• Anonym (44 år)

Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?

I princip alla män, oavsett ålder, kollar på snygga tjejer och jag är inget undantag. Mentalt tänker man inte på att man faktiskt är 20-25 år äldre än tjejerna man kollar på (jag kollar på tjejer i alla åldrar, men nu gällde frågan unga tjejer). Jag kan förstå om jag t.ex. skulle glo mycket ingående på en 18-åring, att hon då skulle tycka att det var "obehagligt", men så skulle jag personligen inte göra, det skulle nog var lite diskret i sådana fall, och skulle jag få minsta indikation om att tjejen inte "uppskattade" detta, så skulle jag sluta titta direkt.

Alltså, tycker ni unga tjejer att det är "obehagligt" när "äckliga gubbar" +40 kollar på er (inte något pervo alltså) eller hur resonerar ni? Man vill ju inte upplevas som en snuskgubbe bara för man har passerat 40 och kollar på snygga tjejer, i alla åldrar (Jag raggar inte på så unga tjejer).

• Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?
  • Anonym (Fyrtioplus)
    Anonym (Man5) skrev 2024-07-09 15:47:19 följande:
    Problemet ligger inte i att unga vackra kvinnor är attraktiva. Att livet är lite extra snäll mot personen för att den är ung och vacker.

Problemet ligger i bitterheten hos de personer som inser att dom inte är lika attraktiva längre. Alla blir äldre och mindre attraktiva med åren, men det finns en grupp som uppvisar en bitterhet över detta. Det är ett problem när man känner sig passé och blir arg på andra för att dom är vackra eller tittar på vackra personer.

Det finns många som är bättre än mig på mycket och som får mer uppmärksamhet och bekräftelse än vad jag får. Men jag är 40+, nöjd med mig själv och mitt liv och riktar inte någon frustration mot andra personer för att jag känner mig otillräcklig.

Fast jag tycker inte nödvändigtvis att unga kvinnor är attraktiva. Nästan tvärt om..

Som jag skrev så är jag ju inte blind och det är klart att jag kan tycka att en ung tjej är vacker, snygg och fin. Absolut!

Och visst det finns säkert nån där ute i universum.. men generellt tycker jag att kvinnor peakar och är som attraktivast runt kanske 37-38 års ålder eller nåt sånt. Allt är ju individuellt, men där nånstans.. Strax innan 40.

Attraktion är ju för mig inte bara nåt så simpelt som utseende. Det är ju så mycket annat. Självsäkerhet o mognad (unga människor saknar allt som oftast mognad), självkännedom, livserfarenhet och att våga vara sig själv med mera.. Såklart utseende också! Det är kombinationen av allt det här som skapar nåt attraktivt. 

Så visst rent objektivt kan såklart en ung människa vara snygg, men jag känner inte attraktion. 

• Anonym (Man5)
    Anonym (Fyrtioplus) skrev 2024-07-11 09:33:40 följande:

Fast jag tycker inte nödvändigtvis att unga kvinnor är attraktiva. Nästan tvärt om..

Som jag skrev så är jag ju inte blind och det är klart att jag kan tycka att en ung tjej är vacker, snygg och fin. Absolut!

Och visst det finns säkert nån där ute i universum.. men generellt tycker jag att kvinnor peakar och är som attraktivast runt kanske 37-38 års ålder eller nåt sånt. Allt är ju individuellt, men där nånstans.. Strax innan 40.

Attraktion är ju för mig inte bara nåt så simpelt som utseende. Det är ju så mycket annat. Självsäkerhet o mognad (unga människor saknar allt som oftast mognad), självkännedom, livserfarenhet och att våga vara sig själv med mera.. Såklart utseende också! Det är kombinationen av allt det här som skapar nåt attraktivt. 

Så visst rent objektivt kan såklart en ung människa vara snygg, men jag känner inte attraktion. 

Vad skönt för dig att du känner så, jag önskar att även jag gjorde det. Jag skulle inte kunna vara tillsammans med någon runt 20, men dom är trevliga att titta på.

Kvinnan är som mest fertil i åldern 18-25 och det är vad dom flesta män är programmerade att attraheras till.
  • Anonym (JA!)
    Anonym (44 år) skrev 2013-05-14 13:31:26 följande:

I princip alla män, oavsett ålder, kollar på snygga tjejer och jag är inget undantag. Mentalt tänker man inte på att man faktiskt är 20-25 år äldre än tjejerna man kollar på (jag kollar på tjejer i alla åldrar, men nu gällde frågan unga tjejer). Jag kan förstå om jag t.ex. skulle glo mycket ingående på en 18-åring, att hon då skulle tycka att det var "obehagligt", men så skulle jag personligen inte göra, det skulle nog var lite diskret i sådana fall, och skulle jag få minsta indikation om att tjejen inte "uppskattade" detta, så skulle jag sluta titta direkt.

Alltså, tycker ni unga tjejer att det är "obehagligt" när "äckliga gubbar" +40 kollar på er (inte något pervo alltså) eller hur resonerar ni? Man vill ju inte upplevas som en snuskgubbe bara för man har passerat 40 och kollar på snygga tjejer, i alla åldrar (Jag raggar inte på så unga tjejer).

Du skriver "inte nåt pervo alltså". Men när jag var 18 så tyckte jag att ALLA män som var över 30 och DEFINITIVT  de över 40 var pervon om de tittade på mig ens diskret. Att man kollar "diskret" och inte vrålstirrar kan vara ännu mer obehagligt, som att man i hemlighet vrålrunkar till synen av tonåriga tjejer. Det var det äckligaste jag visste. När man är 25 och uppåt börjar det bli annorlunda, då är man i allra högsta grad en vuxen kvinna på ett annat sätt. Du erkänner att du är 44 år och kan kolla in tjejer som är så unga som 18. Låter rätt nasty om du frågar mig.
  • En glad tjej
    Anonym (44 år) skrev 2013-05-14 13:31:26 följande:

När jag var mellan 18-25 tyckte jag absolut att män 40+ var äckliga gubbar om de glodde på mig. Man kan glo diskret uran att ögonen trillar ur.
  • Anonym (M)

Med tanke på att de flesta av våra landsmän gubbar till sig redan i 35-årsåldern så skulle jag tro att kvinnor överlag, oavsett ålder, ser män på 40-plus som lönnfeta halvsjaskiga svettgubbar. 

Det är som om en del bara ger upp och struntar i allt vad värdighet vill säga. Det är både ovärdigt och oansvarigt att inte ta hand om sin kropp och sin hälsa. För att inte tala om fult och smakligt att se på. 

Att sedan referera till sin ålder är bara en dålig ursäkt för ens egen lathet och odisciplinerade karaktär. 

• Anonym (Fyrtioplus)
    Anonym (M) skrev 2024-07-11 20:11:48 följande:

Med tanke på att de flesta av våra landsmän gubbar till sig redan i 35-årsåldern så skulle jag tro att kvinnor överlag, oavsett ålder, ser män på 40-plus som lönnfeta halvsjaskiga svettgubbar. 

Det är som om en del bara ger upp och struntar i allt vad värdighet vill säga. Det är både ovärdigt och oansvarigt att inte ta hand om sin kropp och sin hälsa. För att inte tala om fult och smakligt att se på. 

Att sedan referera till sin ålder är bara en dålig ursäkt för ens egen lathet och odisciplinerade karaktär. 

Bland de andra föräldrarna i skolan så tycker jag att det är ganska jämt mellan män och kvinnor 35-40 plus vad gäller att sköta sitt yttre och gubba respektive tanta till sig..
  • Anonym (M)
    Anonym (Fyrtioplus) skrev 2024-07-12 09:51:35 följande:
    Bland de andra föräldrarna i skolan så tycker jag att det är ganska jämt mellan män och kvinnor 35-40 plus vad gäller att sköta sitt yttre och gubba respektive tanta till sig..
    Fast det är ju inte kvinnorna som maniskt tjafsar om unga män hela tiden utan snarare män om kvinnor.

Vill man ha en ung kvinna så måste man hålla sig ung själv vilket typ ingen 40-plussare till man gör idag. De vill bara ha och ha men är inte villiga att anstränga sig för att kunna ge lika mycket tillbaka. Knäppt.
  • Anonym (Minna)

Jag tycker det är skitäckligt med gubbar som glor. Känner bara obehag av det. De tilltalar mig inte alls. Oftast är det de fulaste eller mest påverkade som beter sig värst.

Värsta ja vet är när en gubbe har sin fru med och råstirrar. Vill krypa under jorden, och känner sånt medlidande för frun. När jag blir gammal kommer jag dumpa skiten till gubbe om han beter sig så. Jäkla respektlöst, och sååå äckligt att de tror att vi kan va intresserade.

• Anonym (Ladgerda)

Om en äldre man kollar på in mig, vilket verkar sannolikt, utifrån vad man läser här, jag är 23. Det är dock mer än jag är medveten om. Äldre män, säg 30+är för mig osynlig, blind fläck på kartan, jag ser helt igenom dig. alltså du är så ointressant att jag är omedveten om dig, delar vi hiss kunde du lika gärna varit en tant i 80-års åldern, hon hade varit mer intressant för henne hade man kunnat prata med. 

grå tinningars charm hit å dit, pengar på banken nej tack. Jag vill ha nån jämnårig. Och alla jämnåriga om
    kring mig också. Vi pratar eller svärmar aldrig gör gubbar i pappas ålder. en 40-åring är fan lastgammal. Herregud vad tror ni ? 

• Anonym (40ish)

Jag är 40+ och gillar att titta på unga kvinnor. Men upplever för första gången i sommar att en del upplever obehag. Framförallt de tjejer som klär sig oerhört utmanande, går utan BH i mer eller mindre genomskinliga kläder så att man kan se hela brösten och bröstvårtorna igenom. 

Råstirrar förstås inte, men vill ju gärna slänga en snabb blick.. och då har det som sagt hänt att kvinnorna lägger armarna i kors över brösten för att markera att de inte klätt sig så för min skull. 

Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?