• Anonym (44 år)

Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?

I princip alla män, oavsett ålder, kollar på snygga tjejer och jag är inget undantag. Mentalt tänker man inte på att man faktiskt är 20-25 år äldre än tjejerna man kollar på (jag kollar på tjejer i alla åldrar, men nu gällde frågan unga tjejer). Jag kan förstå om jag t.ex. skulle glo mycket ingående på en 18-åring, att hon då skulle tycka att det var "obehagligt", men så skulle jag personligen inte göra, det skulle nog var lite diskret i sådana fall, och skulle jag få minsta indikation om att tjejen inte "uppskattade" detta, så skulle jag sluta titta direkt.

Alltså, tycker ni unga tjejer att det är "obehagligt" när "äckliga gubbar" +40 kollar på er (inte något pervo alltså) eller hur resonerar ni? Man vill ju inte upplevas som en snuskgubbe bara för man har passerat 40 och kollar på snygga tjejer, i alla åldrar (Jag raggar inte på så unga tjejer).

• Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?
  • Anonym (24)

Jag som e 24 o tjej då, uppfattas jag som äcklig när jag spanar in mycket äldre män? Tänkte om det e samma sak när det är åt andra hållet?

• Ernst Hugo
    Anonym (24) skrev 2013-05-15 19:31:23 följande:
    Jag som e 24 o tjej då, uppfattas jag som äcklig när jag spanar in mycket äldre män? Tänkte om det e samma sak när det är åt andra hållet?

Nope - spana på
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Smartie

Men ts, åldern spelar egentligen ingen roll för det du tar upp. Självklart får man titta lite diskret oavsett ålder. Men fånstirrar du eller klär av någon med blicken, uppfattas det som oartigt eller äckligt oavsett om du är 25 eller 45. Å andra sidan, om du är en fräsch, snygg och trevlig 40-åring, kan du absolut få många tjejer på 20-25 intresserade. En kompis till mig är 24 och tillsammans med en man som är 42, han ser iof inte ut att vara en dag över 30.

• Tom Araya
    Anonym (44 år) skrev 2013-05-14 13:31:26 följande:
    I princip alla män, oavsett ålder, kollar på snygga tjejer och jag är inget undantag. Mentalt tänker man inte på att man faktiskt är 20-25 år äldre än tjejerna man kollar på (jag kollar på tjejer i alla åldrar, men nu gällde frågan unga tjejer). Jag kan förstå om jag t.ex. skulle glo mycket ingående på en 18-åring, att hon då skulle tycka att det var "obehagligt", men så skulle jag personligen inte göra, det skulle nog var lite diskret i sådana fall, och skulle jag få minsta indikation om att tjejen inte "uppskattade" detta, så skulle jag sluta titta direkt.

Alltså, tycker ni unga tjejer att det är "obehagligt" när "äckliga gubbar" +40 kollar på er (inte något pervo alltså) eller hur resonerar ni? Man vill ju inte upplevas som en snuskgubbe bara för man har passerat 40 och kollar på snygga tjejer, i alla åldrar (Jag raggar inte på så unga tjejer).
    Tala för dig själv....jag tänker ofta att hon är för ung eller jag för gammal när jag ser unga, snygga tjejer på 25-30 eller yngre, jag är 40.
    Jeff Hanneman (gitarrist i Slayer) *1964-01-31 D: 2013-05-02 R.I.P.
  • Tom Araya
    Anonym (24) skrev 2013-05-15 19:31:23 följande:
    Det beror på vem du frågar och hur gamla män du kollar in.

Jag kan tänka mig att många jämnåriga med dig skulle tycka det var lite äckligt om du spanade in män som är dubbelt så gamla eller mer.
    Jeff Hanneman (gitarrist i Slayer) *1964-01-31 D: 2013-05-02 R.I.P.
  • Anonym (40+)
    Anonym (36-åring) skrev 2013-05-15 18:13:28 följande:
    Fast för många 18-åringar är nog definitionen av en äcklig gubbe "en man över 40 som uppenbarligen kollar in en". Det krävs liksom inte mer för att uppfattas som äcklig. Man måste inte bete sig äckligt i övrigt utan det räcker med att du visar en mycket diskret och stillsam sexuell uppskattning (t.ex. en gillande blick) för att många tonårstjejer ska tycka att du är ett pervo.

Så vill du inte riskera att uppfattas som snuskgubbe så se till att inte tjejerna märker att du kollar!
  • Herdis

Beror på hur snygg du är. Ser du ut som Timothy Dalton eller Sean Connery i den åldern, så lär väl ingen misstycka! Många unga kvinnor svärmar för äldre män, men då ska det som sagt vara attraktiva män, där åren bidragit med något positivt. Typ "de grå tinningarnas charm" som man sa förr. Erfarenhetsrynkor, grå hår som kommit av arbete och ansvar, mognad och gärna framgång, makt och rikedom...

Är du INTE snygg, eller har det där extra på annat sätt, så kommer nog tjejerna tycka att det är ännu mera irriterande att du kollar på dem, än om jämnåriga oattraktiva män gör det. 

To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize
  • Herdis
    Anonym (tjejen) skrev 2013-05-15 15:08:11 följande:
    Du som förstod frågan får väl förklara den för oss andra då Själv ser jag bara denna frågeställning i ts "Alltså, tycker ni unga tjejer att det är "obehagligt" när "äckliga gubbar" +40 kollar på er (inte något pervo alltså) eller hur resonerar ni?" Jag svarade att jag tycker det är obehagligt.

Vid 18 när jag gick på gymnasiet hade jag INGA kompisar som var ihop med annat än gymnasiekillar, därför tolkar jag det som att de flesta inte heller gillar att bli beundrade av gubbar. 7 år upp till en 25-åring är ganska stor åldersskillnad för en tonåring. Vi brukade nästan skratta ihjäl oss åt en lärare som var 26 och känd för att spana på oss yngre Dessutom sa jag inget om att jag är något språkrör? Jag skriver vad JAG tycker. 

Förstår inte varför man skulle vilja bli beundrad på ett sexuellt sätt av någon mycket äldre. Ser faktiskt ingen skillnad på om gubben är 44 eller 74, eller om det är en tant som är lesbisk :/
    Fast så kände inte jag när jag gick på gymnasiet. Jag lyckades tvärtom jämt bli förälskad i äldre män, typ lärare och präster. De kunde vara ända upp i 50-årsåldern. Men det blev förstås aldrig verklighet... Jag kunde aldrig utveckla något intresse för jämnåriga pojkar, och jag har aldrig sedan dess heller - när jag haft förhållanden och varit gift "på riktigt" - tänt till på det där gossaktiga utseendet hos de flesta män under 27.
    To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize
  • Elmocco

Är inte gubbe i den bemärkelsen, men för en 18-åring är jag antagligen det och det är precis som det ska va.

Personligen finner jag kvinnor kring 30 mer attraktiva än de yngre, hullet och valpigheten har försvunnit.

• Anonym (24)
    Tom Araya skrev 2013-05-16 04:23:32 följande:
    Det beror på vem du frågar och hur gamla män du kollar in.

Jag kan tänka mig att många jämnåriga med dig skulle tycka det var lite äckligt om du spanade in män som är dubbelt så gamla eller mer.
    haha jaså...tror du det...
Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?