• Anonym (44 år)

Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?

I princip alla män, oavsett ålder, kollar på snygga tjejer och jag är inget undantag. Mentalt tänker man inte på att man faktiskt är 20-25 år äldre än tjejerna man kollar på (jag kollar på tjejer i alla åldrar, men nu gällde frågan unga tjejer). Jag kan förstå om jag t.ex. skulle glo mycket ingående på en 18-åring, att hon då skulle tycka att det var "obehagligt", men så skulle jag personligen inte göra, det skulle nog var lite diskret i sådana fall, och skulle jag få minsta indikation om att tjejen inte "uppskattade" detta, så skulle jag sluta titta direkt.

Alltså, tycker ni unga tjejer att det är "obehagligt" när "äckliga gubbar" +40 kollar på er (inte något pervo alltså) eller hur resonerar ni? Man vill ju inte upplevas som en snuskgubbe bara för man har passerat 40 och kollar på snygga tjejer, i alla åldrar (Jag raggar inte på så unga tjejer).

• Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?
  • Zayco

Jag tycker det är obehagligt, speciellt när man var väldigt ung runt 13 då brukade jag fråga vad gubbjäveln glor på.

Främst tycker jag att det känns obehagligt och äckligt när en äckelgubbe ska kolla, med tanke på att man tänker på att dom är lika gamla som ens egna pappa och det känns lite sådär vidrigt. Visst så är äldre män attraktivt, men det finns också en gräns för sånt. 

• Anonym (tjejen)
    Jonssons skrev 2013-05-15 11:49:11 följande:
    Inte speciellt konstruktiv kommentar och du verkar inte ha läst frågan, eller så valde du att tolka den på ditt vis. TS skriver inte att han gillar att glo på 18-åringar och du är inte ett språkrör för alla tjejer mellan 18-25. Inte fan tycker 18-åriga tjejer generellt att en 25-åring kille är en gubbe.
    Du som förstod frågan får väl förklara den för oss andra då Själv ser jag bara denna frågeställning i ts "Alltså, tycker ni unga tjejer att det är "obehagligt" när "äckliga gubbar" +40 kollar på er (inte något pervo alltså) eller hur resonerar ni?" Jag svarade att jag tycker det är obehagligt.

Vid 18 när jag gick på gymnasiet hade jag INGA kompisar som var ihop med annat än gymnasiekillar, därför tolkar jag det som att de flesta inte heller gillar att bli beundrade av gubbar. 7 år upp till en 25-åring är ganska stor åldersskillnad för en tonåring. Vi brukade nästan skratta ihjäl oss åt en lärare som var 26 och känd för att spana på oss yngre Dessutom sa jag inget om att jag är något språkrör? Jag skriver vad JAG tycker. 

Förstår inte varför man skulle vilja bli beundrad på ett sexuellt sätt av någon mycket äldre. Ser faktiskt ingen skillnad på om gubben är 44 eller 74, eller om det är en tant som är lesbisk :/
  • keron

Nu är jag inte mellan 18-25 år, men jag har varit, för inte så längesen Tungan ute Och ja, jag tyckte att män som var 40+ var gubbar. Inte nödvändigtvis äckliga dock.

• Anonym (44 år)
    Anonym (tjejen) skrev 2013-05-15 15:08:11 följande:
    Du som förstod frågan får väl förklara den för oss andra då Själv ser jag bara denna frågeställning i ts "Alltså, tycker ni unga tjejer att det är "obehagligt" när "äckliga gubbar" +40 kollar på er (inte något pervo alltså) eller hur resonerar ni?" Jag svarade att jag tycker det är obehagligt.

Vid 18 när jag gick på gymnasiet hade jag INGA kompisar som var ihop med annat än gymnasiekillar, därför tolkar jag det som att de flesta inte heller gillar att bli beundrade av gubbar. 7 år upp till en 25-åring är ganska stor åldersskillnad för en tonåring. Vi brukade nästan skratta ihjäl oss åt en lärare som var 26 och känd för att spana på oss yngre Dessutom sa jag inget om att jag är något språkrör? Jag skriver vad JAG tycker. 

Förstår inte varför man skulle vilja bli beundrad på ett sexuellt sätt av någon mycket äldre. Ser faktiskt ingen skillnad på om gubben är 44 eller 74, eller om det är en tant som är lesbisk :/
    Du har nog missförstått det hela, kanske för att du är väldigt ung. "Äckliga gubbar" omges av citationstecken, vilket betyder; Ser ni verkligen typ 40+ som äckliga gubbar. Detta verkar de flesta ha förstått, men du läste bokstavligt om det var obehagligt när äckliga gubbar tittar, vilken det givetvis borde vara. Läser man vad jag skriver så borde man förstå vad frågan gällde, men det har tydligen inte du och kanske någon mer inte gjort. Många har svarat på ett sätt så man förstår att de har fattat frågan. Frågan gällde inte att jag skulle vara en äcklig gubbe som bara glor på 18-åringar.
  • Anonym (36-åring)
    Anonym (44 år) skrev 2013-05-15 16:48:57 följande:
    Du har nog missförstått det hela, kanske för att du är väldigt ung. "Äckliga gubbar" omges av citationstecken, vilket betyder; Ser ni verkligen typ 40+ som äckliga gubbar. Detta verkar de flesta ha förstått, men du läste bokstavligt om det var obehagligt när äckliga gubbar tittar, vilken det givetvis borde vara. Läser man vad jag skriver så borde man förstå vad frågan gällde, men det har tydligen inte du och kanske någon mer inte gjort. Många har svarat på ett sätt så man förstår att de har fattat frågan. Frågan gällde inte att jag skulle vara en äcklig gubbe som bara glor på 18-åringar.
    Fast för många 18-åringar är nog definitionen av en äcklig gubbe "en man över 40 som uppenbarligen kollar in en". Det krävs liksom inte mer för att uppfattas som äcklig. Man måste inte bete sig äckligt i övrigt utan det räcker med att du visar en mycket diskret och stillsam sexuell uppskattning (t.ex. en gillande blick) för att många tonårstjejer ska tycka att du är ett pervo.

Så vill du inte riskera att uppfattas som snuskgubbe så se till att inte tjejerna märker att du kollar!
  • Anonym (tjejen)
    Anonym (44 år) skrev 2013-05-15 16:48:57 följande:
    Du, då förstår jag nog inte alls frågan efter din förklaring :p  Nej, jag tycker inte att människor över någon viss ålder är äckliga allmänt sett. Folk blir väl inte äckliga för att de fyllt 95 eller whatever? När jag är 50 kommer jag att tycka att 50-åriga gubbar är attraktiva killar. Det fungerar så för de flesta. Äcklig handlar väl om helt andra saker, däremot blir jag personligen äcklad av äldre som tycker att ungdomar i deras barn eller barnbarns ålder är sexuellt intressanta.
  • Anonym (tjejen)
    Anonym (36-åring) skrev 2013-05-15 18:13:28 följande:
    Fast för många 18-åringar är nog definitionen av en äcklig gubbe "en man över 40 som uppenbarligen kollar in en". Det krävs liksom inte mer för att uppfattas som äcklig. Man måste inte bete sig äckligt i övrigt utan det räcker med att du visar en mycket diskret och stillsam sexuell uppskattning (t.ex. en gillande blick) för att många tonårstjejer ska tycka att du är ett pervo.

Så vill du inte riskera att uppfattas som snuskgubbe så se till att inte tjejerna märker att du kollar!
    Exakt!
  • Anonym (Gubben)

Jag brukar kolla på 20-åriga kvinnors bakdelar för att se hur de rör sig under gång, dallrar, gungar etc. Är det ok eller anses det äckligt?

• keron
    Anonym (Gubben) skrev 2013-05-15 18:20:06 följande:
    Jag brukar kolla på 20-åriga kvinnors bakdelar för att se hur de rör sig under gång, dallrar, gungar etc. Är det ok eller anses det äckligt?
    Så länge du är diskret med det såTungan ute Annars är det creep-varning på dig, japp
Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?