel del men om man bara tittar på värdeökningen så har den gått upp i snitt 15000 kr i månaden. Förutom det så har jag närmare en miljon i fonder och en halv miljon i aktier. 
  • Anonym (Isabella)

Ja, jag blir äcklad och tycker det är obehagligt när gubbar dubbelt så gamla som mig "kollar" på mig. 
    Jag är 22, och vill inte att gubbar i min pappas ålder glor på mig.    

• Anonym (Isabella)

Och det har ingen betydelse om de är vältränade och rika eller tycker sig se bra ut.
    Det är åldern och beteende som gör det äckligt, att han spanar in tjejer som han kunde vara pappa till 

Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?