• Anonym (44 år)

Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?

I princip alla män, oavsett ålder, kollar på snygga tjejer och jag är inget undantag. Mentalt tänker man inte på att man faktiskt är 20-25 år äldre än tjejerna man kollar på (jag kollar på tjejer i alla åldrar, men nu gällde frågan unga tjejer). Jag kan förstå om jag t.ex. skulle glo mycket ingående på en 18-åring, att hon då skulle tycka att det var "obehagligt", men så skulle jag personligen inte göra, det skulle nog var lite diskret i sådana fall, och skulle jag få minsta indikation om att tjejen inte "uppskattade" detta, så skulle jag sluta titta direkt.

Alltså, tycker ni unga tjejer att det är "obehagligt" när "äckliga gubbar" +40 kollar på er (inte något pervo alltså) eller hur resonerar ni? Man vill ju inte upplevas som en snuskgubbe bara för man har passerat 40 och kollar på snygga tjejer, i alla åldrar (Jag raggar inte på så unga tjejer).

• Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?
  • Anonym (håhåjaja)
    ödmjukman skrev 2021-11-08 16:57:37 följande:

Jag utnyttjar ingen, träffar sunda människor. självklart finns det alltid folk som utnyttjar i alla olika saker i livet men det är inte det jag pratar om

Nja, beror iof på hur ung tjejen är och vem det är som är drivande. Unga människor (ink tjejer) är lättare att påverka än äldre och mognare. De saknar liksom den livserfarenhet mogna människor oftast har. På så sätt kan man absolut påstå att en äldre person utnyttjar den yngres naivitet och brist på ansvar. Men givetvis har ju även den unga ett ansvar för sina val.

Personligen tycker jag det är jävligt vidrigt, och skulle jag få reda på att någon gubbe var på min 15 åriga dotter så kommer han åka på stryk avsett om hon är kär och om han anser ha rätt till det.
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (håhåjaja) skrev 2021-11-08 17:08:43 följande:
    utnyttjar den yngres naivitet och brist på ansvar....
    Brist på erfarenhet ska det stå
  • Anonym (Sluta)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-11-08 13:48:35 följande:

Jag träffade en tjej på 22, jag var 25 år äldre. Jag var attraherad, hon var sexig.

Men jag tog det väldigt lugnt, och vi bara umgicks. Jag försökte inget.

Dom flesta tyckte först det var fel och äckligt att jag träffade henne. Sen när jag inte försökte nåt, då ifrågasattes DET. Varför försökte jag inget, jag var ju tänd på henne?

För mig kändes det rätt, jag skulle gjort samma idag. Jag brydde mig om henne, och ville inte utnyttja henne. Det var HON som skulle ha fått ta första steget isåfall. 

Hon tyckte tvärtom, berättade hon senare. Hon tyckte att jag skulle ha tagit första steget.

De flesta, de flesta, de flesta. Sluta vara ett sånt offer.
  • ödmjukman

Varför börjar du prata om 15 åringar helt plötsligt ? Tråden säger 18-25. Personligen pratar jag om det övre spannet från 25 o uppåt

• Anonym (håhåjaja)
    ödmjukman skrev 2021-11-08 17:15:38 följande:

Varför börjar du prata om 15 åringar helt plötsligt ? Tråden säger 18-25. Personligen pratar jag om det övre spannet från 25 o uppåt

Nja i trådstarten står det 18-25 åringar, du har bara pratat om unga tjejer utan att gå in på ålder.

Men du har rätt i sak, om det är enbart 18-25 vi pratar om så har du rätt i att 15-åringar är OT. Men iof skulle jag nog tycka det vore lika vidrigt även om min dotter hade varit 18-25.

Hur skulle du reagera på att din dotter kom hem med sin nya kille Lennart 53?
  • Anonym (Roligt)
    Anonym (håhåjaja) skrev 2021-11-08 16:34:38 följande:

Och är du 18 år så räknas du som mogen nog att kunna göra rätt val. Och som vuxen får du oxå stå för och ansvar för dina val och dess konsekvenser. Gör man dumma val som man sen ångrar får man skylla sig själv och kan inte lägga hela ansvaret för det på någon annan.

Att prata om att vad du tycker inte spelar någon roll i gubbarnas öron är heller ingen ursäkt, vill du inte så vill du inte, tvingar han dig till sex så är det våldtäkt, men har du sex frivilligt och medveten så är det DITT val inte hans och därmed även DITT ansvar inte hans.

Jo du har rätt i att tjejer behöver lära sig säga ifrån, men de flesta klara ju det galant, alla unga tjejer ligger ju inte med gubbar, de allra flesta gör ju inte det. Så det är väl snarare så att de tjejer som gör det behöver jobba med sig själva och det gör man ju inte genom att lägga hela skulden för sina egna val på gubbarna. Det man borde fråga sig är, hur kommer det sig att just jag ligger med gubbar när de flesta unga tjejer låter bli?

Ja det är en hård o ganska vidrig värld vi lever i. Där sådana som du deltar i normaliseringen av att utnyttja svagare människor. Tråkigt tycker jag. "Får jag bara stoppa kuken i den här bruden fast jag vet att hon antagligen inte vill så är jag nöjd"...
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (Roligt) skrev 2021-11-08 17:39:19 följande:
    Ja det är en hård o ganska vidrig värld vi lever i. Där sådana som du deltar i normaliseringen av att utnyttja svagare människor. Tråkigt tycker jag. "Får jag bara stoppa kuken i den här bruden fast jag vet att hon antagligen inte vill så är jag nöjd"...
    Såna som jag? Jag skrev ganska tydligt att jag tycker att det är jävligt vidrigt.

Jag tror att världen delvist ser ut som den gör för att så många springer omkring och gör korkade saker som de sen inte vill ta ansvar för och skyller ifrån sig på andra. Om folk kunde tänka till INNAN de gjorde korkade saker och om de gör korkade saker sen tog ansvar för det och jobbade med sina brister istället för att skylla det på andra så skulle världen nog se betydligt bättre ut.

Jag menar det är ju klar att det är enkelt att göra korkade saker om man aldrig behöver ta ansvar för det? Men lär man sig nåt av det då eller kommer man bara fortsätta göra korkade saker och skylla ifrån sig istället?

Personligen skulle jag aldrig stoppa kuken i någon ung tjej och jag har redan skrivit varför. Frågan du borde fråga dig är varför du särade på benen för gubbar när andra tjejer i din ålder lät bli? Vad var det som skilde mellan dig och dem?
  • Anonym (Alice)

Helt ärligt har jag aldrig uppskattat att få "blickar" från män som hade kunnat vara min pappa... Det är aldrig vidare fräscht. 

Sen är det ju också bara en viss typ av män som riktar in sig på så pass unga tjejer... Är du 40+ och vill få till det med en tonåring är det något fel på dig.

• Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Alice) skrev 2021-11-08 17:54:27 följande:

Helt ärligt har jag aldrig uppskattat att få "blickar" från män som hade kunnat vara min pappa... Det är aldrig vidare fräscht. 

Sen är det ju också bara en viss typ av män som riktar in sig på så pass unga tjejer... Är du 40+ och vill få till det med en tonåring är det något fel på dig.

Ja, undantaget är kända manliga skådisar. Då är det ok att han vill få till det med tonåringar. Tjejerna är vuxna från 19 år då.
  • Anonym (20)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-11-08 18:38:52 följande:
    Ja, undantaget är kända manliga skådisar. Då är det ok att han vill få till det med tonåringar. Tjejerna är vuxna från 19 år då.
    Såklart! Du fattar inte att Leonadro diCaprio är mer spännande än du? Mer attraktiv för kvinnor i alla åldrar?
Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?