• Anonym (44 år)

Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?

I princip alla män, oavsett ålder, kollar på snygga tjejer och jag är inget undantag. Mentalt tänker man inte på att man faktiskt är 20-25 år äldre än tjejerna man kollar på (jag kollar på tjejer i alla åldrar, men nu gällde frågan unga tjejer). Jag kan förstå om jag t.ex. skulle glo mycket ingående på en 18-åring, att hon då skulle tycka att det var "obehagligt", men så skulle jag personligen inte göra, det skulle nog var lite diskret i sådana fall, och skulle jag få minsta indikation om att tjejen inte "uppskattade" detta, så skulle jag sluta titta direkt.

Alltså, tycker ni unga tjejer att det är "obehagligt" när "äckliga gubbar" +40 kollar på er (inte något pervo alltså) eller hur resonerar ni? Man vill ju inte upplevas som en snuskgubbe bara för man har passerat 40 och kollar på snygga tjejer, i alla åldrar (Jag raggar inte på så unga tjejer).

• Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?
  • Wowbagger2000

Skulle aldrig få för mig att ragga på någon jag bedömde vara under 30 (är 42), men har däremot blivet raggad på av unga tjejer ibland, senast en som var 24, och för några år sen var det en tjej som inte kan varit mer än 20 som stötte på mig när vi var ute. (valde dock att ignorera det då hon inte var min typ riktigt), så uppenbarligen gillar en del tjejer äldra män.

Nu har jag iof varken ölmage eller flint, och folk brukar bli förvånade när de hör min faktiska ålder.

Men jag vet ju vad jag tyckte om kvinnor över 30 när jag var 20, och antar att det är samma för tjejer...

• Anonym (myself)

Man kan aldrig generallisera ålder och utseende. Har flera i min omgivning där 30-åriga ser ut att vara 45 och en 60-åring som ser också ut att vara 45. Jag själv alltid föredrog äldre män (i bra form, självklart) just för att jag vill ha en person som jag kan samtala med vilket är lite svårt med ungdomarFlört

• Anonym (40ingenålder)

40 är knappast någon "gubbålder" längre, då många av dagens 40-åringar inte skiljer sig mycket från 20-åringar utseendemässigt. För 20-30 år sedan såg 40-åringarna (nuvarande 60-70-åringar) definitivt mer gubbiga ut, men knappast idag, när ingen längre vill se gammal ut utan gör vad de kan för att behålla den ungdomliga lystern.

• strawberry554

Personligen så tycker jag att det är extremt äckligt med 40+ som tittar på 20åringar, då det inte känns rätt. Även om de bara menar att titta kan det lätt spåra ut. Har hört att det finns en man i 50års åldern på Rådsvägen i Huddinge som halvt har stalkat sin granne som är betydligt yngre. Har även hört att han åker till badhus bara för att titta på minderåriga tjejer i bikini och bara allmänt bete sig obehagligt. Så vill uppmana alla om stt vara försiktiga????

• Anonym (Jo)

I den åldern var jag intresserad av jämnåriga

• Bastardised

Ja det tycker dem om männen beter sig som om de vore en potentiell partner av något slag, om vi/dem stirrar så där äckligt sexuellt utstuderat. Det hela är en myt.

Det ska också vara så och det enda en äldre man kan erbjuda i form av attraktionskraft är pengar och exklusiva prylar och då är det så långt ifrån kärlek eller äkta attraktion man kan komma. Fungerar det så?,ja det gör det och låt mig berätta hur jag känner till detta.

En mycket god vän till mig samlar på oerhört exklusiva sportbilar och de gånger man är hyfsat välklädd och anländer till olika publika sociala sammanhang är det inte alls ovanligt att man blir uppmärksammad av yngre tjejer som vill stråla i skuggan av saker mycket pengar kan köpa. 

• Anonym (Nope)

Nej, jag har aldrig uppskattat att män som åldersmässigt hade kunnat vara min pappa stirrar eller flörtar med mig. Varken när jag var 20, 30 eller 40.

• Anonym (Nope)

Nej, jag har aldrig uppskattat att män som åldersmässigt hade kunnat vara min pappa stirrar eller flörtar med mig. Varken när jag var 20, 30 eller 40.

• Anonym (Anonyym)

Svårt att förstå hur någon över huvud taget skulle kunna få för sig att det skulle kunna finnas unga eller minderåriga som är interesserade av äldre män. Tycker dagens samhälle spårat ut fullständigt. Hörde om en man som åkt till sitt lokala badhus och suttit i en bubbelpool samtidigt som några yngre tjejer, och sedan fått för sig att börja r*nka och förväntat sig att de inte skulle reagerat.

• Kryptonit
    Bastardised skrev 2021-10-23 23:13:55 följande:

Ja det tycker dem om männen beter sig som om de vore en potentiell partner av något slag, om vi/dem stirrar så där äckligt sexuellt utstuderat. Det hela är en myt.

Det ska också vara så och det enda en äldre man kan erbjuda i form av attraktionskraft är pengar och exklusiva prylar och då är det så långt ifrån kärlek eller äkta attraktion man kan komma. Fungerar det så?,ja det gör det och låt mig berätta hur jag känner till detta.

En mycket god vän till mig samlar på oerhört exklusiva sportbilar och de gånger man är hyfsat välklädd och anländer till olika publika sociala sammanhang är det inte alls ovanligt att man blir uppmärksammad av yngre tjejer som vill stråla i skuggan av saker mycket pengar kan köpa. 

Då kan jag berätta för dig att alla är inte lika...jag har under några veckor nu dejtat en 24 år yngre kvinna, är själv 52. Det var hon som kontaktade mig och tog initiativet, jag har inget välbetalt jobb och inte heller någon fin bil eller andra status prylar. Hon har bjudit mig på mat fler ggr än jag bjudit hon och det har inte varit på restaurang.

Så visst finns det!

Sen är jag övertygad av att de finns de som också drar sig till de m pengar, men det finns det ju i alla åldrar.
Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?