• Anonym (44 år)

Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?

I princip alla män, oavsett ålder, kollar på snygga tjejer och jag är inget undantag. Mentalt tänker man inte på att man faktiskt är 20-25 år äldre än tjejerna man kollar på (jag kollar på tjejer i alla åldrar, men nu gällde frågan unga tjejer). Jag kan förstå om jag t.ex. skulle glo mycket ingående på en 18-åring, att hon då skulle tycka att det var "obehagligt", men så skulle jag personligen inte göra, det skulle nog var lite diskret i sådana fall, och skulle jag få minsta indikation om att tjejen inte "uppskattade" detta, så skulle jag sluta titta direkt.

Alltså, tycker ni unga tjejer att det är "obehagligt" när "äckliga gubbar" +40 kollar på er (inte något pervo alltså) eller hur resonerar ni? Man vill ju inte upplevas som en snuskgubbe bara för man har passerat 40 och kollar på snygga tjejer, i alla åldrar (Jag raggar inte på så unga tjejer).

• Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?
  • Anonym (24)

Jag e 24 år o är ihop me en man som e 22 år äldre...har alltid gillat äldre män...finner inget som jag gillar med unga män...så nej, män över 40 som tittar på mig är inte äckliga...

• Anonym (Ingaproblem)

Stöter på dessa typer dagligen. Tycker de är vidriga. Men jag säger också det - vad fan glor du på? Eller också " - sluta glo äckelgubbe".

Nu senast gick jag förbi två män med arbetskläder ståendes vid en lastbil. Den första mannen riktigt spänner blicken på mig och börjar smila på ett vidrigt sätt. Den andra är inte sen att haka på.

När jag precis passerat dessa så ser jag hur de både två följer mig då de hamnar bakom mig.

Jag vänder mig om och tar i och skriker bara VAD!?!?!!!!!!! Då blev de tysta o stirra ner i backen. Jävla vider. Säkert 45-50år. Vad tror dom ska hända egentligen? Att jag går fram och inbjuder till en varsin avsugning i lastbilen eller?

Oerhört äcklad blir jag.

• Anonym (Gubben)

Vad menar ni tjejer  med att titta är ok men inte stirra? När stirrar man? Är det ok om jag kollar på er rumpa lite diskret när ni går förbi? Hur länge får jag ha ögonen på den utan att det räknas som stirra?

• Ernst Hugo
    ruuu skrev 2013-05-14 17:38:21 följande:
    Jag dras bara till äldre män och jag är ca 20. Jag tycker det är väldigt attraktivt. Jag blir tänd på äldre män som stirrar på mig också Skäms Särskilt om de är lite råare typ hantverkare eller busar 

Helst pappor?
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Anonym (snart 22)

Jag tycker att det är okej att de tittar om de gör det diskret, men inte när de ska komma fram och prata. De är äldre  än min pappa så det är inte okej för mig. Men visst, titta diskret har väl aldrig skadat någon.

• Nude

Äcklig gubbe är man om man är ovårdad. Tittar på småtjejer (när de uppenbart är under 18 år). 

Äcklig gubbe är man också om man "sexstirrar" på tjejer som om dom vore objekt. Annars en vanlig 40+ årig man som man  får ögonkontakt med är inte äcklig.  

• Anonym (tjejen)

Ja, jag tycker det är äckligt och provocerande. Gå hem och glo på er dotter istället :/ Vad fan ser man hos en 18-åring när man själv är 44? Vid 18 tyckte jag 25-åringar började bli gubbar. 

• Meddelande borttaget
  • Jonssons
    Anonym (tjejen) skrev 2013-05-14 23:46:42 följande:
    Ja, jag tycker det är äckligt och provocerande. Gå hem och glo på er dotter istället :/ Vad fan ser man hos en 18-åring när man själv är 44? Vid 18 tyckte jag 25-åringar började bli gubbar. 
    Inte speciellt konstruktiv kommentar och du verkar inte ha läst frågan, eller så valde du att tolka den på ditt vis. TS skriver inte att han gillar att glo på 18-åringar och du är inte ett språkrör för alla tjejer mellan 18-25. Inte fan tycker 18-åriga tjejer generellt att en 25-åring kille är en gubbe.
  • Anonym (silverrävar)

Är 20 bast och tycker att det är heeelt okej så länge de ser fräscha ut, är de välvårdade, gärna i kostym eller hantverkare spelar det ingen roll om det är i 40-årsåldern! 

Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?