• Anonym (44 år)

Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?

I princip alla män, oavsett ålder, kollar på snygga tjejer och jag är inget undantag. Mentalt tänker man inte på att man faktiskt är 20-25 år äldre än tjejerna man kollar på (jag kollar på tjejer i alla åldrar, men nu gällde frågan unga tjejer). Jag kan förstå om jag t.ex. skulle glo mycket ingående på en 18-åring, att hon då skulle tycka att det var "obehagligt", men så skulle jag personligen inte göra, det skulle nog var lite diskret i sådana fall, och skulle jag få minsta indikation om att tjejen inte "uppskattade" detta, så skulle jag sluta titta direkt.

Alltså, tycker ni unga tjejer att det är "obehagligt" när "äckliga gubbar" +40 kollar på er (inte något pervo alltså) eller hur resonerar ni? Man vill ju inte upplevas som en snuskgubbe bara för man har passerat 40 och kollar på snygga tjejer, i alla åldrar (Jag raggar inte på så unga tjejer).

• Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?
  • Anonym (Hooter)
    Mimosa86 skrev 2022-02-14 10:38:35 följande:

Det är helt ok att tycka att yngre personer är vackra. De är ju det!. Däremots kannan inte få någon att känna obehag. Titta diskret kan man göra. 

Jag kan titta på  killar i yngre 20 års åldern (nu är jag ifs 36) och tycka de är attraktiva. sen skulle jag aldrig ragga på en ung man om jag vore singel. Vad skulle jag med en ungdom till? Köra honom till hockeyträningen och tvätta hans fotbollsstrumpor? låta honom vara barnvakt till ungarna? sitta och vänta på honom när han är ute och festar medan jag tittar på På Spåret själv? Låter inte speciellt tilltalande. 

lLåt de unga ha sitt. En ung människa ska inte vara med en gubbstrutt, hon ska hänga med en unga kille. Sluta jaga ungdomen.

Unga kvinnor som jagar efter gubbstruttar då. Tar dom ingen hänsyn? Tänk på hans svaga hjärta.
  • Anonym (Jessica)

Jag har alltid sen väldigt ung tänt på äldre män. Nu är jag 22 och väntar barn med min 46 åriga man :)

• Anonym (HS)
    LejonPappa skrev 2022-02-13 21:43:50 följande:

Det märkliga är ju att man som 40+ ens vänder sig om efter någon -25 åring. Förstår mig inte på det.

Jag gör det fortfarande. Jag kan inte låta bli ibland. Men jag inbillar mig inget, och jag är diskret.

Fast ibland blir det fel, som när suppersnygga grannen på 22 år gick förbi och hejade så sött precis då jag skulle iväg med bilen. Förvirrad som jag blev glömde jag koppla ur sladden till motorvärmaren. Det brakade rejält då sladden drog med sig uttaget. Hon måste tyckt jag var väldigt disträ.

• Anonym (20)
    Anonym (HS) skrev 2022-02-14 19:22:33 följande:
    Jag gör det fortfarande. Jag kan inte låta bli ibland. Men jag inbillar mig inget, och jag är diskret.

Fast ibland blir det fel, som när suppersnygga grannen på 22 år gick förbi och hejade så sött precis då jag skulle iväg med bilen. Förvirrad som jag blev glömde jag koppla ur sladden till motorvärmaren. Det brakade rejält då sladden drog med sig uttaget. Hon måste tyckt jag var väldigt disträ.

Var nog inte ordet "disträ" hon tänkte Tungan ute
  • Anonym (Selektiv)
    Anonym (44 år) skrev 2013-05-14 15:34:43 följande:

Det känns som många inte läser vad TS skriver innan man kommenterar. Nu gällde inte frågan om oartigt stirrande män, eller om man beter sig olämpligt på annat sätt för det uppskattas inte av några kvinnor oavsett ålder. Det gällde om yngre tjejer kanske märker att en äldre kille/ man kollar lite utan att bete sig äckligt. Är detta provocerande i alla lägen, för som jag skrev så vill man ju inte framstå som en äcklig gubbe, även om man inte känner sig som en sådan

Såhär läser dom flesta.

Tjejer

Gubbar
  • Anonym (Selektiv)
    Anonym (håhåjaja) skrev 2021-11-08 12:50:38 följande:
    Fast du låg ju med dem så bevisligen ligger unga tjejer med gubbar ändå. Så det där med "lamt och intressant" verkar ju inte stämma helt, för hade de varit helt ointressant så hade du väl inte legat med dem eller? Nästa gubbe kan ju inte veta att du inte var nöjd med dina tidigare upplevelser. Det enda han vet är att en del unga tjejer ligger med gubbar och det verkar ju stämma.

Det är nog bra om vi skiljer på fakta och känslor. 

Fakta är att ja det finns tydligen en hel del unga tjejer som ligger med gubbar och du är en av dem

Vad varje enskild tjej sen tycker och känner om sex med gubbar är ju en helt annan sak.
    Så fucking bra! Skrattande
  • Anonym (Linda)

Jag är en 19-årig tjej och min sambo är 44. Blev ihop med honom när jag var 17. Han är DEN FÖRSTA killen jag känner att jag har något gemensamt med. Alla andra jag varit ihop med har jag gjort slut med för att de är typ snorungar. 

Det kan va obehagligt om nån äckelgubbe/kille glor OAVSETT ålder. Ofta är det värre när killar i min egen ålder eller yngre glor. 

• Lonken

Mina systrar hälsar: Ja, de tycker det är äckligt med stirrande äldre män (den yngsta är 22 och tycker att en man över 30 är för gammal).

• Anonym (Fyrtioplus)

Jag är 43 och totalt ointresserad av tjejer som är typ nitton år gamla.. Det innebär inte att jag inte kan tycka att en ung människa, kille som tjej, är objektivt vacker.. Jag är ju inte blind.

För mig är en tjej som är 30 mentalt för ungt.. 

Är det något fel på mig?

• Anonym (Nope)
    Anonym (Fyrtioplus) skrev 2024-07-09 09:11:22 följande:

Jag är 43 och totalt ointresserad av tjejer som är typ nitton år gamla.. Det innebär inte att jag inte kan tycka att en ung människa, kille som tjej, är objektivt vacker.. Jag är ju inte blind.

För mig är en tjej som är 30 mentalt för ungt.. 

Är det något fel på mig?

Nej, det låter fullkomligt normalt. Du attraheras av mer än bara ett utseende.
    De som intresserar sig och fixerar sig vid mycket yngre har nog ofta en störning och/eller så tror de att attraktion är samma som att tycka någon är snygg och fattar inte att det krävs oändligt mycket mer för att klicka med någon mentalt.
Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?