• Anonym (44 år)

Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?

I princip alla män, oavsett ålder, kollar på snygga tjejer och jag är inget undantag. Mentalt tänker man inte på att man faktiskt är 20-25 år äldre än tjejerna man kollar på (jag kollar på tjejer i alla åldrar, men nu gällde frågan unga tjejer). Jag kan förstå om jag t.ex. skulle glo mycket ingående på en 18-åring, att hon då skulle tycka att det var "obehagligt", men så skulle jag personligen inte göra, det skulle nog var lite diskret i sådana fall, och skulle jag få minsta indikation om att tjejen inte "uppskattade" detta, så skulle jag sluta titta direkt.

Alltså, tycker ni unga tjejer att det är "obehagligt" när "äckliga gubbar" +40 kollar på er (inte något pervo alltså) eller hur resonerar ni? Man vill ju inte upplevas som en snuskgubbe bara för man har passerat 40 och kollar på snygga tjejer, i alla åldrar (Jag raggar inte på så unga tjejer).

• Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (..) skrev 2021-11-11 18:18:34 följande:
    Men alltså kolla va. Man har väl lite koll på sin egen nivå? Ta en titt i spegeln. Är du ovanligt snygg och välbevarad för din ålder? Inte? Då är sannolikheten rätt låg att en ung kommer att finna dig attraktiv. Nivå! Alla människor borde ha ungefärlig koll! Särskilt män överskattar sig själva sjukt mycket, raggar på unga/snygga fast de själva ser ut som vilken gubbe som helst. Man MÄRKER om man är ovanligt snygg/har chans på unga, genom att man blir raggad på rätt frekvent av andra attraktiva.
    Japp , men vem har sagt något om att vissa gubbar inte kan vara mer attraktiva eller kända än andra?

Det jag pratar om är att det är dubbelmoral att säga att det är äckligt att ligga med gubbar men om gubben är snygg eller känd så är det helt ok. För då har man ju bevisligen inget emot att ligga med gubbar i den åldern bara de är snygga eller kända.

Personligen tycker jag det är jävligt äckligt med gubbar som stöter på unga tjejer oavsett om de är fula eller snygga, kända eller okända. Men så lände det finns tjejer som ligger med gubbar så kommer det såklart finnas gubbar som raggar på unga tjejer för bevisligen funkar det ju ibland.
  • Anonym (..)

Fast det är här nivån spelar in. Om man som gubbe inte är ovanligt snygg, dvs man blir raggad på väldigt ofta, då vet man att man är chanslös.

• Anonym (20)
    Anonym (håhåjaja) skrev 2021-11-12 17:24:54 följande:
    Fast den här tråden handlar om ålder inte om kändisskap.

Ja givetvis är det flera saker som avgör vem man tycker är attraktiv men att gnälla över just ÅLDER på icke kändisar som raggar på en samtidigt som man gärna knullar kändisar i samma ålder ÄR absolut dubbelmoral för det man gnäller över är ju just åldern och inte kändisskapet.
    Nej det handlar inte om kändisskap, du har rätt, det var Kaffedraken som tog upp det tidigare och jag svarade honom.

Jag tycker inte att man kan ha dubbelmoral när det kommer till attraktion. Man tänder på det man tänder på liksom. Om man tycker att 999 av 1000 gubbar är just gubbar, så är det väl helt okej. Om man sedan skulle tycka att den tusende faktiskt är het, så skulle jag inte se det som dubbelmoral. Det är som sagt mer än ålder som spelar in, även om ålder är en STOR faktor. Nu talar jag allmänt. Som jag tidigare skrivit finns det för mig inget som kan uppväga 20 års ålderskillnad i min ålder.
  • Anonym (Cilla)
    Anonym (20) skrev 2021-11-12 18:27:18 följande:

Nej det handlar inte om kändisskap, du har rätt, det var Kaffedraken som tog upp det tidigare och jag svarade honom.

Jag tycker inte att man kan ha dubbelmoral när det kommer till attraktion. Man tänder på det man tänder på liksom. Om man tycker att 999 av 1000 gubbar är just gubbar, så är det väl helt okej. Om man sedan skulle tycka att den tusende faktiskt är het, så skulle jag inte se det som dubbelmoral. Det är som sagt mer än ålder som spelar in, även om ålder är en STOR faktor. Nu talar jag allmänt. Som jag tidigare skrivit finns det för mig inget som kan uppväga 20 års ålderskillnad i min ålder.

Exakt. Och det handlar väl om att de allra flesta män inte ser kvinnor bara som kroppar som man kan ligga med utan som människor, med känslor, tankar och intellekt. De allra flesta attraheras av människor de känner någon slags samhörighet med. Att rent sakligt konstatera att någon är snygg betyder inte att man vill ha sex med denna person.

Men sen finns det ju ett litet antal människor som ser det som en fjäder i hatten att ha sex. Dessa människor brukar inte ha varaktiga relationer eller ens relationer överhuvudtaget. De startar då konton på kvinnodominerade forum för att utkräva svar på varför de inte får alla de tjejer de tycker sig ha rätt till. De skriver ytterst sällan på forum för män för där vet de att ingen kommer tycka synd om dem.
  • Limhirt

Förstår ingenting. Det beror väl på hur kåt man är vid tillfället??? 18, 86, 40 osv. Vad spelar det för roll hur gammal/ung någon är, så länge det är lagligt och bägge vill ligga?

• Anonym (26)

Är 26 år men ser ut som 20 år och jag gillar inte när gamla gubbar stirrar på mig 

• Fisklever
    Anonym (Cilla) skrev 2021-11-11 18:34:04 följande:

Jag jobbar som lärare på gymnasiet, alltså med ungdomar i åldrarna 16-19 år.

Nu ska jag berätta hur ungdomar i den åldern är. Utan undantag. Inte några extremfall, inte bara killarna, inte de som är mindre mogna än andra. Ok, here we go.

De är osäkra. De är flamsiga. De vet inte vad de vill göra efter studenten. De är oroliga över en osäker arbetsmarknad och en lika osäker bostadsmarknad. De bor hemma hos sina föräldrar. De har ibland extrajobb, tar på sig för många timmar och får panik över att inte hinna. De har slut på pengar och ber mamma swisha för att de vill köpa frukost. De är nervösa för muntliga redovisningar och smiter ibland hem för att slippa redovisa. De sover för lite och är trötta på lektionen, ligger över bänken och halvslumrar. De går ut på praktik och hör av sig till oss lärare för att de nojar över om handledarna är missnöjda med dem. De tycker många saker är tråååååkiga och berättar det gärna. De har ändlösa draman på snapchat. De är politiskt omogna och har ingen aning om vad de ska rösta på.

De ser en 40+ person som lastgammal eftersom deras föräldrar är i den åldern.

M a o: de är helt normala unga människor.

Det en 40+ man ser i en 18-åring är skönhet. I övrigt finns det inget han rimligen kan känna samhörighet med. Att så totalt knoppa av allt en människa är och bara stirra på en kropp är tämligen udda. Och att det skulle vara helt omöjligt för en vuxen man att INTE spana in 18-åriga tjejer är nog något TS mest intalar sig för att legitimera sin dragning till ungdomar. Om inte så säger TS att män inte är lämpade att jobba med unga. Och det är ju att ha en rätt taskig syn på män, eller?

Tack som fan för dessa ord! Önskar att många äldre män fattat det när man var i tonåren.
  • Anonym (Lilli)
    Limhirt skrev 2021-11-13 21:47:56 följande:

Förstår ingenting. Det beror väl på hur kåt man är vid tillfället??? 18, 86, 40 osv. Vad spelar det för roll hur gammal/ung någon är, så länge det är lagligt och bägge vill ligga?

Ifall du är 40+ och en 15-18-åring tar kontakt med dig, så är något fel. 
    Spelar ingen roll om personen blivit myndig, du har ett moraliskt ansvar att säga nej, även om hen är "laglig". Är man i tonåren så har man verkligen INGENTING gemensamt med en 40-åring. 
    Det enda som du ser är förmodligen skönhet och inget annat. 
    En 40-årings sexuella behov är inte viktigare än en ung persons trygghet.
  • Anonym (Hooter)
    Anonym (Lilli) skrev 2022-02-13 08:25:19 följande:
    Ifall du är 40+ och en 15-18-åring tar kontakt med dig, så är något fel. 
    Spelar ingen roll om personen blivit myndig, du har ett moraliskt ansvar att säga nej, även om hen är "laglig". Är man i tonåren så har man verkligen INGENTING gemensamt med en 40-åring. 
    Det enda som du ser är förmodligen skönhet och inget annat. 
    En 40-årings sexuella behov är inte viktigare än en ung persons trygghet.
    Det var fel när en 22-åring kontaktade mig.
  • Anonym (Hooter)
    Anonym (Cilla) skrev 2021-11-13 14:09:25 följande:
    Exakt. Och det handlar väl om att de allra flesta män inte ser kvinnor bara som kroppar som man kan ligga med utan som människor, med känslor, tankar och intellekt. 
    Många kvinnor är säkra på att män bara ser unga tjejer som en kropp. Han vill bara ligga. Och styra tjejen.
Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?