Anonym (komplicerat) skrev 2015-05-26 10:54:17 följande:
Det har kommit några bra svar och intressanta beskrivningar av upplevelser.
Man kan konstatera att det är olika mellan olika individer, beroende på olika omständigheter.
En del (väldigt få) tjejer attraheras faktiskt av äldre eller (något fler) kan i alla fall vara nyfikna och inte direkt känna avsmak bara på grund av ålder.
Eftersom det är svårt att veta vad en specifik tjej/kvinna känner så är det klokt att hålla en väldigt låg profil om man vill att hon ska känna sig trygg och respekterad.
Att spana in baken på en tjej så att ögonen nästan ramlar ur är inte särskilt smart om man vill bli respekterad av omgivningen. En del män verkar vara nästan olagligt korkade då de inte tror att detta märks.. (någon skrev om detta ovan).
Även om den du stirrar på inte märker något så kommer alla andra att uppfatta dig som en äcklig gubbe. De ser nämligen hur du beter dig även om tjejen i fråga just då är lycklig ovetande. Tjejer/kvinnor i sällskapet kan räkna ut på en sekund att du stirrar likadant på dem när de vänder ryggen till.
Hur många hjärnceller kräver det att räkna ut detta..? (för många tydligen för en del..)
En bit som tillkommer i detta är själva beteendet och status/makt..
En äldre man kan uppfattas som äcklig i en situation om han spanar in en ung tjej på ett alltför tydligt sätt. Kanske i en hiss, på en gata eller i en arbetssituation där hon är ny, praktikant etc.
Då är han etablerad, har ekonomi, makt och status.. Det är extremt motbjudande i det läget att spana/flirta.
I en annan situation kanske mannen är ensam, lite för gammal på ett uteställe och försöker få kontakt med en grupp unga tjejer. I en sån situation har han väldigt lite makt och uppfattas nog mer som patetisk.
De flesta tjejer har "lärt" sig sedan unga år att man är ett potentiellt verktyg för mäns njutning och sexuella lust. Därför är man otroligt lyhörd för signaler, man läser av mäns tankar/blickar väldigt mycket skickligare än män fattar..
Du kan inte komma undan.
En liten flyktig blick kommer du undan med, inte för att hon inte fattar utan för att hon accepterar.. Det är ok, såna är män..
Om du tittar lite för länge så kommer hon direkt att känna vad som ligger i blicken. Givetvis uppfattas det som äckligt om blicken (och din hjärna) "säger":
- Fan vad du är läcker.. är du kåt? jag vill se dig utan kläder.. knulla?
En äldre man k a n också titta på en tjej med en blick och ett leende som säger:
- Oj, vad du är vacker och fin. Jag blir glad av att se dig och kan inte låta bli att le. Förlåt. Hoppas det är ok.
Det handlar om så många faktorer.
Ett bra tips som funkar i alla lägen:
Utgå ifrån att hon inte är det minsta intresserad av dig eller andra äldre män. Om hon eventuellt råkar vara undantaget som bekräftar regeln så får du faktiskt vänta på att hon visar intresse först.
är kär i en yngre tjej på jobbet, skiljer 20 år, hon har fin kropp, ändå tänker jag knappt på sex, vill mest krama henne, jag är genuint intresserad av HENNE, som person, skulle vilja lägga till henne som vän på facebook, men det törs jag inte, skulle vilja fråga om hon vill ses, det törs jag inte heller... jag tänker som så att det är hon som får bestämma hur det ska bli, vill hon, så måste hon visa tydligt, och ta första steget