• Anonym (44 år)

Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?

I princip alla män, oavsett ålder, kollar på snygga tjejer och jag är inget undantag. Mentalt tänker man inte på att man faktiskt är 20-25 år äldre än tjejerna man kollar på (jag kollar på tjejer i alla åldrar, men nu gällde frågan unga tjejer). Jag kan förstå om jag t.ex. skulle glo mycket ingående på en 18-åring, att hon då skulle tycka att det var "obehagligt", men så skulle jag personligen inte göra, det skulle nog var lite diskret i sådana fall, och skulle jag få minsta indikation om att tjejen inte "uppskattade" detta, så skulle jag sluta titta direkt.

Alltså, tycker ni unga tjejer att det är "obehagligt" när "äckliga gubbar" +40 kollar på er (inte något pervo alltså) eller hur resonerar ni? Man vill ju inte upplevas som en snuskgubbe bara för man har passerat 40 och kollar på snygga tjejer, i alla åldrar (Jag raggar inte på så unga tjejer).

• Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?
  • Anonym (J)

Jag reagerar nog inte på åldern, utan ser någon bra ut oavsett ålder (vilket jag kan tycka upp till 50, sen ser man gammal ut) så blir jag inte äcköad. Men glor någon och är slibbig oavsett utseende o ålder blir det ju äckligt.. Finns ju olika sätt. Sen kanske jag har börjat se äldre män nu på ett annat sätt, attraherande. Jag är 25. När jag var 20 tyckte jag 30 var äckligt.

• Anonym (Gubben)
    Anonym (J) skrev 2013-05-16 22:41:36 följande:
    Jag reagerar nog inte på åldern, utan ser någon bra ut oavsett ålder (vilket jag kan tycka upp till 50, sen ser man gammal ut) så blir jag inte äcköad. Men glor någon och är slibbig oavsett utseende o ålder blir det ju äckligt.. Finns ju olika sätt. Sen kanske jag har börjat se äldre män nu på ett annat sätt, attraherande. Jag är 25. När jag var 20 tyckte jag 30 var äckligt.
    Så det är ok för snyggingar att glo men inte andra? Hur ska den som "vill glo" veta vilken kategori den tillhör?
  • Anonym (J)

Man vet väl kanske om man ser bra ut eller ej. När man kommit upp i 40+ så gäller det ju att man tar hand om sitt yttre, fast beror väl på vad man har för anlag till rynkor osv.. Jag själv tycker att kläder är viktigt. Kostym är också en grej, det är bara jag personligen.. Sen märker man väl om man glor på en person och den inte uppskattar det :P

• Anonym (Gubben)
    Anonym (J) skrev 2013-05-16 22:52:19 följande:
    Man vet väl kanske om man ser bra ut eller ej. När man kommit upp i 40+ så gäller det ju att man tar hand om sitt yttre, fast beror väl på vad man har för anlag till rynkor osv.. Jag själv tycker att kläder är viktigt. Kostym är också en grej, det är bara jag personligen.. Sen märker man väl om man glor på en person och den inte uppskattar det :P
    Jag vet vad jag själv tycker men jag vet ju inte vad du tycker om min snygghet Cool
  • Anonym (närå)

ja var 19 när ja var med en gift man på 38 år, faktiskt väldigt sexig upplevelse ändå

• Anonym (liten)

Jag är 19 år och nej, det skulle vara en riktig häftig upplevelse att vara med någon som är äldre.

• Bellalalalala

Jag är 25 och har alltid varit attraherad av äldre män! Dock måste jag medge att det känns mer okay att de kollar in en om de exempelvis är vårdade. Big no-no är när de stirrar ut en med en obehaglig psykblick. Annars e jag heeeeeeeeeeeeeeeelt okay med att en äldre man håller kvar blicken lite längre Å andra sidan får jag en ego-kick av att yngre killar stirrar på mig också, skillnaden där är väl att jag sällan blir attraherad ;P

• keron
    Anonym (Gubben) skrev 2013-05-16 22:29:34 följande:
    Hur känner man det? Om du känner att någon kollar in baken på dig, vad tänker du då? Cool
    Jag vet inte, det är nästan som att blicken bränner, man känner av det på nåt sätt helt enkelt Tungan ute Det är väl smörjande för egot, men nej, tack. Håller mig helst till jämnåriga män Drömmer
  • Anonym (tjejen)
    Anonym (44 år) skrev 2013-05-16 16:34:40 följande:
    Jag tror inte att jag talar för mig själv, jag känner ingen man oavsett ålder som inte tittar på en sexig kvinna, även om hon är "för ung". Som jag skrev så stöter jag inte på unga tjejer, så det är inte frågan (jag anser som du att ålderskillnaden är för stor för något sådant). Men du kan inte säga att du inte skulle spana in en snygg 20-årig tjej, för då är du undantaget. Sedan kan man göra det på ett diskret sätt så man inte framstår som en äcklig gubbe. Fan, farfar som är 90 spanar in unga tjejer, även om han inte står och glor med en pervoblick, det gör alla män.

Jag har redan en snygg fru, så jag är inte ute efter att få till det med någon 18-åring, men för fan, vi är ju män och vi kollar på tjejer men hur vi gör det, det kan ju skilja sig, och det är väl där meningarna går isär. Stå och dregla och klä av en tjej med blicken är förstås inte OK.

Jag undrade egentligen, om en ung tjej skulle märka att man kollar lite diskret, upplevs man då automatiskt som en äcklig gubbe, även om man inte råglor och beter sig slemmigt?

PS: Jag fattar nog att även min fru kollar in en ung snygg kropp, även om hon inte är intresserad av en ung älskare.
    Om du kollar så diskret och ickeslemmigt som du beskriver är det väl inget problem alls tycker jag. Är man ute bland folk råkar man väl titta på alla slags människor utan att det betyder något.  Annars får du vara rädd att du råkar få blicken på en man ute också, så att du automatiskt uppfattas som bög :p
  • Kricke73

Nu är det ju mest unga tjejer under 30 som har uttalat sig här och faktum är att när ni själva fyller 40 så kommer ni att inse hur fel det var att generalisera med termen gubbighet. Visst finns det 40-åringar som stämmer in på den beskrivningen men då beror det ju på personliga särdrag och inte på åldern i sig. En "gubbe" är en man på minst 60 år som har börjat stelna i sina rörelser och fått ett grå- eller gulvitt hår. Knappast jämförbart med en sportig kille i 40-årsåldern.

Sedan undrar jag varför åldersskillnad måste betecknas som äckligt av er tjejer? Jag syftar nu förstås inte på en 40-åring som stöter på en kurvig 14-åring utan om en som tittar lite på en fullvuxen kvinna på t ex 23? Det är ju då varken fråga om pedofilli eller ens hebilfili. Så förklara hur en välvårdad och smidig man blir gubbig och frånstötande enbart genom sin äldre ålder?

Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?