• Anonym (44 år)

Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?

I princip alla män, oavsett ålder, kollar på snygga tjejer och jag är inget undantag. Mentalt tänker man inte på att man faktiskt är 20-25 år äldre än tjejerna man kollar på (jag kollar på tjejer i alla åldrar, men nu gällde frågan unga tjejer). Jag kan förstå om jag t.ex. skulle glo mycket ingående på en 18-åring, att hon då skulle tycka att det var "obehagligt", men så skulle jag personligen inte göra, det skulle nog var lite diskret i sådana fall, och skulle jag få minsta indikation om att tjejen inte "uppskattade" detta, så skulle jag sluta titta direkt.

Alltså, tycker ni unga tjejer att det är "obehagligt" när "äckliga gubbar" +40 kollar på er (inte något pervo alltså) eller hur resonerar ni? Man vill ju inte upplevas som en snuskgubbe bara för man har passerat 40 och kollar på snygga tjejer, i alla åldrar (Jag raggar inte på så unga tjejer).

• Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (håhåjaja) skrev 2021-11-08 12:50:38 följande:
    Fast du låg ju med dem så bevisligen ligger unga tjejer med gubbar ändå. Så det där med "lamt och intressant" verkar ju inte stämma helt, för hade de varit helt ointressant så hade du väl inte legat med dem eller? Nästa gubbe kan ju inte veta att du inte var nöjd med dina tidigare upplevelser. Det enda han vet är att en del unga tjejer ligger med gubbar och det verkar ju stämma.

Det är nog bra om vi skiljer på fakta och känslor. 

Fakta är att ja det finns tydligen en hel del unga tjejer som ligger med gubbar och du är en av dem

Vad varje enskild tjej sen tycker och känner om sex med gubbar är ju en helt annan sak.
    "lamt och ointressant" ska det stå...
  • Anonym (Roligt)
    Anonym (håhåjaja) skrev 2021-11-08 12:50:38 följande:

Fast du låg ju med dem så bevisligen ligger unga tjejer med gubbar ändå. Så det där med "lamt och intressant" verkar ju inte stämma helt, för hade de varit helt ointressant så hade du väl inte legat med dem eller? Nästa gubbe kan ju inte veta att du inte var nöjd med dina tidigare upplevelser. Det enda han vet är att en del unga tjejer ligger med gubbar och det verkar ju stämma.

Det är nog bra om vi skiljer på fakta och känslor. 

Fakta är att ja det finns tydligen en hel del unga tjejer som ligger med gubbar och du är en av dem

Vad varje enskild tjej sen tycker och känner om sex med gubbar är ju en helt annan sak.

Det är väll inget nytt att unga tjejer ligger m gubbar? Det händer hela tiden. Men en majoritet av dom ångrar sig efteråt. Att gubbäckel utnytjar unga tjejer är oxå normalt, men inte fan är det attraktivt eller ok för det.
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (Roligt) skrev 2021-11-08 13:06:43 följande:
    Det är väll inget nytt att unga tjejer ligger m gubbar? Det händer hela tiden. Men en majoritet av dom ångrar sig efteråt. Att gubbäckel utnytjar unga tjejer är oxå normalt, men inte fan är det attraktivt eller ok för det.
    Ja så varför sitter man då och pratar om att gubbar är helt ointressant och bara gubbslem när det bevisligen inte stämmer?

Ja visst är det äckligt med gubbslem, det tycker jag med trotts att jag är gubbe men samtidigt så får ju även tjejerna ta ansvar för sina egna val. Ligger man med gubbar så har man ju valt det själv och kan inte skylla det på gubbarna eller någon annan. Vi är trotts alla alla ansvariga för våra egna val och handlingar och får leva med konsekvenserna.
  • Anonym (Roligt)
    Anonym (håhåjaja) skrev 2021-11-08 13:15:29 följande:

Ja så varför sitter man då och pratar om att gubbar är helt ointressant och bara gubbslem när det bevisligen inte stämmer?

Ja visst är det äckligt med gubbslem, det tycker jag med trotts att jag är gubbe men samtidigt så får ju även tjejerna ta ansvar för sina egna val. Ligger man med gubbar så har man ju valt det själv och kan inte skylla det på gubbarna eller någon annan. Vi är trotts alla alla ansvariga för våra egna val och handlingar och får leva med konsekvenserna.

Hjärnan är inte färdigutvecklad förän vid 25år, de sista delarna är delarna för bla. riskbedömning o beslutsfattning, så nej att äckliga gubbar utnyttjar unga tjejer för sina egna sexuella behov är definitivt inte jämförbart m unga tjejer (o killar) som går med på att förföras av äldre. Men i det kalla o egocentriska samhälle vi deltar i idag så är det inte konstigt att folk resonerar som du.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (44 år) skrev 2013-05-14 13:31:26 följande:

Mentalt tänker man inte på att man faktiskt är 20-25 år äldre än tjejerna man kollar på (jag kollar på tjejer i alla åldrar, men nu gällde frågan unga tjejer). 

Det gör jag. Jag visste att jag var 20 år äldre än tjejen jag var kär i, och 25 år äldre än tjejen jag träffade.
    Jag var extra försiktig, ödmjuk, och respektfull, just därför.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Roligt) skrev 2021-11-08 13:24:05 följande:
    Hjärnan är inte färdigutvecklad förän vid 25år, de sista delarna är delarna för bla. riskbedömning o beslutsfattning, så nej att äckliga gubbar utnyttjar unga tjejer för sina egna sexuella behov är definitivt inte jämförbart m unga tjejer (o killar) som går med på att förföras av äldre. Men i det kalla o egocentriska samhälle vi deltar i idag så är det inte konstigt att folk resonerar som du.
    30 år säger nya rön.
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (Roligt) skrev 2021-11-08 13:24:05 följande:
    Men kom igen, det där är ju en rätt klen ursäkt. Du får köra bil och dricka alkohol vid 18. Nog fan borde man kunna avgöra vad som är rätt eller fel redan då annars hade du inte fått köra bil.

Ja visst är många unga tjejer naiva, men så jävla naiva att de inte kan förstå skillnaden mellan en jämnårig kille och en man på 40+ tror jag inte att de är. Jag tror snarare att många av dem är nyfikna och söker kickar men ångrar sig sen och då vill man inte gärna ta ansvar för sina val och lägger skulden på någon annan istället.

Men oavsett vilket så verkar det ju inte vara helt ovanligt att unga tjejer ligger med gubbar så då kan man ju inte påstå att gubbar är helt ointressanta för bevisligen sker det ju relativt ofta ändå, eller?
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Roligt) skrev 2021-11-08 12:32:17 följande:

TS kanske lämnat men vad skiljer dig från ett pervo? När ni båda kollar in unga tjejer sexuellt? Var drar du din gräns för att bli ett pervo? Du tittar på o fantiserar om tjejer som lätt kan va din dotter..

Att vara pervers innebär väl att sexualiteten är osund, sjuklig, och avvikande.
    Vet inte om det passar in på män som attraheras av unga kvinnor.
    relationer.ifokus.se/discussion/1083400/aldre-man

Jag tänker inte på unga tjejer så, att hon skulle kunna vara min dotter. Kanske annat om man själv är förälder.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (håhåjaja) skrev 2021-11-08 13:34:33 följande:
    Men kom igen, det där är ju en rätt klen ursäkt. Du får köra bil och dricka alkohol vid 18. Nog fan borde man kunna avgöra vad som är rätt eller fel redan då annars hade du inte fått köra bil.
    Ja, och om hjärnan inte är färdigutvecklad förrän vid 30 så borde man kanske inte skaffa barn förrän då. 
  • Anonym (Roligt)
    Anonym (håhåjaja) skrev 2021-11-08 13:34:33 följande:

Ja visst är många unga tjejer naiva, men så jävla naiva att de inte kan förstå skillnaden mellan en jämnårig kille och en man på 40+ tror jag inte att de är. Jag tror snarare att många av dem är nyfikna och söker kickar men ångrar sig sen och då vill man inte gärna ta ansvar för sina val och lägger skulden på någon annan istället.

Men oavsett vilket så verkar det ju inte vara helt ovanligt att unga tjejer ligger med gubbar så då kan man ju inte påstå att gubbar är helt ointressanta för bevisligen sker det ju relativt ofta ändå, eller?

Ja och rent lagligt så får en 80åring sätta på en 15åring... låter det sunt? Om män vet att majoriteten av unga tjejer faktiskt inte vill, varför vill man då stoppa kuken i dom endå? Majoriteten av de som väljer äldre är trasiga individer som varit med om psykiskt jobbiga saker. Fresh att utnyttja ungdomar som mår piss o inte fått läta sig gränssättning eller sitt eget värde.
Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?