Inlägg från: Anonym (Man5) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man5)

Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?

Det finns inget svar på denna fråga eftersom det är högst individuellt.

Det vi däremot kan vara säkra på är att unga vackra kvinnor får äldre kvinnor att känna sig passé och många personer från denna grupp gör allt i sin makt för att lägga skuld på män, och speciellt då äldre män, som givetvis tycker dessa unga kvinnor är vackra.

• Anonym (Man5)
    Anonym (Nope) skrev 2024-07-09 12:08:08 följande:

Det är väl snarare männens fixering vid unga utseenden och ålder som får "äldre" kvinnor att känna sig passe, inte unga kvinnor. Hade män inte ältat detta om och om igen här inne och med sitt beteende hade inte "äldre" kvinnor känt så. Det är ju ni män som säger och visar att "äldre" kvinnor är passe med ert beteende.

Glöm inte att alla "äldre" kvinnor har själv varit unga och föremål för mäns utseendefixering och obehagliga beteenden. Många av de "äldre" kvinnorna har dessutom döttrar som de önskar hade sluppit bli objektifierade på det sättet.

Det är inte bara män som är fixerade vid utseende. Hela samhället bygger på att man bedömer olika saker utifrån utseende. Kvinnor dömmer precis lika mycket utifrån hur saker ser ut och verkar. Vilket hus man har, vilka barn man har, vilka semestrar, vilka vänner, hur personens sociala medier ser ut, hur mannen ser ut, var man arbetar, vilka kläder man har, vart man reser osv.

Kvinnor är enormt medvetna om detta och det är därför tex skönhetsbranschen, klädbranschen och hur man förknippas med olika varumärken är så enorm.

Det finns även andra värden såklart och livet består inte bara av yta, men det går inte att bortse från att det spelar stor roll.
  • Anonym (Man5)
    Anonym (Fyrtioplus) skrev 2024-07-09 15:30:11 följande:

Med det sagt så ja män är visuella. Snygga unga kroppar får väl många män att dregla lite inombords.. Jag väljer att inte värdera det så mycket i termer av moraliskt eller omoraliskt. Människor, män som kvinnor är i grunden biologiska varelser. 

Problemet ligger inte i att unga vackra kvinnor är attraktiva. Att livet är lite extra snäll mot personen för att den är ung och vacker.

Problemet ligger i bitterheten hos de personer som inser att dom inte är lika attraktiva längre. Alla blir äldre och mindre attraktiva med åren, men det finns en grupp som uppvisar en bitterhet över detta. Det är ett problem när man känner sig passé och blir arg på andra för att dom är vackra eller tittar på vackra personer.

Det finns många som är bättre än mig på mycket och som får mer uppmärksamhet och bekräftelse än vad jag får. Men jag är 40+, nöjd med mig själv och mitt liv och riktar inte någon frustration mot andra personer för att jag känner mig otillräcklig.
  • Anonym (Man5)
    Anonym (20 sek fis) skrev 2024-07-09 22:31:45 följande:

Inte fel med lite äckel 

Det är väl inte äckligt. 18-25 är kvinnans mest ideala ålder biologiskt och vi män är dessutom mer visuella än kvinnor. 

Oavsett om du är 15 eller 70 som man, så kommer man nog anse att kvinnor mellan 18-25 är mest attraktiva.

• Anonym (Man5)
    Anonym (Vi) skrev 2024-07-10 13:07:36 följande:
    Kontentan är är att jag vet att det är få män som får ut något konkret av allt tittande. Så därför bryr jag mig så klart inte. Om jag nu varit singel. Man förstår ju att unga kvinnor är vackrare. Hade jag varit singel, så hade det inte varit rätt man ändå för mig. 
    Ja, man får inte ut något sexuellt av att titta. Men att man inte får ut något av det är inte sant. Det känns bra att vila ögonen på en ung skönhet, men man får försöka titta till lite lagom försiktigt. Att glo/stirra är inte riktigt socialt acceptabelt.

Men en snabb gillande blick funkar.
  • Anonym (Man5)
    Anonym (Fyrtioplus) skrev 2024-07-11 09:33:40 följande:

Fast jag tycker inte nödvändigtvis att unga kvinnor är attraktiva. Nästan tvärt om..

Som jag skrev så är jag ju inte blind och det är klart att jag kan tycka att en ung tjej är vacker, snygg och fin. Absolut!

Och visst det finns säkert nån där ute i universum.. men generellt tycker jag att kvinnor peakar och är som attraktivast runt kanske 37-38 års ålder eller nåt sånt. Allt är ju individuellt, men där nånstans.. Strax innan 40.

Attraktion är ju för mig inte bara nåt så simpelt som utseende. Det är ju så mycket annat. Självsäkerhet o mognad (unga människor saknar allt som oftast mognad), självkännedom, livserfarenhet och att våga vara sig själv med mera.. Såklart utseende också! Det är kombinationen av allt det här som skapar nåt attraktivt. 

Så visst rent objektivt kan såklart en ung människa vara snygg, men jag känner inte attraktion. 

Vad skönt för dig att du känner så, jag önskar att även jag gjorde det. Jag skulle inte kunna vara tillsammans med någon runt 20, men dom är trevliga att titta på.

Kvinnan är som mest fertil i åldern 18-25 och det är vad dom flesta män är programmerade att attraheras till.
  • Anonym (Man5)

Tillsammans med övervikt och prostitution, så är detta FL:s känsligaste ämnen. Jag är uppriktigt förvånad över att tråden inte spårat mer.

• Anonym (Man5)
    Sceffli skrev 2024-07-15 00:05:00 följande:
    Äckligt.
    En snabbglutt har ingen dött av, det får du bjuda på.
  • Anonym (Man5)
    Anonym (Ladgerda) skrev 2024-07-15 08:18:30 följande:

Frågan gäller om det är ok att bara titta lite oskyldigt sådär. Ts menar på att mer än så skulle han inte göra. Drömmer Han raggar nämligen inte på småtjejer. Han går bara igång på oss och vill  veta om hans små oskyldiga blickar är uppskattade. för oj vad han inte skulle flytta fram sina positioner då eller ? 

Alltså han frågar om 18-åringar känner smicker och uppskattning av hans febriga 40+ blickar. Rekar lite här, I nån slags förhoppning kring ömsesidighet såklart, ett ok här så kan han fortsätta skämma ut sig själv på stans ungdomsdiscon med 18-års gräns och ge kladdiga gubbblickar till ungdomar som har fullt upp med sitt.
    Mina tjej kompisar grov utnyttjade en sån här art för några år sen. studiebidraget var typ slut och en slajm gubbe fick bjuda på drinkar gladeligen omedveten om vad som hände. han blev ju utnyttjad och hånad. men trodde själv han hade halva inne. Förnedring tyvärr.  hur desperat och pinsam får man bli.
    Stackars medelålders disco-Kaj som jämt ska gå på alla kändispartaj Är en i skinnslacks lönnfet modesprätt som tror han är tjuett..

Om man kan Magnus Ugglas dängor utantill är man fan inte 18år.. sluta spela ung.
  • Anonym (Man5)
    Anonym (Ladgerda) skrev 2024-07-15 21:27:54 följande:
    Hahaha.. vem har sagt att jag kan texten utantill ? hört talas om Google ? 
    Är du 18 menar du?
  • Anonym (Man5)
    Anonym (Ladgerda) skrev 2024-07-15 21:41:29 följande:
    Har jag väl aldrig påstått ? Kyss
    Det är lite diffust skulle jag säga. Jag tror absolut att det finns många 20åringar som skulle tycka det var för mycket om en ok 40+are skulle stirra på dom. Men jag tror även att en snabbtitt skulle kunna var trevligt för en del i samma ålder. Det är nog lite blandad kompott.

Men jag är övertygad om att de 20-åringar i den här tråden troligen är 40+are själva och tänker att argumentet får mer tyngd om dom låtsas vara 18-20
  • Anonym (Man5)
    Anonym (Man5) skrev 2024-07-15 22:30:17 följande:
    Det är lite diffust skulle jag säga. Jag tror absolut att det finns många 20åringar som skulle tycka det var för mycket om en ok 40+are skulle stirra på dom. Men jag tror även att en snabbtitt skulle kunna var trevligt för en del i samma ålder. Det är nog lite blandad kompott.

Men jag är övertygad om att de 20-åringar i den här tråden troligen är 40+are själva och tänker att argumentet får mer tyngd om dom låtsas vara 18-20
    Citerar mitt eget inlägg.

Dom 3 personer som gjort tummen ner var dom jag pratade om i mitt sista stycke i inlägget. Dom blev kränkta nu.
  • Anonym (Man5)
    Anonym (Tjej 19) skrev 2024-07-16 14:05:04 följande:

Ts du kan ju fråga dig själv om du skulle gilla att tanter i 60årsåldern skulle titta på dig? Där har du nog svaret på din egen frågeställning. Om svaret är nej är inte intresserad av gamla kärringar så är det kanske dags för dig att inse att du är en gammal gubbe.

Skulle inte bry mig ett skvatt om 60-70åriga tanter tittade till på mig.
  • Anonym (Man5)
    Anonym (Fast) skrev 2024-07-16 16:26:07 följande:
    Och själv beskriver du dig som en 40-plussare som är så nöjd med dig själv och inte ett dugg bitter. Ändå sitter du här och diskuterar fenomenet och berättar vilka de andra i tråden är.
    Jag diskuterar vad jag ser och hör. Varför måste jag vara bitter? Jag har familj, haft det helt ok med tjejer genom åren, har ett bra jobb, bra vänner och intressen jag trivs med. Jag är säkert bitter eller kan bli triggad av vissa saker ändå, men överlag är jag inte det. Vi behöver inte fortsätta att diskutera mig, utan istället rikta in oss på trådens ämne. Men nu vet du.
  • Anonym (Man5)
    Anonym (Fast) skrev 2024-07-16 16:41:59 följande:
    Så varför måste de andra som skriver i tråden vara bittra? Du kan ju själv börja med att diskutera trådens ämne, istället för att skriva om vilka de andra i tråden är. Speglar bara vad du själv skriver, om du nu inte förstod det.
    Du får ha åsikter om mig, jag har inga problem att svara dig och jag tänker inte anmäla etc 

Alla har väl olika grad av bitterhet. Vem är jag att avgöra vem som är bittrast? Det känner man nog bäst själv.
  • Anonym (Man5)
    Anonym (Fast) skrev 2024-07-16 16:51:55 följande:
    Du kanske ska läsa igenom dina egna inlägg. För du sitter ju och beskriver de andra skribenterna i tråden, hur gamla och kränkta de är, till exempel. Men nu kan du plötsligt inte avgöra längre.
    Om du tar ett djupt andetag och läser igen så ser du att det är ok för mig att hen pratade om mig som person, men att vi nu kan gå tillbaka till ämnet. Andas.
  • Anonym (Man5)
    Anonym (Fast) skrev 2024-07-16 18:17:54 följande:
    Du fortsätter i samma stil märker jag. Nu ska jag ta djupa andetag och andas. Vad får dig att tro att jag behöver det. Absolut, vi återgår. Hoppas du kan hålla dig från att kommentera andra medlemmar denna gång.
    För att det låter som att du blir frustrerad när du läser mina inlägg. Jag har inga problem med att någon ibland kommenterar och kritiserar.
  • Anonym (Man5)
    Anonym (Fast) skrev 2024-07-16 18:38:13 följande:
    Inte det minsta. Som jag skrev, så speglar jag bara ditt egna beteende här.
    Så du vill få mig att förstå mitt beteende? Låter som en strategi som en frustrerad person skulle göra.
  • Anonym (Man5)
    Anonym (Jokern) skrev 2024-07-16 18:59:19 följande:

Visst. Snygga 18-åriga tjejer är trevliga att titta på. Att bli ihop med någon är något helt annat och nej tack för min del. När jag sitter på bussen och hör hur de pratar undrar man om deras hjärnor fastnade vid 13-årsåldern. Det går inte att prata på ett vuxet sätt med dem och det verkar vara rätt genomgående för svenska tonåringar. En stor skillnad mot amerikanska ungdomar som jag har träffat i olika sammanhang. En amerikansk 16-åring ligger när gäller uttryck på en helt annan nivå än en svensk dito. En annan uppfostran kanske.

Så ni som ylar om skitgubbar och gubbslem här kan vara ganska lugna. De flesta män som tittar skulle inte ta i er med tång ens.....

Det blir personlig kris detta. Om dom inte kan vara offer, vad ska dom spela på då?
  • Anonym (Man5)
    Anonym (Fast) skrev 2024-07-16 20:34:53 följande:
    Och personer som känner ett behov av att tala om för andra i tråden hur de är. Vad är det för typ av person?
    Som du, jag och många andra här. Hur man är, vad man har för erfarenheter och perspektiv i livet har såklart ett starkt samband med vilka åsikter man har och det påverkar hur man diskuterar olika frågor här.
Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?