• Anonym (44 år)

Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?

I princip alla män, oavsett ålder, kollar på snygga tjejer och jag är inget undantag. Mentalt tänker man inte på att man faktiskt är 20-25 år äldre än tjejerna man kollar på (jag kollar på tjejer i alla åldrar, men nu gällde frågan unga tjejer). Jag kan förstå om jag t.ex. skulle glo mycket ingående på en 18-åring, att hon då skulle tycka att det var "obehagligt", men så skulle jag personligen inte göra, det skulle nog var lite diskret i sådana fall, och skulle jag få minsta indikation om att tjejen inte "uppskattade" detta, så skulle jag sluta titta direkt.

Alltså, tycker ni unga tjejer att det är "obehagligt" när "äckliga gubbar" +40 kollar på er (inte något pervo alltså) eller hur resonerar ni? Man vill ju inte upplevas som en snuskgubbe bara för man har passerat 40 och kollar på snygga tjejer, i alla åldrar (Jag raggar inte på så unga tjejer).

• Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?
  • Hjelm

Jag skulle självklart inte tycka att en man i 40-årsåldern är en äcklig gubbe för att han tycker att en mycket yngre kvinna ser väldigt bra ut.

Däremot skulle jag tycka att det vore gubbsjukt och patetiskt om han systematiskt helt dissade kvinnor i sin egen ålder och gick in för att enbart dejta mycket yngre kvinnor.

• Anonym (Haha)
    Anonym (Ladgerda) skrev 2024-07-12 22:42:44 följande:

Om en äldre man kollar på in mig, vilket verkar sannolikt, utifrån vad man läser här, jag är 23. Det är dock mer än jag är medveten om. Äldre män, säg 30+är för mig osynlig, blind fläck på kartan, jag ser helt igenom dig. alltså du är så ointressant att jag är omedveten om dig, delar vi hiss kunde du lika gärna varit en tant i 80-års åldern, hon hade varit mer intressant för henne hade man kunnat prata med. 

grå tinningars charm hit å dit, pengar på banken nej tack. Jag vill ha nån jämnårig. Och alla jämnåriga om
    kring mig också. Vi pratar eller svärmar aldrig gör gubbar i pappas ålder. en 40-åring är fan lastgammal. Herregud vad tror ni ? 

Och killar i din ålder vill egentligen hellre ha lite mognare kvinnor som vet vad dom gör och inte behöver anstränga sig för att vara attraktiva och sexiga. 😂 Men de är för fega, killarna. 
  • Anonym (Medelgammal)
    Anonym (Ladgerda) skrev 2024-07-12 22:42:44 följande:

Om en äldre man kollar på in mig, vilket verkar sannolikt, utifrån vad man läser här, jag är 23. Det är dock mer än jag är medveten om. Äldre män, säg 30+är för mig osynlig, blind fläck på kartan, jag ser helt igenom dig. alltså du är så ointressant att jag är omedveten om dig, delar vi hiss kunde du lika gärna varit en tant i 80-års åldern, hon hade varit mer intressant för henne hade man kunnat prata med. 

grå tinningars charm hit å dit, pengar på banken nej tack. Jag vill ha nån jämnårig. Och alla jämnåriga om
    kring mig också. Vi pratar eller svärmar aldrig gör gubbar i pappas ålder. en 40-åring är fan lastgammal. Herregud vad tror ni ? 

Tiden går fort, rätt vad det är så är du själv 30. Och sen 40. Jag tror inte du kommer se dig själv då som lastgammal eller en tant. Det är inget fel i att föredra jämnåriga och förståeligt att du resonerar som du gör. Mer en tankeställare.
  • Anonym (Minna)
    Anonym (Medelgammal) skrev 2024-07-14 13:26:37 följande:
    Tiden går fort, rätt vad det är så är du själv 30. Och sen 40. Jag tror inte du kommer se dig själv då som lastgammal eller en tant. Det är inget fel i att föredra jämnåriga och förståeligt att du resonerar som du gör. Mer en tankeställare.
    Det är inte åldern utan ålderskillnaden såklart. Det kommer alltid finnas för gamla gubbar för t.ex min smak.

När hon är 30-40 kommer hon tycka att 60-70 åringar är gamla gubbisar & tanter.
  • Anonym (Ladgerda)

Väldigt märklig kommentar. Missförstår du avsiktligt eller är du bara dum ? Jag ratar väl ingen ålder egentligen ? Som kollegor, kompisars föräldrar etc inget konstigt med åldersskillnad men för majoriteten av oss unga, nej vi vill inte ha en mycket äldre person som partner nope. Titta inte på mig heller, det är inte smickrande med en dräglande gubbe.

Är det nån som är åldersdiskriminerande så är det väl ts själv som önskar unga tjejer långt nedanför sitt eget åldersspann ? 

• Anonym (Fast)
    Fast det var väl precis vad tråden handlar om: Vad unga tjejer tycker om 40-plussare. Och hon svarade precis på det.
  • Anonym (Man5)

Tillsammans med övervikt och prostitution, så är detta FL:s känsligaste ämnen. Jag är uppriktigt förvånad över att tråden inte spårat mer.

• Sceffli

För min del: svar ja. När man var 18-25 tyckte man att män 40 år och uppåt var gamla och man uppskattade inte om de spanade in en. Mitt råd är att inte spana på tjejer i den åldern om du är 40+. Titta på äldre tjejer ist så slipper unga känna sig obekväma.

• Sceffli
    Anonym (Gubben) skrev 2013-05-15 18:20:06 följande:

Jag brukar kolla på 20-åriga kvinnors bakdelar för att se hur de rör sig under gång, dallrar, gungar etc. Är det ok eller anses det äckligt?

Äckligt.
  • Anonym (Man5)
    Sceffli skrev 2024-07-15 00:05:00 följande:
    Äckligt.
    En snabbglutt har ingen dött av, det får du bjuda på.
Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?