• Anonym (44 år)

Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?

I princip alla män, oavsett ålder, kollar på snygga tjejer och jag är inget undantag. Mentalt tänker man inte på att man faktiskt är 20-25 år äldre än tjejerna man kollar på (jag kollar på tjejer i alla åldrar, men nu gällde frågan unga tjejer). Jag kan förstå om jag t.ex. skulle glo mycket ingående på en 18-åring, att hon då skulle tycka att det var "obehagligt", men så skulle jag personligen inte göra, det skulle nog var lite diskret i sådana fall, och skulle jag få minsta indikation om att tjejen inte "uppskattade" detta, så skulle jag sluta titta direkt.

Alltså, tycker ni unga tjejer att det är "obehagligt" när "äckliga gubbar" +40 kollar på er (inte något pervo alltså) eller hur resonerar ni? Man vill ju inte upplevas som en snuskgubbe bara för man har passerat 40 och kollar på snygga tjejer, i alla åldrar (Jag raggar inte på så unga tjejer).

• Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?
  • Anonym (Hooter)
    Anonym (20) skrev 2021-11-08 18:47:07 följande:
    Såklart! Du fattar inte att Leonadro diCaprio är mer spännande än du? Mer attraktiv för kvinnor i alla åldrar?
    Man får nämna honom här på FL, men inte de andra manliga skådisarna utan att bli spärrad?
  • Anonym (Hooter)
    Anonym (Lilli) skrev 2022-02-13 08:25:19 följande:
    Ifall du är 40+ och en 15-18-åring tar kontakt med dig, så är något fel. 
    Spelar ingen roll om personen blivit myndig, du har ett moraliskt ansvar att säga nej, även om hen är "laglig". Är man i tonåren så har man verkligen INGENTING gemensamt med en 40-åring. 
    Det enda som du ser är förmodligen skönhet och inget annat. 
    En 40-årings sexuella behov är inte viktigare än en ung persons trygghet.
    19-åringar är också tonåringar.

Dom anses vara vuxna när kända manliga skådisar pratar med dom.

Men dom är inte vuxna när "vanliga" män pratar med dom.
  • Anonym (Hooter)

Undrar vad en 19-årig tjej kan ha gemensamt med en manlig känd skådis som är över 50.
    Jag menar, hon är själv inte känd, och inte skådis. Kanske räcker att hon gillar film?

Vanliga män och kvinnor kan inte ha nåt gemensamt, om åldersskillnaden är stor.
    Jag kunde inte ha nåt gemensamt med en tjej på 22 som kontaktade mig. Inte heller med en tjej på 24 som jag var kär i.

• Anonym (Wtf)
    Anonym (Hooter) skrev 2022-02-13 09:27:17 följande:

Undrar vad en 19-årig tjej kan ha gemensamt med en manlig känd skådis som är över 50.
    Jag menar, hon är själv inte känd, och inte skådis. Kanske räcker att hon gillar film?

Vanliga män och kvinnor kan inte ha nåt gemensamt, om åldersskillnaden är stor.
    Jag kunde inte ha nåt gemensamt med en tjej på 22 som kontaktade mig. Inte heller med en tjej på 24 som jag var kär i.

Så som du har framställt dig de senaste 5 åren så har du inget gemensamt med någon, förutom möjligtvis incels.
  • Anonym (Blä)
    Anonym (44 år) skrev 2013-05-14 13:31:26 följande:
    Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?

I princip alla män, oavsett ålder, kollar på snygga tjejer och jag är inget undantag. Mentalt tänker man inte på att man faktiskt är 20-25 år äldre än tjejerna man kollar på (jag kollar på tjejer i alla åldrar, men nu gällde frågan unga tjejer). Jag kan förstå om jag t.ex. skulle glo mycket ingående på en 18-åring, att hon då skulle tycka att det var "obehagligt", men så skulle jag personligen inte göra, det skulle nog var lite diskret i sådana fall, och skulle jag få minsta indikation om att tjejen inte "uppskattade" detta, så skulle jag sluta titta direkt.

Alltså, tycker ni unga tjejer att det är "obehagligt" när "äckliga gubbar" +40 kollar på er (inte något pervo alltså) eller hur resonerar ni? Man vill ju inte upplevas som en snuskgubbe bara för man har passerat 40 och kollar på snygga tjejer, i alla åldrar (Jag raggar inte på så unga tjejer).

Jag går på en vuxenutbildning och har en skit sexig lärare på 40 år. Alla tjejer runt 20 tycker han är het. Han är vältränad och ser yngre ut.  Han beteer sig inte slemmigt och glor inte. Jag tror mycket är beteendet. Män är äkliga slemmiga oavsett ålder för deras beteende är där efter. 
    Kanske inte lika sexigt med en gråhårig man med gubbmage som drägglar efter en på 20. 
  • Kryptonit
    Anonym (Blä) skrev 2022-02-13 14:54:27 följande:
    Jag går på en vuxenutbildning och har en skit sexig lärare på 40 år. Alla tjejer runt 20 tycker han är het. Han är vältränad och ser yngre ut.  Han beteer sig inte slemmigt och glor inte. Jag tror mycket är beteendet. Män är äkliga slemmiga oavsett ålder för deras beteende är där efter. 
    Kanske inte lika sexigt med en gråhårig man med gubbmage som drägglar efter en på 20. 
    Visst är det så..kan bara bekräfta. 
    Det är förstås på individnivå, men i stora drag... ja.
  • Anonym (20)
    Anonym (Hooter) skrev 2022-02-13 09:12:13 följande:
    Man får nämna honom här på FL, men inte de andra manliga skådisarna utan att bli spärrad?
    Varför frågar du mig det? Och tre månader senare? Har du ett skov idag?
  • LejonPappa

Det märkliga är ju att man som 40+ ens vänder sig om efter någon -25 åring. Förstår mig inte på det.

• Anonym (MR klister)
    LejonPappa skrev 2022-02-13 21:43:50 följande:

Det märkliga är ju att man som 40+ ens vänder sig om efter någon -25 åring. Förstår mig inte på det.

Mm du måste ha en sedvanlig talang för att avgöra ålder på folk, tänk om den där tjejen eller killen som du tittar lite extra på råkar vara 24 istället för 25 eller 26. Åh fy på dig....
  • Mimosa86

Det är helt ok att tycka att yngre personer är vackra. De är ju det!. Däremots kannan inte få någon att känna obehag. Titta diskret kan man göra. 

Jag kan titta på  killar i yngre 20 års åldern (nu är jag ifs 36) och tycka de är attraktiva. sen skulle jag aldrig ragga på en ung man om jag vore singel. Vad skulle jag med en ungdom till? Köra honom till hockeyträningen och tvätta hans fotbollsstrumpor? låta honom vara barnvakt till ungarna? sitta och vänta på honom när han är ute och festar medan jag tittar på På Spåret själv? Låter inte speciellt tilltalande. 

lLåt de unga ha sitt. En ung människa ska inte vara med en gubbstrutt, hon ska hänga med en unga kille. Sluta jaga ungdomen.

Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?