• Anonym (44 år)

Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?

I princip alla män, oavsett ålder, kollar på snygga tjejer och jag är inget undantag. Mentalt tänker man inte på att man faktiskt är 20-25 år äldre än tjejerna man kollar på (jag kollar på tjejer i alla åldrar, men nu gällde frågan unga tjejer). Jag kan förstå om jag t.ex. skulle glo mycket ingående på en 18-åring, att hon då skulle tycka att det var "obehagligt", men så skulle jag personligen inte göra, det skulle nog var lite diskret i sådana fall, och skulle jag få minsta indikation om att tjejen inte "uppskattade" detta, så skulle jag sluta titta direkt.

Alltså, tycker ni unga tjejer att det är "obehagligt" när "äckliga gubbar" +40 kollar på er (inte något pervo alltså) eller hur resonerar ni? Man vill ju inte upplevas som en snuskgubbe bara för man har passerat 40 och kollar på snygga tjejer, i alla åldrar (Jag raggar inte på så unga tjejer).

• Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?
  • Anonym (LL)
    Kryptonit skrev 2021-10-25 04:28:14 följande:
    Då kan jag berätta för dig att alla är inte lika...jag har under några veckor nu dejtat en 24 år yngre kvinna, är själv 52. Det var hon som kontaktade mig och tog initiativet, jag har inget välbetalt jobb och inte heller någon fin bil eller andra status prylar. Hon har bjudit mig på mat fler ggr än jag bjudit hon och det har inte varit på restaurang.

Så visst finns det!

Sen är jag övertygad av att de finns de som också drar sig till de m pengar, men det finns det ju i alla åldrar.
    Träffa du hon på internetsajt eller på forum m många kontaktsugna och desperados? Mejla du bild?
  • Blacknails86
    Beror väl helt på hur fräsch 40-plussare det är. Min brorsa är 44 och han blir uppraggad av 25-åringar hela tiden som tror han är max 32.
  • Anonym (f)

Jag kan bara svara för mig själv, men när jag var 18 så gick min gräns vid 23 år, vid 25 gick min gräns vid 30.

Jag har aldrig gillat mycket äldre, och när de raggade på mig när jag var 16-20 tyckte jag bara det kändes obehagligt. Jag tyckte i den åldern att en 27-åring var väldigt gammal.

• Anonym (kaffedraken2)
    Kryptonit skrev 2021-10-25 04:28:14 följande:
    Då kan jag berätta för dig att alla är inte lika...jag har under några veckor nu dejtat en 24 år yngre kvinna, är själv 52. Det var hon som kontaktade mig och tog initiativet, jag har inget välbetalt jobb och inte heller någon fin bil eller andra status prylar. Hon har bjudit mig på mat fler ggr än jag bjudit hon och det har inte varit på restaurang.

Så visst finns det!

Sen är jag övertygad av att de finns de som också drar sig till de m pengar, men det finns det ju i alla åldrar.
    Jag träffade en tjej på 22, när jag var 47. Det var hon som kontaktade mig. Dom flesta här tyckte det var fel och äckligt. Hon var inte vuxen. Däremot så har jag sett att när kändisar träffar unga tjejer, då är dom vuxna från 19 år och uppåt. Man får inte nämna kändisarnas namn här, för då blir man spärrad.
    Jag hade inte sex med henne, och det tyckte flera här också var konstigt.
  • Anonym (f)
    Bastardised skrev 2021-10-23 23:13:55 följande:

Ja det tycker dem om männen beter sig som om de vore en potentiell partner av något slag, om vi/dem stirrar så där äckligt sexuellt utstuderat. Det hela är en myt.

Det ska också vara så och det enda en äldre man kan erbjuda i form av attraktionskraft är pengar och exklusiva prylar och då är det så långt ifrån kärlek eller äkta attraktion man kan komma. Fungerar det så?,ja det gör det och låt mig berätta hur jag känner till detta.

En mycket god vän till mig samlar på oerhört exklusiva sportbilar och de gånger man är hyfsat välklädd och anländer till olika publika sociala sammanhang är det inte alls ovanligt att man blir uppmärksammad av yngre tjejer som vill stråla i skuggan av saker mycket pengar kan köpa. 

Jag träffade även en sådan man (egentligen flera, men en som var särskilt på) som var 32 när jag var 19, han ville hela tiden ta med mig på åkturer eller låna ut sina bilar till mig och ge mig dyra saker. Det fungerade inte på mig, men säkert på vissa andra tjejer, skulle tro att dessa är i minoritet.
  • Anonym (f)
    Anonym (40ingenålder) skrev 2018-09-18 15:02:23 följande:

40 är knappast någon "gubbålder" längre, då många av dagens 40-åringar inte skiljer sig mycket från 20-åringar utseendemässigt. För 20-30 år sedan såg 40-åringarna (nuvarande 60-70-åringar) definitivt mer gubbiga ut, men knappast idag, när ingen längre vill se gammal ut utan gör vad de kan för att behålla den ungdomliga lystern.

JO, en 40-åring skiljer sig från en 20-åring, alltid. 20-åringar ser ut som barn.

Jag har märkt att mitt manliga ex inte ser skilland på 15-åringar och 28-åringar, det tror jag är för han blir så förblindad av sin sexdrift, inte för att det är extra mogna 15-åringar som kan misstas för 30.
  • Kryptonit
    Anonym (LL) skrev 2021-10-25 04:52:35 följande:

Träffa du hon på internetsajt eller på forum m många kontaktsugna och desperados? Mejla du bild?

Hon kontaktade mig på en datingsajt,ja bilder finns där...jag påpekade åldern men hon struntar i åldern.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Kryptonit skrev 2021-10-25 17:51:44 följande:
    Hon kontaktade mig på en datingsajt,ja bilder finns där...jag påpekade åldern men hon struntar i åldern.
    Samma här. Hon visste såklart hur gammal jag var, men hon sa att hon dras till äldre män. Hon var trött på jämnåriga män som var för på, och skulle försöka en massa direkt på dejter.

Jag har läst här på FL att män bara är ute efter sex med unga tjejer, och ute efter hennes unga kropp. 
    Så jag var väl undantaget antar jag.
    Jag ville ligga. Men inte bara det.
    Och jag försökte inget heller.
    Hon sa senare att hon tyckte att jag skulle ha gjort nåt.
  • Kryptonit
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-25 18:04:01 följande:

Samma här. Hon visste såklart hur gammal jag var, men hon sa att hon dras till äldre män. Hon var trött på jämnåriga män som var för på, och skulle försöka en massa direkt på dejter.

Jag har läst här på FL att män bara är ute efter sex med unga tjejer, och ute efter hennes unga kropp. 

Så jag var väl undantaget antar jag.

Jag ville ligga. Men inte bara det.

Och jag försökte inget heller.

Hon sa senare att hon tyckte att jag skulle ha gjort nåt.

Ja var avvaktande på första dejten...men hon typ vräkte sig över mig....så blev ligga direkt på första dejten.
Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?