• Anonym (44 år)

Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?

I princip alla män, oavsett ålder, kollar på snygga tjejer och jag är inget undantag. Mentalt tänker man inte på att man faktiskt är 20-25 år äldre än tjejerna man kollar på (jag kollar på tjejer i alla åldrar, men nu gällde frågan unga tjejer). Jag kan förstå om jag t.ex. skulle glo mycket ingående på en 18-åring, att hon då skulle tycka att det var "obehagligt", men så skulle jag personligen inte göra, det skulle nog var lite diskret i sådana fall, och skulle jag få minsta indikation om att tjejen inte "uppskattade" detta, så skulle jag sluta titta direkt.

Alltså, tycker ni unga tjejer att det är "obehagligt" när "äckliga gubbar" +40 kollar på er (inte något pervo alltså) eller hur resonerar ni? Man vill ju inte upplevas som en snuskgubbe bara för man har passerat 40 och kollar på snygga tjejer, i alla åldrar (Jag raggar inte på så unga tjejer).

• Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?
  • Anonym (Adele)
    Jonssons skrev 2013-05-15 11:49:11 följande:
    Inte speciellt konstruktiv kommentar och du verkar inte ha läst frågan, eller så valde du att tolka den på ditt vis. TS skriver inte att han gillar att glo på 18-åringar och du är inte ett språkrör för alla tjejer mellan 18-25. Inte fan tycker 18-åriga tjejer generellt att en 25-åring kille är en gubbe.
    Jo, det tror jag faktiskt, eller i alla fall en kille på 27...
  • Anonym (Adele)
    Anonym (44 år) skrev 2013-05-16 16:34:40 följande:
    Jag tror inte att jag talar för mig själv, jag känner ingen man oavsett ålder som inte tittar på en sexig kvinna, även om hon är "för ung". Som jag skrev så stöter jag inte på unga tjejer, så det är inte frågan (jag anser som du att ålderskillnaden är för stor för något sådant). Men du kan inte säga att du inte skulle spana in en snygg 20-årig tjej, för då är du undantaget. Sedan kan man göra det på ett diskret sätt så man inte framstår som en äcklig gubbe. Fan, farfar som är 90 spanar in unga tjejer, även om han inte står och glor med en pervoblick, det gör alla män.

Jag har redan en snygg fru, så jag är inte ute efter att få till det med någon 18-åring, men för fan, vi är ju män och vi kollar på tjejer men hur vi gör det, det kan ju skilja sig, och det är väl där meningarna går isär. Stå och dregla och klä av en tjej med blicken är förstås inte OK.

Jag undrade egentligen, om en ung tjej skulle märka att man kollar lite diskret, upplevs man då automatiskt som en äcklig gubbe, även om man inte råglor och beter sig slemmigt?

PS: Jag fattar nog att även min fru kollar in en ung snygg kropp, även om hon inte är intresserad av en ung älskare.
    Svar: JA

För en tjej på 20 är män 30+ gubbar. Om man märker att de tittar på en tycker man att de är äckliga gubbar.
  • Anonym (Adele)
    Kricke73 skrev 2015-05-25 21:36:16 följande:

Nu är det ju mest unga tjejer under 30 som har uttalat sig här och faktum är att när ni själva fyller 40 så kommer ni att inse hur fel det var att generalisera med termen gubbighet. Visst finns det 40-åringar som stämmer in på den beskrivningen men då beror det ju på personliga särdrag och inte på åldern i sig. En "gubbe" är en man på minst 60 år som har börjat stelna i sina rörelser och fått ett grå- eller gulvitt hår. Knappast jämförbart med en sportig kille i 40-årsåldern.

Sedan undrar jag varför åldersskillnad måste betecknas som äckligt av er tjejer? Jag syftar nu förstås inte på en 40-åring som stöter på en kurvig 14-åring utan om en som tittar lite på en fullvuxen kvinna på t ex 23? Det är ju då varken fråga om pedofilli eller ens hebilfili. Så förklara hur en välvårdad och smidig man blir gubbig och frånstötande enbart genom sin äldre ålder?

Frågan var vad tjejer kring 20 tycker, och de tycker att män över 30 är gubbar. De tycker också att kvinnor över 30 är tanter. Killar kring 20 tycker troligtvis samma.
  • Anonym (Adele)
    Anonym (Hmm...) skrev 2015-05-25 23:19:56 följande:

Gubbar 40+ har ofta en överdriven bild av sin egen fräschör..

Det är det mest patetiska. Jag minns när jag var 21 och en man 40+ raggade på mig. Det syntes så tydligt att han på allvar trodde att han var lika snygg och fräsch som när han var 25.
  • Anonym (P)

Vid 20 var det helt uteslutet men vid 25 kändes det inte lika avlägset. Hade faktiskt en affär med en man som var 40 när jag var 25-26, han var extremt attraktiv. Har aldrig haft någon särskild dragning till äldre män men det var något med honom som gjorde jag att åtrådde honom.

• Anonym (Tjej22år)

Äckligt?
    Jag hänger inte med. Jag tvivlar starkt på att någon av dessa moraliserande unga tjejer som hänger i den här tråden skulle tacka nej till ett ligg med Johnny Depp eller Brad Pitt. Kom igen, det är ni och inte männen som behöver kliva ner från era höga hästar. 

Jag är förlovad med en man 20 år äldre än jag, alltså 42 år ung. Vi lever väldigt lyckliga och jag har aldrig varit så attraherad av en person (INTE EN ÅLDER) i hela mitt förhållandevis ganska korta liv. Men hur som helst;

Hurra för passion, och hurra för kärlek!

• Anonym (Kvinna, 46)
    Anonym (Tjej22år) skrev 2015-05-27 16:04:09 följande:

Äckligt?
    Jag hänger inte med. Jag tvivlar starkt på att någon av dessa moraliserande unga tjejer som hänger i den här tråden skulle tacka nej till ett ligg med Johnny Depp eller Brad Pitt. Kom igen, det är ni och inte männen som behöver kliva ner från era höga hästar. 

Jag är förlovad med en man 20 år äldre än jag, alltså 42 år ung. Vi lever väldigt lyckliga och jag har aldrig varit så attraherad av en person (INTE EN ÅLDER) i hela mitt förhållandevis ganska korta liv. Men hur som helst;

Vadå höga hästar? De redovisar sin syn och du din, måste alla tycka som du? Det är helt ok att som 20-åring tycka att det är motbjudande med gloende alt raggande 40+ män. Det är också helt ok att som 20-åring attraheras av en dubbelt så gammal man. Alla är olika.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Tjej22år) skrev 2015-05-27 16:04:09 följande:
    Äckligt?

Depp och Pitt är väl knappast representativa för gemene 50-årige man på gatan tycker många av de kring 40-50 år ser ut som han den grillmästaren i Ullared.
  • idealet

Alltså, jag kan ju bara tala för mig själv. Jag gillar äldre, lyckas alltid kära ner mig. Har ingen trasig relation med min far. 

Det beror helt på om en är fräsch eller inte. Det finns 20-åringar som är som små gubbar/kärringar och det finns 40 +-are som är som 25-30 men ej patetiskt sätt Tungan ute

• Anton Chigurh
    Anonym (anonym) skrev 2015-05-27 18:19:49 följande:
    Depp och Pitt är väl knappast representativa för gemene 50-årige man på gatan tycker många av de kring 40-50 år

ser ut som han den grillmästaren i Ullared.
    Vem fan är det !!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?