• Anonym (44 år)

Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?

I princip alla män, oavsett ålder, kollar på snygga tjejer och jag är inget undantag. Mentalt tänker man inte på att man faktiskt är 20-25 år äldre än tjejerna man kollar på (jag kollar på tjejer i alla åldrar, men nu gällde frågan unga tjejer). Jag kan förstå om jag t.ex. skulle glo mycket ingående på en 18-åring, att hon då skulle tycka att det var "obehagligt", men så skulle jag personligen inte göra, det skulle nog var lite diskret i sådana fall, och skulle jag få minsta indikation om att tjejen inte "uppskattade" detta, så skulle jag sluta titta direkt.

Alltså, tycker ni unga tjejer att det är "obehagligt" när "äckliga gubbar" +40 kollar på er (inte något pervo alltså) eller hur resonerar ni? Man vill ju inte upplevas som en snuskgubbe bara för man har passerat 40 och kollar på snygga tjejer, i alla åldrar (Jag raggar inte på så unga tjejer).

• Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Självinsikt) skrev 2021-11-02 06:58:05 följande:

Till alla äckelgubbar som glor på mina småtjejer:

Jag undrar vad ni skulle tycka om att jag 49 år skulle börja dregla efter era tonårspojkar?

Jag tycker nämligen dom har heta, fina och vältränade kroppar. Och med det sagt vill jag säga att det inte är något konstigt att tycka att unga är fina. Men lite vett, etikett och självinsikt bör vi väl ha? Vi ska trots allt vara de ungas stöd och trygghet?!

Tycker jag absolut. En ung tjej ska kunna känna sig trygg med äldre män. Jag träffade en 25 år yngre tjej, hon var 22. Första gången sågs vi hemma hos mig.
    Vi umgicks, och pratade. Det var trevligt. Sen följde jag henne hem. Vi träffades några gånger till, hemma hos varann. Vi umgicks, och pratade. Det var trevligt.
    Hon sa att hon kände sig trygg med mig.
    Jag försökte inget.

Dom flesta här tyckte att det var fel och äckligt av mig att träffa henne.
    Och så var det konstigt att jag inte försökte nåt. Det tycker inte jag. Jag hade inte bråttom. Jag tänkte att det händer när/om det känns rätt.

Hon ville tydligen, fick jag veta 2 år senare. Men hon tyckte att det var jag som skulle ha tagit första steget.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-11-02 09:44:32 följande:
    Tycker jag absolut. En ung tjej ska kunna känna sig trygg med äldre män. Jag träffade en 25 år yngre tjej, hon var 22. Första gången sågs vi hemma hos mig.
    Vi umgicks, och pratade. Det var trevligt. Sen följde jag henne hem. Vi träffades några gånger till, hemma hos varann. Vi umgicks, och pratade. Det var trevligt.
    Många kvinnor anser att en man måste ha en störning, om han har nåt gemensamt med en mycket yngre tjej. Jag och den tjejen kunde prata med varann, så jag kanske har en utvecklingsstörning, eller är omogen.
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-11-02 10:17:50 följande:
    Många kvinnor anser att en man måste ha en störning, om han har nåt gemensamt med en mycket yngre tjej. Jag och den tjejen kunde prata med varann, så jag kanske har en utvecklingsstörning, eller är omogen.
    Om du aldrig haft en riktigt relation med en kvinna så är du absolut omogen iaf vad gäller relationer. För då är du på samma nivå som en ung person vad gäller erfarenhet av relationer.

Exempel1:
    Kalle 50 år ska lära sig åka skidor
    Lisa 20 ska oxå lära sig åka skidor
    Både Kalle och Lisa är på samma nivå erfarenhetsmässigt och har det gemensam vad gäller åka skidor. I övrigt har Kalle förmodligen betydligt mer erfarenhet och mognad kring saker han upplevt men som Lisa inte gjort 

Exempel2:
    Sune 50 har åkt skidor i 30 år
    Greta 20 ska precis lära sig åka skidor
    Sune och Greta är på helt olika nivåer vad gäller åka skidor och har inget gemensamt annat än att båda gillar att åka skidor. I övrigt har Sune förmodligen betydligt mer erfarenhet och mognad kring saker han upplevt men som Greta inte gjort 
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (håhåjaja) skrev 2021-11-02 11:33:24 följande:
    Om du aldrig haft en riktigt relation med en kvinna så är du absolut omogen iaf vad gäller relationer. För då är du på samma nivå som en ung person vad gäller erfarenhet av relationer.

Exempel1:
    Kalle 50 år ska lära sig åka skidor
    Lisa 20 ska oxå lära sig åka skidor
    Både Kalle och Lisa är på samma nivå erfarenhetsmässigt och har det gemensam vad gäller åka skidor. I övrigt har Kalle förmodligen betydligt mer erfarenhet och mognad kring saker han upplevt men som Lisa inte gjort 

Exempel2:
    Sune 50 har åkt skidor i 30 år
    Greta 20 ska precis lära sig åka skidor
    Sune och Greta är på helt olika nivåer vad gäller åka skidor och har inget gemensamt annat än att båda gillar att åka skidor. I övrigt har Sune förmodligen betydligt mer erfarenhet och mognad kring saker han upplevt men som Greta inte gjort 
    Jag har haft relationer med kvinnor hela livet. Fast ingen kärleksrelation, ingen flickvän.
    Jag tror det kan funka om jag träffar rätt kvinna.
    Eller så ska jag fortsätta ragga på 20 år yngre kvinnor. Som är mer på min nivå.
  • Anonym (20)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-11-02 11:39:09 följande:
    Jag har haft relationer med kvinnor hela livet. Fast ingen kärleksrelation, ingen flickvän.
    Jag tror det kan funka om jag träffar rätt kvinna.
    Eller så ska jag fortsätta ragga på 20 år yngre kvinnor. Som är mer på min nivå.
    För det första så är en kärleksrelation helt annorlunda. Det måste du ju förstå själv.  För det andra så är vi yngre på en helt annan plats i livet med andra utgångspunkter och referenserramar. Vi har växt upp i en helt annan tid och just flyttat hemifrån. Vet inte en enda av mina vänner eller bekanta som skulle se ut åt en 40-åring. Det är noll chans. Verkligen noll. Din chans är att hitta en kvinna i liknande situation som dig. Men förmodligen skulle du väl inte tycka att en sedan kvinna var bra nog för dig. Har sett tidigare kommenterar om en kvinna som din syrra ville fixa ihop dig med. Troligen en kvinna på din nivå, men nej, det var inte bra nog.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (20) skrev 2021-11-02 16:36:17 följande:
    För det första så är en kärleksrelation helt annorlunda. Det måste du ju förstå själv.  För det andra så är vi yngre på en helt annan plats i livet med andra utgångspunkter och referenserramar. Vi har växt upp i en helt annan tid och just flyttat hemifrån. Vet inte en enda av mina vänner eller bekanta som skulle se ut åt en 40-åring. Det är noll chans. Verkligen noll. Din chans är att hitta en kvinna i liknande situation som dig. Men förmodligen skulle du väl inte tycka att en sedan kvinna var bra nog för dig. Har sett tidigare kommenterar om en kvinna som din syrra ville fixa ihop dig med. Troligen en kvinna på din nivå, men nej, det var inte bra nog.
    Jag vill ha en tjej som jag är kompis med, och vi har kul tillsammans. Vi kan prata om allt. Och så tänder vi på varann. Har man det så tror jag det ordnar sig.
    Nej, dom kvinnorna som min syster tyckte jag skulle bli ihop med var inte rätt kvinnor för mig. Och jag var inte rätt för dom.
  • Anonym (20)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-11-02 17:00:05 följande:
    Jag vill ha en tjej som jag är kompis med, och vi har kul tillsammans. Vi kan prata om allt. Och så tänder vi på varann. Har man det så tror jag det ordnar sig.
    Nej, dom kvinnorna som min syster tyckte jag skulle bli ihop med var inte rätt kvinnor för mig. Och jag var inte rätt för dom.
    Jaha det vill du. Som sagt, du lär inte så stort urval.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (20) skrev 2021-11-02 17:19:00 följande:
    Jaha det vill du. Som sagt, du lär inte så stort urval.
    Ja, det skulle vara trevligt tycker jag.

Ok.
  • Anonym (20)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-11-02 17:55:04 följande:
    Ja, det skulle vara trevligt tycker jag.

Ok.
    Ja, vinna på Lotto vore också trevligt.

Du tror att du har stort urval?
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (20) skrev 2021-11-02 18:07:18 följande:
    Ja, vinna på Lotto vore också trevligt.

Du tror att du har stort urval?
    Ja.
Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?