• Anonym (44 år)

Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?

I princip alla män, oavsett ålder, kollar på snygga tjejer och jag är inget undantag. Mentalt tänker man inte på att man faktiskt är 20-25 år äldre än tjejerna man kollar på (jag kollar på tjejer i alla åldrar, men nu gällde frågan unga tjejer). Jag kan förstå om jag t.ex. skulle glo mycket ingående på en 18-åring, att hon då skulle tycka att det var "obehagligt", men så skulle jag personligen inte göra, det skulle nog var lite diskret i sådana fall, och skulle jag få minsta indikation om att tjejen inte "uppskattade" detta, så skulle jag sluta titta direkt.

Alltså, tycker ni unga tjejer att det är "obehagligt" när "äckliga gubbar" +40 kollar på er (inte något pervo alltså) eller hur resonerar ni? Man vill ju inte upplevas som en snuskgubbe bara för man har passerat 40 och kollar på snygga tjejer, i alla åldrar (Jag raggar inte på så unga tjejer).

• Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?
  • Tom Araya
    Anonym (Malin (22)) skrev 2021-11-02 20:56:16 följande:

Ja, jag tycker de är gubbar. Alla är såklart inte äckliga, men jag vill inte att män i min pappas ålder stöter på mig.

Skulle jag bli intresserad (not very likely!) så stöter jag på honom. Bra tumregel för män som vill stöta på mycket yngre kvinnor.

Så tänker jag med. Jag skulle fan skämmas över att stöta på en tjej under 30. Själv är jag 48. Jag är förövrigt rätt nöjd med att träffa kvinnor i min egen ålder.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Malin (22)) skrev 2021-11-04 21:04:44 följande:
    Och vad är hans poänger om det som du tycker är bra?
    Det han tar upp i bloggen, han tacklar varje fördom.
  • Anonym (Wtf)

Men det är ju inte en blogg, utan en företagswebbsida. Texten är skriven för att sälja kurser. Går du på all reklam du läser?

• Anonym (håhåjaja)
    Anonym (Wtf) skrev 2021-11-05 11:23:15 följande:

Men det är ju inte en blogg, utan en företagswebbsida. Texten är skriven för att sälja kurser. Går du på all reklam du läser?

Desperata människor söker sig ofta till alla möjliga obskyra grejer, vad som helst som får dem att må bättre är dagens sanning. Det är ju precis såna som diverse sekter och kvacksalvare lever gott på, de hittar nån slags gemenskap bland andra med liknande issues eller någon obskyr livsfilosofi som säger att bristerna inte finns hos dem utan hos alla andra.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Wtf) skrev 2021-11-05 11:23:15 följande:

Sidan gick under namnet Blackdragon Blog tidigare, så jag trodde att det var en blogg.
    My bad.
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-11-05 11:53:55 följande:
    Sidan gick under namnet Blackdragon Blog tidigare, så jag trodde att det var en blogg.
    My bad.
    Men snälla kaffedraken... oavsett om det är en blogg eller whatever.... ser du verkligen inget konstigt alls i att om 99 människor säger en sak och 1 säger nåt annat så tycker du att den personen har sätt och övriga 99 fel?

Kommer att konsumera märkliga teorier lösa dina problem eller är det bara som alvedon för själen?

I åratal har många många försökt förmå dig att gå i terapi men det har du konsekvent vägrat och så söker du dig istället till obskyra sajter/bloggar som säger det du vill höra.... är det ett rationellt beteende och kommer det lösa något tror du? 
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Kantarello) skrev 2021-11-04 21:14:30 följande:

Har arbetskamrater som är 19-20, det känns som att de går på högstadiet. Sedan har jag arbetskamrater som är kring 23, kan vara lika mogna som 30-åringar. 

Hon jag var kär i var 24, och jag kände att vi kunde prata med varann. Dom flesta här sa att hon inte var vuxen.
    Samma med 22-åringen jag träffade.
    Dom flesta här skrev att en man har nån störning om han kan ha nåt gemensamt med en så mycket yngre tjej.

När det gäller kända manliga skådisar, så är det annorlunda. Då är tjejerna dom pratar med/träffar vuxna från 19 år och uppåt.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (håhåjaja) skrev 2021-11-05 12:25:43 följande:
    Men snälla kaffedraken... oavsett om det är en blogg eller whatever.... 
    ÄR det en blogg, eller reklamsida för kurser?
  • Anonym (kaffedraken2)
    I åratal har många många försökt förmå dig att gå i terapi men det har du konsekvent vägrat och så söker du dig istället till obskyra sajter/bloggar som säger det du vill höra.... är det ett rationellt beteende och kommer det lösa något tror du? 
    Ja, många här har också olika teorier om vilka diagnoser jag har.
    Klart jag vägrar lyssna på såna.
    Jag läste mycket om åldersskillnad och så råkade den bloggen dyka upp. Länkade till många olika sidor då, och dom flesta här tyckte att det som stod där var felaktigt.
    Jag tror att mycket av det som stod i artiklarna och undersökningarna stämmer bra med verkligheten.
    Jag tror inte det löser nåt att jag skriver här på forumet. Det är mest tidsfördriv.
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-11-05 12:34:51 följande:
    ÄR det en blogg, eller reklamsida för kurser?
    Och det var det enda du lyckades uppfatta och fokusera på av hela detta inlägg?
    Men snälla kaffedraken... oavsett om det är en blogg eller whatever.... ser du verkligen inget konstigt alls i att om 99 människor säger en sak och 1 säger nåt annat så tycker du att den personen har sätt och övriga 99 fel?

Kommer att konsumera märkliga teorier lösa dina problem eller är det bara som alvedon för själen?

Det enda intressanta här är om det är en blogg eller reklamsida?
Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?