• Anonym (44 år)

Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?

I princip alla män, oavsett ålder, kollar på snygga tjejer och jag är inget undantag. Mentalt tänker man inte på att man faktiskt är 20-25 år äldre än tjejerna man kollar på (jag kollar på tjejer i alla åldrar, men nu gällde frågan unga tjejer). Jag kan förstå om jag t.ex. skulle glo mycket ingående på en 18-åring, att hon då skulle tycka att det var "obehagligt", men så skulle jag personligen inte göra, det skulle nog var lite diskret i sådana fall, och skulle jag få minsta indikation om att tjejen inte "uppskattade" detta, så skulle jag sluta titta direkt.

Alltså, tycker ni unga tjejer att det är "obehagligt" när "äckliga gubbar" +40 kollar på er (inte något pervo alltså) eller hur resonerar ni? Man vill ju inte upplevas som en snuskgubbe bara för man har passerat 40 och kollar på snygga tjejer, i alla åldrar (Jag raggar inte på så unga tjejer).

• Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?
  • Kryptonit
    Studentpappa skrev 2021-10-28 21:27:47 följande:

Gubbar över 30?

Är kvinnor över 30 kärringar också?

Anonym (20) skrev 2021-10-28 21:37:42 följande:

Ja gubbar, jag är 20 år. Det var väl unga han frågade eller? För mig är 30 gubbgränsen. 25 max för att dejta någon.

Nej, men tanter.

Allt ligger ju dock i betraktarens ögon vad gubbe/tant är. Ålder,utseende osv, vi är alla olika och har olika preferenser. Som i det allra mesta..allt är inte svart eller vitt.
  • Anonym (tjejtjej18)

Ja jag tycker definitivt att det är riktigt obehagligt och äckligt, en tjej som är lite äldre, tex 25, är väl en annan sak, men för mig som är 18 och alltså fortfarande tonåring, att bli glodd på av en gammal gubbe (för det är vad 40+ är för mig), det är inte kul.
    Jag vill kunna klä mig snyggt och sexigt utan att bli glodd på eller få närmanden av gubbar i min pappas ålder. Jag klär mig inte för att få uppmärksamhet av äldre utan för att få det av killar (och tjejer) i min egen ålder. Ledsen om jag är hård men tycker faktiskt att det är lite peddo varning att glo på så unga tjejer i din ålder. Om du har en dotter, tycker du då att det är ok att dina kompisar tänker sexuella tankar om henne och låter henne märka det?
    Det är otroligt hämmande när gubbar glor, jag vill dra en stor säck över mig när jag ser att det händer, jag kurar ihop och vill gömma mig, känner mig kränkt.
    Vad tycker du själv om kvinnor som är dubbelt så gamla som du gör närmanden? Speciellt om de dessutom skulle vara dubbelt så stora och starka som du? Agda 88 år står och glor och kan våldta dig i en buske om hon vill. Skulle det vara upphetsande för dig eller väldigt obehagligt?

• Anonym (20)
    Anonym (tjejtjej18) skrev 2021-10-29 11:02:43 följande:
    Ja jag tycker definitivt att det är riktigt obehagligt och äckligt, en tjej som är lite äldre, tex 25, är väl en annan sak, men för mig som är 18 och alltså fortfarande tonåring, att bli glodd på av en gammal gubbe (för det är vad 40+ är för mig), det är inte kul.
    Jag vill kunna klä mig snyggt och sexigt utan att bli glodd på eller få närmanden av gubbar i min pappas ålder. Jag klär mig inte för att få uppmärksamhet av äldre utan för att få det av killar (och tjejer) i min egen ålder. Ledsen om jag är hård men tycker faktiskt att det är lite peddo varning att glo på så unga tjejer i din ålder. Om du har en dotter, tycker du då att det är ok att dina kompisar tänker sexuella tankar om henne och låter henne märka det?
    Det är otroligt hämmande när gubbar glor, jag vill dra en stor säck över mig när jag ser att det händer, jag kurar ihop och vill gömma mig, känner mig kränkt.
    Vad tycker du själv om kvinnor som är dubbelt så gamla som du gör närmanden? Speciellt om de dessutom skulle vara dubbelt så stora och starka som du? Agda 88 år står och glor och kan våldta dig i en buske om hon vill. Skulle det vara upphetsande för dig eller väldigt obehagligt?
    Håller med. Jag har alltid varit en gubbmagnet. Redan vid 13-14 år började de inte bara glo, men också komma fram och prata och äckla sig Vet ingen av mina vänner heller som gillar gubbar i den åldern. Fattar inte ens att man behöver ställa frågan. Tror att det är väldigt få unga tjejer som gillar 40+ gubbar, men självinsikten är inte på topp.
  • Anonym (Gubbar men inte äckliga)

Min fästman är i den åldern, jag älskar honom...så naturligtvis tycker jag inte att han är äcklig. Men han är rätt gubbig, det märks ibland.

• Anonym (håhåjaja)
    Kryptonit skrev 2021-10-29 09:41:01 följande:
    Anonym (20) skrev 2021-10-28 21:37:42 följande:

Ja gubbar, jag är 20 år. Det var väl unga han frågade eller? För mig är 30 gubbgränsen. 25 max för att dejta någon.

Nej, men tanter.

Allt ligger ju dock i betraktarens ögon vad gubbe/tant är. Ålder,utseende osv, vi är alla olika och har olika preferenser. Som i det allra mesta..allt är inte svart eller vitt.
    Nja, riktigt så enkelt är det nog inte, visst är smak subjektivt, men sen har vi ju det där med vad som är vanligt och ovanligt. Och nej, de alla flesta någorlunda hela unga tjejer är absolut inte intresserade av gubbar. De allra flesta som unga tjejer som ligger med gubbar har en drös med issues. 

Sen har vi oxå det där med rationalisering och bara se vad man vill se, så gubbar som gillar unga tjejer kommer såklart inte vilja se den stora mängden utan bara se vad de vill se, dvs den lilla lilla klick som gillar gubbar och intala sig själva att det till norm för alla unga tjejer. 

Så mao är vi nog inte sådär fasansfullt olika som många verkar vilja tro..
  • Anonym (bögen)

Tycker det var obehagligt med gubbarna i duschen på badhuset när man var 18 år själv och dom stod och glodde på en. Var väldigt vanligt förekommande, dom liksom satt i duschrummet och "läste" tidning. Vem har liksom tidning med sig i duschrummet!
    Var endast för att dölja ståndet, detta kunde vara typ 65+ gubbar.

• Anonym (kaffedraken2)

Det är många unga tjejer som gillar äldre män. Ca 20%.
    VYW. Very Young Women. 18-23 år.
    Type 2, enligt min själsfrände Blackdragon. (Vi drakar håller ihop)
    Här på FL är dom flesta kvinnor Type 1. Dom tycker det är avskyvärt med äldre män som gillar unga tjejer.
    Jag är själv ett levande bevis, då en het 22-åring ville ha mig.

calebjones.com/2012/12/12/younger-women-who-like-older-men/

• Anonym (håhåjaja)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-11-01 12:34:10 följande:

Det är många unga tjejer som gillar äldre män. Ca 20%.
    VYW. Very Young Women. 18-23 år.
    Type 2, enligt min själsfrände Blackdragon. (Vi drakar håller ihop)
    Här på FL är dom flesta kvinnor Type 1. Dom tycker det är avskyvärt med äldre män som gillar unga tjejer.
    Jag är själv ett levande bevis, då en het 22-åring ville ha mig.

calebjones.com/2012/12/12/younger-women-who-like-older-men/

Ehm, du menar den där tjejen som du ältat i 20 år och skrivit 150 trådar om?
    Menar du att EN tjej som du kanske hade en chans på för 20 år sen är talande för alla hundratusentals unga tjejer i Sverige? Hur många unga tjejer har visat dig intresse sen dess?

Det enda det är bevis på är att du inte mår bra psykiskt och behöver vård vilket många många oxå påpekat för dig genom åren. Om den där andra draken mår som du gör är det inte så konstigt om ni håller ihop och alla sk "fakta" som hen presenterar skulle jag ta med en stor skopa salt.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (håhåjaja) skrev 2021-11-01 12:51:42 följande:
    Menar du att EN tjej som du kanske hade en chans på för 20 år sen är talande för alla hundratusentals unga tjejer i Sverige? Hur många unga tjejer har visat dig intresse sen dess?

Det enda det är bevis på är att du inte mår bra psykiskt och behöver vård vilket många många oxå påpekat för dig genom åren. Om den där andra draken mår som du gör är det inte så konstigt om ni håller ihop och alla sk "fakta" som hen presenterar skulle jag ta med en stor skopa salt.
    Ja, hon är det.
    Ja, hon hör till dom 20% av unga tjejer som gång igång på gubbar som mig.
    Jag har matchat med några tjejer på Tinder, och så tror jag att en tjej på jobbet kollat in mig lite.

Hoppas jag får en ung het brud som sköterska, som tar hand om mig Flört
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (håhåjaja) skrev 2021-11-01 12:51:42 följande:
    Glömde svara på antalet. Jag gissar på 20 st kanske. Ingen har skrivit och velat ses, som hon gjorde dock.
    Ett par st skrev, men dom var uppenbara fejkprofiler. 
Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?