• Anonym (44 år)

Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?

I princip alla män, oavsett ålder, kollar på snygga tjejer och jag är inget undantag. Mentalt tänker man inte på att man faktiskt är 20-25 år äldre än tjejerna man kollar på (jag kollar på tjejer i alla åldrar, men nu gällde frågan unga tjejer). Jag kan förstå om jag t.ex. skulle glo mycket ingående på en 18-åring, att hon då skulle tycka att det var "obehagligt", men så skulle jag personligen inte göra, det skulle nog var lite diskret i sådana fall, och skulle jag få minsta indikation om att tjejen inte "uppskattade" detta, så skulle jag sluta titta direkt.

Alltså, tycker ni unga tjejer att det är "obehagligt" när "äckliga gubbar" +40 kollar på er (inte något pervo alltså) eller hur resonerar ni? Man vill ju inte upplevas som en snuskgubbe bara för man har passerat 40 och kollar på snygga tjejer, i alla åldrar (Jag raggar inte på så unga tjejer).

• Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?
  • Anonym (Man5)
    Anonym (Fyrtioplus) skrev 2024-07-09 15:30:11 följande:

Med det sagt så ja män är visuella. Snygga unga kroppar får väl många män att dregla lite inombords.. Jag väljer att inte värdera det så mycket i termer av moraliskt eller omoraliskt. Människor, män som kvinnor är i grunden biologiska varelser. 

Problemet ligger inte i att unga vackra kvinnor är attraktiva. Att livet är lite extra snäll mot personen för att den är ung och vacker.

Problemet ligger i bitterheten hos de personer som inser att dom inte är lika attraktiva längre. Alla blir äldre och mindre attraktiva med åren, men det finns en grupp som uppvisar en bitterhet över detta. Det är ett problem när man känner sig passé och blir arg på andra för att dom är vackra eller tittar på vackra personer.

Det finns många som är bättre än mig på mycket och som får mer uppmärksamhet och bekräftelse än vad jag får. Men jag är 40+, nöjd med mig själv och mitt liv och riktar inte någon frustration mot andra personer för att jag känner mig otillräcklig.
  • Anonym (20 sek fis)

Inte fel med lite äckel 

• Anonym (Man5)
    Anonym (20 sek fis) skrev 2024-07-09 22:31:45 följande:

Inte fel med lite äckel 

Det är väl inte äckligt. 18-25 är kvinnans mest ideala ålder biologiskt och vi män är dessutom mer visuella än kvinnor. 

Oavsett om du är 15 eller 70 som man, så kommer man nog anse att kvinnor mellan 18-25 är mest attraktiva.

• Anonym (Killar & tjejer)

Alltså, de är inte riktigt aktuella som sexpartners generellt. Men man tycker inte att de är äckliga bara för det, de kan vara trevliga och kul. Men det är jobbigt om de börjar göra sexuella anspelningar.

Sedan händer det ju att en yngre kvinna blir kär i en äldre man, så är det ju. Men då är det mer hans person som hon har fäst sig vid, sexkänslorna kommer med förälskelsen.

• Anonym (Jo)

Absolut inte äckliga men att de var gubbar.

• Anonym (Vi)
    Anonym (Fyrtioplus) skrev 2024-07-09 15:30:11 följande:

Med det sagt så ja män är visuella. Snygga unga kroppar får väl många män att dregla lite inombords.. Jag väljer att inte värdera det så mycket i termer av moraliskt eller omoraliskt. Människor, män som kvinnor är i grunden biologiska varelser. 

Du får titta. Jag tyckte själv det var kul med män som tittade lite när jag var ung. Man fick bekräftelse. Roligt med män som gick in i lyktstolpar när man gick förbi i kort kjol och sånt.  Däremot var jag aldrig intresserad av något annat. Jag var " Se men inte röra". 

Jag ville hellre träffa jämnåriga killar och däromkring. Eller bara vara själv med mina vänner.
  • Anonym (Vi)
    Anonym (Vi) skrev 2024-07-10 13:02:57 följande:
    Du får titta. Jag tyckte själv det var kul med män som tittade lite när jag var ung. Man fick bekräftelse. Roligt med män som gick in i lyktstolpar när man gick förbi i kort kjol och sånt.  Däremot var jag aldrig intresserad av något annat. Jag var " Se men inte röra". 

Jag ville hellre träffa jämnåriga killar och däromkring. Eller bara vara själv med mina vänner.
    Kontentan är är att jag vet att det är få män som får ut något konkret av allt tittande. Så därför bryr jag mig så klart inte. Om jag nu varit singel. Man förstår ju att unga kvinnor är vackrare. Hade jag varit singel, så hade det inte varit rätt man ändå för mig. 
  • Anonym (Man5)
    Anonym (Vi) skrev 2024-07-10 13:07:36 följande:
    Kontentan är är att jag vet att det är få män som får ut något konkret av allt tittande. Så därför bryr jag mig så klart inte. Om jag nu varit singel. Man förstår ju att unga kvinnor är vackrare. Hade jag varit singel, så hade det inte varit rätt man ändå för mig. 
    Ja, man får inte ut något sexuellt av att titta. Men att man inte får ut något av det är inte sant. Det känns bra att vila ögonen på en ung skönhet, men man får försöka titta till lite lagom försiktigt. Att glo/stirra är inte riktigt socialt acceptabelt.

Men en snabb gillande blick funkar.
  • välbärgad man i mina bästa år

Tror frågan är lika relevant när det gäller ombytt könsfråga. Halvfeta kvinnor är garanterat lika oattraktiva som halvfeta män. Tror inte åldern är den avgörande frågan utan snarare hur man levt sitt liv och hur man skött sin kropp. En slank man i medelåldern är nog lika attraktiv som en slank kvinna i medelåldern. Och självklart går missbrukare, oavsett om det är tobak, alkohol eller andra droger helt bort när det gäller en persons attraktivitet.

• Kirenaj68

Jag hymlar inte med jag diskret spanar in vackra kvinnor. Det kan vara allt mellan  40 plussare och snygga tjejer i andra halvan av tonåren, men aldrig på ett sånt sätt att de skulle märka det. Oftast har jag glömt bort dem inom två minuter och jag är säker på att min fru också lägger märker till stiliga män när hon möter sådana.

Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?