• Anonym (44 år)

Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?

I princip alla män, oavsett ålder, kollar på snygga tjejer och jag är inget undantag. Mentalt tänker man inte på att man faktiskt är 20-25 år äldre än tjejerna man kollar på (jag kollar på tjejer i alla åldrar, men nu gällde frågan unga tjejer). Jag kan förstå om jag t.ex. skulle glo mycket ingående på en 18-åring, att hon då skulle tycka att det var "obehagligt", men så skulle jag personligen inte göra, det skulle nog var lite diskret i sådana fall, och skulle jag få minsta indikation om att tjejen inte "uppskattade" detta, så skulle jag sluta titta direkt.

Alltså, tycker ni unga tjejer att det är "obehagligt" när "äckliga gubbar" +40 kollar på er (inte något pervo alltså) eller hur resonerar ni? Man vill ju inte upplevas som en snuskgubbe bara för man har passerat 40 och kollar på snygga tjejer, i alla åldrar (Jag raggar inte på så unga tjejer).

• Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?
  • millan darling
    Anonym (44 år) skrev 2013-05-14 15:34:43 följande:
    Det känns som många inte läser vad TS skriver innan man kommenterar. Nu gällde inte frågan om oartigt stirrande män, eller om man beter sig olämpligt på annat sätt för det uppskattas inte av några kvinnor oavsett ålder. Det gällde om yngre tjejer kanske märker att en äldre kille/ man kollar lite utan att bete sig äckligt. Är detta provocerande i alla lägen, för som jag skrev så vill man ju inte framstå som en äcklig gubbe, även om man inte känner sig som en sådan

Det finns helt klart män i 40-årsåldern som ser väldigt bra ut och dessutom både är charmiga och världsvana. Jag är 26 by the way.
  • oktoberbebben

Jag gillar äldre män, tycker de är bra mkt sexigare än män i min egen ålder. Det var väl därör jag gifte mig med en också :) Jag är 26, han 46. Träffades när jag var 19 och föredrog redan då män över 35.

• Anonym (36-åring)
    Anonym (44 år) skrev 2013-05-14 15:34:43 följande:
    Det känns som många inte läser vad TS skriver innan man kommenterar. Nu gällde inte frågan om oartigt stirrande män, eller om man beter sig olämpligt på annat sätt för det uppskattas inte av några kvinnor oavsett ålder. Det gällde om yngre tjejer kanske märker att en äldre kille/ man kollar lite utan att bete sig äckligt. Är detta provocerande i alla lägen, för som jag skrev så vill man ju inte framstå som en äcklig gubbe, även om man inte känner sig som en sådan
    Grejen är den att det för mig inte spelar någon roll vem som kollar (utom att jag har mycket större tolerans för små barn som inte lärt sig att maskera sin nyfikenet). Det som spelar roll är hur personen tittar.

Om det är någon som ser vänlig ut och möter min blick så är det okej. Är det någon som ser sig omkring och råkar titta åt mitt håll ett ögonblick så är det okej. Är det någon som nyfiket och ogenerat tittar på mig som objekt (alltså inte ser mig i ögonen utan tittar på min kropp eller på vad jag gör) så känns det obehagligt.

Det behövs liksom inte att man dreglar eller tar sig i skrevet för att det ska bli obehagligt. Det är det betraktas som ett objekt, inte en person, som jag ogillar.
  • sextiotalist
    Anonym (36-åring) skrev 2013-05-14 16:04:26 följande:
    Grejen är den att det för mig inte spelar någon roll vem som kollar (utom att jag har mycket större tolerans för små barn som inte lärt sig att maskera sin nyfikenet). Det som spelar roll är hur personen tittar.

Om det är någon som ser vänlig ut och möter min blick så är det okej. Är det någon som ser sig omkring och råkar titta åt mitt håll ett ögonblick så är det okej. Är det någon som nyfiket och ogenerat tittar på mig som objekt (alltså inte ser mig i ögonen utan tittar på min kropp eller på vad jag gör) så känns det obehagligt.

Det behövs liksom inte att man dreglar eller tar sig i skrevet för att det ska bli obehagligt. Det är det betraktas som ett objekt, inte en person, som jag ogillar.
    Och det är nog du inte ensam om att uppleva, nu är jag förvisso 50+, men det spelar ingen roll, om någon man  (25-åring eller 75-åring) råglor på mig som ett objekt så är det lika vidrigt. 
  • Anonym (Sandra)

Gillar det absolut inte.

• missan75

När jag var 20 hade jag en kille som var 39, så nej, det var inga problem för mig. Idag dom 37 åring tycker jag att det är rätt smidigt att min man inte är 20 år äldre även om jag, om jag blev singel, nog skulle spana på män mellan 42-48 typ.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (40+)

Jag tyckte det var råäckligt när jag var 20 år. Gubbar som kunde vara min pappa gjorde det så mycket äckligare. Nog kan jag se unga killar som är snygga men försöker att inte se på dem för att de ska äcklas av att en äldre kvinna tittar på dem.

• Pondus

Nu är jag inte nitton längre MEN jag tyckte det var sjukt äckligt när gamla gubbar (läs alla över 30) glodde på mig.
    De som inte fattade galoppen och började ragga såg rätt roliga ut när jag körde med standard svaret "jag tänder inte på män som är äldre än min pappa"..

Har aldrig dragits till äldre män utan tycker de är rätt läskiga..

• Anonym (Ung tjej)

Jag tycker det alltid är äckligt när någon spanar in mig, men är det än äldre man blir jag superäcklad och stämplar honom direkt som äckel. Usch! Har haft gubbar (30 - 80 år) som spanat in mig sedan jag var 13, så har haft att göra med gubbar som gett pedofilvibbar. Mår än idag fruktansvärt dåligt när äldre män ser på mig (7 år senare).

Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?