• Anonym (44 år)

Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?

I princip alla män, oavsett ålder, kollar på snygga tjejer och jag är inget undantag. Mentalt tänker man inte på att man faktiskt är 20-25 år äldre än tjejerna man kollar på (jag kollar på tjejer i alla åldrar, men nu gällde frågan unga tjejer). Jag kan förstå om jag t.ex. skulle glo mycket ingående på en 18-åring, att hon då skulle tycka att det var "obehagligt", men så skulle jag personligen inte göra, det skulle nog var lite diskret i sådana fall, och skulle jag få minsta indikation om att tjejen inte "uppskattade" detta, så skulle jag sluta titta direkt.

Alltså, tycker ni unga tjejer att det är "obehagligt" när "äckliga gubbar" +40 kollar på er (inte något pervo alltså) eller hur resonerar ni? Man vill ju inte upplevas som en snuskgubbe bara för man har passerat 40 och kollar på snygga tjejer, i alla åldrar (Jag raggar inte på så unga tjejer).

• Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (20) skrev 2021-11-05 20:03:36 följande:
    För att du skriver att ni drakar håller ihop, för att du skriver att du tidigare läst han blogg, till exempel.
    Men kära nån... jag tyckte det var lite roligt att han också kallade sig "Drake", så jag kunde inte låta bli.
    Jösses... Tyst
  • Anonym (Roligt)

Det roliga är att även pervona resonerar exakt som du "JAG är inget pervo, JAG tittar bara diskret" osv... vi märker era blickar och är du en vanlig 40+ så är du ett pervo o gubslem i mina ögon. Är du fräsh, vältränad, respektfull å "lever ditt bästa liv sas" är väl åldern sekundär men skulle du va i den kategorin som faktiskt skulle intressera mig skulle du inte hålla på å ögonäckla dig på tjejer. Så nej, skaffa lite självrespekt å sluta med detdär.

• Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Roligt) skrev 2021-11-07 18:47:06 följande:

Det roliga är att även pervona resonerar exakt som du "JAG är inget pervo, JAG tittar bara diskret" osv... vi märker era blickar och är du en vanlig 40+ så är du ett pervo o gubslem i mina ögon. Är du fräsh, vältränad, respektfull å "lever ditt bästa liv sas" är väl åldern sekundär men skulle du va i den kategorin som faktiskt skulle intressera mig skulle du inte hålla på å ögonäckla dig på tjejer. Så nej, skaffa lite självrespekt å sluta med detdär.

Jag tittar diskret, och jag vet att tjejer är medvetna om att män kollar. Så är det ju bara. Det är när man tokstirrar som tjejer tycker det är obehagligt.
    Jag vet inte om jag är pervers dock. Bara idag så kollade jag in ett par unga tjejer, och en jämnårig kvinna, på ICA. Dom hade fina rumpor, och det fick mig att tänka på sex.
    Usch på mig!
  • ödmjukman

Är en man som är över 40, klär mig väl, tar hand om mig , ansat skägg, osv. Jag möter ofta tjejer som är unga, speciellt om jag går ut o tar en öl att jag får blickar. De uppskattar vad de ser. Dock inte alltid jag agerar på det.

• Anonym (Tjugotre)

Åh alla dessa 40--åringar som tror sig vara något utöver det vanliga för att de klarar av att sköta sin personliga hygien, typ som "ödmjuk" här ovan.

De tror att ett normalt ögonkast är lika med "uppskattande blick". Så patetiskt och fullt av självbedrägeri. Hade tjejen varit intresserad hade hon agerat, inte väntat på att han ska göra det. Men det fattar inte 40-taggaren med en överdriven tro på sig själv.

Generellt så ser inte ens 20-åringar en 40-åring. De faller liksom bort ur synfältet. Finns inte. De kan möjligen existera som kompisens pappa som gått med på att skjutsa hem dottern och kompisar. Annars: blind fläck.

• ödmjukman

Hm talar bara för mig själv och det är inte vanlig blick. I vissa fall har jag agerat på krogen o de har blivit ligga, så tagga ner du.

• Anonym (håhåjaja)
    Anonym (Roligt) skrev 2021-11-07 18:47:06 följande:

Nja, alltså visst håller jag med om att det är patetiskt med gubbar som jagar lammkött för att boosta sitt ego eller återuppleva svunna glansdagar.... MEN... ditt inlägg är ju rätt motsägelsefullt. 

Du skriver att "vanliga" 40+ är gubbslem men de som "lever sitt bästa liv" inte är det. Det är ju liksom en smakfråga som bara existerar i ditt huvud. Gubben som tittar på dig kan ju inte läsa just dina tankar och veta vilka gubbar som är ok eller inte ok efter just dina kriterier. Tydligen verkar ju även du vara öppen för att ligga med gubbslem OM han är rätt sorts gubbslem.

Du ser inte en viss dubbelmoral i att säga att 40+ som raggar på unga tjejer är äckliga och existerar inte i mitt synfält, men om "rätt sorts" gubbslem dyker upp så kan jag tänka mig dra ner trosorna ändå? Hur ska gubbar veta vad som är "rätt sorts" gubbslem för just dig?
  • Anonym (Roligt)
    Anonym (håhåjaja) skrev 2021-11-08 12:16:15 följande:

Nja, alltså visst håller jag med om att det är patetiskt med gubbar som jagar lammkött för att boosta sitt ego eller återuppleva svunna glansdagar.... MEN... ditt inlägg är ju rätt motsägelsefullt. 

Du skriver att "vanliga" 40+ är gubbslem men de som "lever sitt bästa liv" inte är det. Det är ju liksom en smakfråga som bara existerar i ditt huvud. Gubben som tittar på dig kan ju inte läsa just dina tankar och veta vilka gubbar som är ok eller inte ok efter just dina kriterier. Tydligen verkar ju även du vara öppen för att ligga med gubbslem OM han är rätt sorts gubbslem.

Du ser inte en viss dubbelmoral i att säga att 40+ som raggar på unga tjejer är äckliga och existerar inte i mitt synfält, men om "rätt sorts" gubbslem dyker upp så kan jag tänka mig dra ner trosorna ändå? Hur ska gubbar veta vad som är "rätt sorts" gubbslem för just dig?

Tror du blandade ihop lite inlägg. Men jag är inte intresserad av nån gubbe övht som tittar på unga tjejer som jag skrev. Har legat m äldre å alla har gjort mig besviken sexuellt, helt värdelösa - kommer fan i byxorna tom.. men de i min ålder har vart bättre sexuellt. Det jag skrev om living his best life handlar om relation, jag vill inte döma ut människor och visst KAN kärlek växa över åldersgap, men att knulla en gubbe, nej fy, då ska hans personlighet väga upp ordnetligt för en relation isf.

Som tjej blir man uppvaktad av gubbar från innan man ens blir könsmogen, snubbar tror att deras uppmärksamhet är utöver det normala men det är det inte. Jag önskar att alla män fick leva i tjejers skor för att förstå detta. Det är på gott o ont, o gör tjejer lite bitchiga för att vi är feed up med att män äcklar sig på oss, blickar är oxå äcklande. Att inte kunna gå på gymmet, äta en glass, gå på gatan, köpa kaffe etc utan att få uppmärksamhet endast pga vårt yttre, så jävla tamt o ointressant.
  • Anonym (Roligt)

TS kanske lämnat men vad skiljer dig från ett pervo? När ni båda kollar in unga tjejer sexuellt? Var drar du din gräns för att bli ett pervo? Du tittar på o fantiserar om tjejer som lätt kan va din dotter..

• Anonym (håhåjaja)
    Anonym (Roligt) skrev 2021-11-08 12:30:15 följande:
    Tror du blandade ihop lite inlägg. Men jag är inte intresserad av nån gubbe övht som tittar på unga tjejer som jag skrev. Har legat m äldre å alla har gjort mig besviken sexuellt, helt värdelösa - kommer fan i byxorna tom.. men de i min ålder har vart bättre sexuellt. Det jag skrev om living his best life handlar om relation, jag vill inte döma ut människor och visst KAN kärlek växa över åldersgap, men att knulla en gubbe, nej fy, då ska hans personlighet väga upp ordnetligt för en relation isf.

Som tjej blir man uppvaktad av gubbar från innan man ens blir könsmogen, snubbar tror att deras uppmärksamhet är utöver det normala men det är det inte. Jag önskar att alla män fick leva i tjejers skor för att förstå detta. Det är på gott o ont, o gör tjejer lite bitchiga för att vi är feed up med att män äcklar sig på oss, blickar är oxå äcklande. Att inte kunna gå på gymmet, äta en glass, gå på gatan, köpa kaffe etc utan att få uppmärksamhet endast pga vårt yttre, så jävla tamt o ointressant.
    Fast du låg ju med dem så bevisligen ligger unga tjejer med gubbar ändå. Så det där med "lamt och intressant" verkar ju inte stämma helt, för hade de varit helt ointressant så hade du väl inte legat med dem eller? Nästa gubbe kan ju inte veta att du inte var nöjd med dina tidigare upplevelser. Det enda han vet är att en del unga tjejer ligger med gubbar och det verkar ju stämma.

Det är nog bra om vi skiljer på fakta och känslor. 

Fakta är att ja det finns tydligen en hel del unga tjejer som ligger med gubbar och du är en av dem

Vad varje enskild tjej sen tycker och känner om sex med gubbar är ju en helt annan sak.
Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?