• Anonym (44 år)

Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?

I princip alla män, oavsett ålder, kollar på snygga tjejer och jag är inget undantag. Mentalt tänker man inte på att man faktiskt är 20-25 år äldre än tjejerna man kollar på (jag kollar på tjejer i alla åldrar, men nu gällde frågan unga tjejer). Jag kan förstå om jag t.ex. skulle glo mycket ingående på en 18-åring, att hon då skulle tycka att det var "obehagligt", men så skulle jag personligen inte göra, det skulle nog var lite diskret i sådana fall, och skulle jag få minsta indikation om att tjejen inte "uppskattade" detta, så skulle jag sluta titta direkt.

Alltså, tycker ni unga tjejer att det är "obehagligt" när "äckliga gubbar" +40 kollar på er (inte något pervo alltså) eller hur resonerar ni? Man vill ju inte upplevas som en snuskgubbe bara för man har passerat 40 och kollar på snygga tjejer, i alla åldrar (Jag raggar inte på så unga tjejer).

• Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Malin (22)) skrev 2021-11-04 16:27:56 följande:
    Kan du nämna vilka poänger du tycker är bra och går att relatera till Sverige 2021?
    Fördomarna som majoriteten här på forumet har. Han går igenom dom, en efter en.
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-11-04 12:41:51 följande:
    Vad tycker du om män som kollar på tjejer 20-25 år?
    Kanske t o m träffar en tjej. Som jag gjorde, hon var 22.
    Och ändå menar du att du inte alls ältar det som hände för 20 år sen?
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-11-04 17:57:07 följande:
    Det är inga fördomar, det är vanligt folkvett. 

Om 99 personer säger att plåga smådjur ör vidrigt och så kommer nån tomte och skriver att det bara är fördomar för det kan vara rätt trevligt... betyder det att det 99 personer tycker är fördomar eller är det bara den där tomten som är jävligt sjuk i huvudet?
  • Anonym (DinosaurJr)

Hade en diskussion om det här i somras.
    Om att 45-50 åringar som tror de är med i matchen och kan träffa kvinnor i 30-årsåldern.

• Anonym (Ella)
    Anonym (DinosaurJr) skrev 2021-11-04 20:37:47 följande:

Hade en diskussion om det här i somras.

Om att 45-50 åringar som tror de är med i matchen och kan träffa kvinnor i 30-årsåldern.

Vissa kan nog. Vi alla är olika och gillar olika. Jag är kvinna och har bara träffat män i min egen ålder +- 3 år. Har däremot träffat många kvinnor som är ca 10 år yngre än mig.
  • Anonym (DinosaurJr)
    Anonym (Ella) skrev 2021-11-04 20:48:28 följande:
    Vissa kan nog. Vi alla är olika och gillar olika. Jag är kvinna och har bara träffat män i min egen ålder +- 3 år. Har däremot träffat många kvinnor som är ca 10 år yngre än mig.
    Träffar du både kvinnor och män?
  • Anonym (Malin (22))
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-11-04 17:57:07 följande:

Och vad är hans poänger om det som du tycker är bra?
  • Anonym (Kantarello)

Det är väldigt stor skillnad på en tjej som är 18 och en som är 25. Ungefär 15 år, ungefär. Det känns åtminstone så, generellt sett. Har arbetskamrater som är 19-20, det känns som att de går på högstadiet. Sedan har jag arbetskamrater som är kring 23, kan vara lika mogna som 30-åringar. 

Jag är fullständigt övertygad om att ingen av tjejerna på mitt jobb som är under 30 ägnar mig en andra blick. 

Jag träffade min fru när jag var 30 och hon 21. Varit ihop i många år nu. Men hade jag varit 40 och hon 18 hade hon absolut nte tänkt på mig som potentiell partner, och jag hade avfärdat henne också. 

Dock, man får komma ihåg att människor är olika. Säg att 95% av tjejerna vill ha någon i ungefär samma ålder (plus/minus några år). Men 5% kanske vill ha en äldre. Hade en 20-nånting-årig studiekamrat som kunde bli helt knäsvag av  35+-pappor med barn. Hon tyckte själv det var rätt knäppt, men sån var hon. Männen behövde inte stöta på henne, hon blev betagen ändå.

Så, generellt sett tycker tjejer kring 20 att män som är kring 40 är, om inte äckliga, så åtminstone rätt gubbiga. Men rätt utseende etc kan såklart bättra på åsikten, när min fru var 21 tyckte hon att nästan 45-åriga Viggo Mortensen var fantastiskt läcker i Sagan om ringen (Aragorn/Vidstige)

• Anonym (O)

Jag är 30 och min man är 56, när vi träffades var jag 24 och han 50. Det dröjde 2 år innan vi började "dejta" för jag tyckte han var gubbig, ha ha.

• Anonym (Ella)
    Anonym (DinosaurJr) skrev 2021-11-04 20:51:31 följande:

Träffar du både kvinnor och män?

Ja
Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?