• Anonym (44 år)

Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?

I princip alla män, oavsett ålder, kollar på snygga tjejer och jag är inget undantag. Mentalt tänker man inte på att man faktiskt är 20-25 år äldre än tjejerna man kollar på (jag kollar på tjejer i alla åldrar, men nu gällde frågan unga tjejer). Jag kan förstå om jag t.ex. skulle glo mycket ingående på en 18-åring, att hon då skulle tycka att det var "obehagligt", men så skulle jag personligen inte göra, det skulle nog var lite diskret i sådana fall, och skulle jag få minsta indikation om att tjejen inte "uppskattade" detta, så skulle jag sluta titta direkt.

Alltså, tycker ni unga tjejer att det är "obehagligt" när "äckliga gubbar" +40 kollar på er (inte något pervo alltså) eller hur resonerar ni? Man vill ju inte upplevas som en snuskgubbe bara för man har passerat 40 och kollar på snygga tjejer, i alla åldrar (Jag raggar inte på så unga tjejer).

• Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?
  • Anonym (Tjugotre)
    ödmjukman skrev 2021-11-08 20:42:13 följande:

Finns många äldre kvinnor med som ligger med unga pojkar och förstör dem

Många? Lika många som det finns män som är beredda att sätta på trasiga tjejer och som skiter i hur de tjejerna mår eller vad deras beteende får för konsekvenser för andra människor? Tror du verkligen att det är någonstans i närheten lika vanligt så är du mer än lovligt verklighetsfrånvänd.

Men å andra sidan så tror du ju att det är en bedrift att trimma skägget så att...
  • Anonym (20)
    Anonym (håhåjaja) skrev 2021-11-09 09:39:47 följande:
    Nja, fast han har ju en poäng i att om det är ok att knulla kända gubbar men inte vanliga gubbar så är det kanske inte åldern i sig som är det avgörande utan hur känd man är?
    Om det är okej att knulla en gubbe eller inte avgör ju tjejen som knullar gubben. Och självklart vill många tjejer hellre knulla en het skådespelare än arbetslöse Torsten.
  • ödmjukman

Jag har inte jämfört antalet kvinnor o män som ligger med unga men ser ju vad folk skriver och det är inte åldern som är problemet. Det är helt plötsligt ok om nån är känd eller liknande, stor dubbelmoral här. Eller att det är ok om nån är snygg o vältränad eller spännande. Eller skjutsar henne i nåt sammanhang

• Anonym (20)
    ödmjukman skrev 2021-11-09 17:02:20 följande:
    Jag har inte jämfört antalet kvinnor o män som ligger med unga men ser ju vad folk skriver och det är inte åldern som är problemet. Det är helt plötsligt ok om nån är känd eller liknande, stor dubbelmoral här. Eller att det är ok om nån är snygg o vältränad eller spännande. Eller skjutsar henne i nåt sammanhang
    Okej för vem? Det är knappast en nyhet att attraktiva människor får ligga mer. Om människan är riktigt attraktiv kanske man väljer att bortse från åldern.
  • Anonym (20)
    ödmjukman skrev 2021-11-09 17:18:33 följande:
    För betraktaren både snygghet o äcklighet är ju upp till betraktaren. 
    Ok. Så du menar att det är dubbelmoral om tjejen väljer att inte ligga med en ful 40-årig gubbe och väljer att ligga med en het kändis på 40 år? Försöker förstå vad det är som är dubbelmoral.
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (20) skrev 2021-11-09 16:37:24 följande:
    Om det är okej att knulla en gubbe eller inte avgör ju tjejen som knullar gubben. Och självklart vill många tjejer hellre knulla en het skådespelare än arbetslöse Torsten.
    Japp, hon avgör såklart vem hon ligger med men det som ifrågasätts är inte om hon får eller inte får välja utan om hycklerin i att snacka om hur äckliga gubbar när hon bevisligen ligger med gubbar ändå, för då handlar det egentligen inte om åldern utan om andra kriterier, som hur snygg, känd, rik, etc han är.

Det är då även hyckleri att gnälla om gubbar som raggar på henne för bevisligen gillar hon ju att knulla gubbar bara de passar hennes kriterier men gubbarna som raggar på henne vet ju inte vad som rör sig i hennes skalle och vilka slags gubbar hon gillar.

Det är ju lika löjligt som att jag skulle sitta och gnälla om hur fel korruption är och hur jävla äckliga korrupta människor är samtidigt som jag själv tar mutor när det passar mig...
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (20) skrev 2021-11-09 17:21:22 följande:
    Ok. Så du menar att det är dubbelmoral om tjejen väljer att inte ligga med en ful 40-årig gubbe och väljer att ligga med en het kändis på 40 år? Försöker förstå vad det är som är dubbelmoral.
    Om hon knullar en känd 40 åring samtidigt som hon gnäller över att den fet 40 åring raggar på henne så är det dubbelmoral att snacka om äckliga gubbar ja, för bevisligen knullar hon ju gubbar, oavsett om han är ful eller snygg så är ju båda gubbar, eller hur?
  • Anonym (20)
    Anonym (håhåjaja) skrev 2021-11-11 12:01:20 följande:
    Om hon knullar en känd 40 åring samtidigt som hon gnäller över att den fet 40 åring raggar på henne så är det dubbelmoral att snacka om äckliga gubbar ja, för bevisligen knullar hon ju gubbar, oavsett om han är ful eller snygg så är ju båda gubbar, eller hur?
    Nu vill jag inte ligga med en gubbe oavsett status/snygghet, men håller inte med om det är dubbelmoral om någon skulle villja ligga med en het medelålders kändis. Det är mer än ålder som spelar in (även om ålder är viktigt för många). Tror inte någon tycker att det är kul om en äcklig person försöker något. Lite koll på sin egen nivå får man ha.
Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?