• Anonym (44 år)

Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?

I princip alla män, oavsett ålder, kollar på snygga tjejer och jag är inget undantag. Mentalt tänker man inte på att man faktiskt är 20-25 år äldre än tjejerna man kollar på (jag kollar på tjejer i alla åldrar, men nu gällde frågan unga tjejer). Jag kan förstå om jag t.ex. skulle glo mycket ingående på en 18-åring, att hon då skulle tycka att det var "obehagligt", men så skulle jag personligen inte göra, det skulle nog var lite diskret i sådana fall, och skulle jag få minsta indikation om att tjejen inte "uppskattade" detta, så skulle jag sluta titta direkt.

Alltså, tycker ni unga tjejer att det är "obehagligt" när "äckliga gubbar" +40 kollar på er (inte något pervo alltså) eller hur resonerar ni? Man vill ju inte upplevas som en snuskgubbe bara för man har passerat 40 och kollar på snygga tjejer, i alla åldrar (Jag raggar inte på så unga tjejer).

• Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?
  • Anonym (Jo)
    Kryptonit skrev 2021-10-25 18:48:25 följande:
    Ja var avvaktande på första dejten...men hon typ vräkte sig över mig....så blev ligga direkt på första dejten.
    Jösses
  • Anonym (Pelle)

Problemet är att så många män är feta med stora ölmagar. En fet, otränad man blir för tidigt en äcklig gammal gubbe i förtid. Klart han inte får kolla på unga tjejer när han själv är fet med stor ölmage så han inte ser klok ut!

• Anonym (Ella)

Jag minns den känslan så jäkla tydligt när jag började komma upp i tonåren och såg hur äldre män helt plötsligt började kolla på mig med andra ögon än vad de hade gjort innan. Det var som att det gick över en natt och i den åldern tyckte jag att det var jätteobehagligt. Då menar jag inte att de dregla eller äckla sig på något sätt utan det var bara så uppenbart att något i blickarna hade förändrats.

När jag kom över tonåren och upp i 18-20-års åldern hade jag nog vant mig tror jag och kan inte minnas att jag blev upprörd eller kände obehag då. Nu är jag i 30-års åldern och uppskattar bara när någon söker ögonkontakt med mig (oavsett kön eller avsikt). Tycker bara att det är trevligt när vi uppmärksammar varandra på gatan eller stranden eller vartsomhelst så länge det inte blir obehagligt.

• Kryptonit
    Anonym (Jo) skrev 2021-10-25 18:49:32 följande:

Jösses

Tänkte jag med...var inte alls beredd på det...hade jag gjort det hade jag kunnat råka illa ut.

Många tjejer idag tar för sig mer än förr....
  • Anonym (kaffedraken2)
    Kryptonit skrev 2021-10-25 18:48:25 följande:
    Ja var avvaktande på första dejten...men hon typ vräkte sig över mig....så blev ligga direkt på första dejten.
    Oj. Sån tur hade inte jag. Vi träffades 4 ggr och det blev bara en kram.
    Det var flera här som tyckte det var konstigt att jag inte försökte ha sex med henne, eftersom jag var attraherad.
    Först var det äckligt och fel att jag ens träffade henne. Sen gjorde jag fel som inte försökte nåt.
    You just can't win Skrattande
  • Anonym (Anonyym)

Finns en man som heter patrik på Rådsvägen i huddinge som tänder på minderåriga tjejer. Han har även bland annat pratat med en ung tjej på ett obehagligt sätt i en tvättstuga, och tjejen upplevde det som att han blev anfådd när han gick på en toalett, så det misstänks att han r*nkade inne på toan efter deras obekväma samtal. Har även hört om personer i hans närområde som på olika sätt upplevt ett obehagligt beteende från honom. Men ingen vågar anmäla eller berätta om det. Hörde tex om en annan tjej som varit själv i samma hiss som honom, och då hade han gått obehagligt nära henne och andats i hennes nacke. Förlåt för lång text, kände bara ett behov av att skriva av mig, för vågar inte prata med någon om det mer än att diskutera det med mina vänner.

• Anonym (LL)
    Kryptonit skrev 2021-10-25 17:51:44 följande:
    Hon kontaktade mig på en datingsajt,ja bilder finns där...jag påpekade åldern men hon struntar i åldern.
    Hur gammal e du då mellan tummen o pekfingret? Bilder på din kuk?
  • Kryptonit
    Anonym (LL) skrev 2021-10-25 23:03:06 följande:

Hur gammal e du då mellan tummen o pekfingret? Bilder på din kuk?

Åldern har jag skrivit tidigare i den här tråden där du frågade om var vi hade fått kontakt. Är 52.
  • Anonym
    Anonym (Pelle) skrev 2021-10-25 18:55:22 följande:

Problemet är att så många män är feta med stora ölmagar. En fet, otränad man blir för tidigt en äcklig gammal gubbe i förtid. Klart han inte får kolla på unga tjejer när han själv är fet med stor ölmage så han inte ser klok ut!

Haha, första gången du klagar på mäns utseende.

Du är inte så perfekt själv, bilden du visade för ca en månade sedan visade en "smalfet" kropp, en sån som du klagar på att tjejer brukar ha.
  • Anonym (Kvinna i 50-årsåldern)

När jag var 18 hade jag inte uppskattat blickar från män 40+, vi 25 däremot? Jo, säkert från en man på 40-45, men inte från en femtioåring.

När jag var ung drogs jag alltid till lite äldre män, inte 20 år äldre men max upp till 15. Var gift med en 13 år äldre man från jag var 25 till 30. Det var inte åldersskillnaden som orsakade skilsmässan.

Idag är jag runt 50 och håller mig till män i min egen ålder, +-5 år. 

Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?