Inlägg från: Anonym (håhåjaja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (håhåjaja)

Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?

Anonym (Tjej22år) skrev 2015-05-27 16:04:09 följande:

Äckligt?
    Jag hänger inte med. Jag tvivlar starkt på att någon av dessa moraliserande unga tjejer som hänger i den här tråden skulle tacka nej till ett ligg med Johnny Depp eller Brad Pitt. Kom igen, det är ni och inte männen som behöver kliva ner från era höga hästar. 

Jag är förlovad med en man 20 år äldre än jag, alltså 42 år ung. Vi lever väldigt lyckliga och jag har aldrig varit så attraherad av en person (INTE EN ÅLDER) i hela mitt förhållandevis ganska korta liv. Men hur som helst;

Hurra för passion, och hurra för kärlek!

Ehm, Ts efterfrågar vad unga tjejer i ALLMÄNHET tycker om gubbsjuka gubbar INTE undantagen. Du är säkert jättelycklig med din gubbe men du är inte norm du är ett undantag.

Hurra för rationellt tänkande, hurra för förståelse
  • Anonym (håhåjaja)
    Kryptonit skrev 2021-10-29 09:41:01 följande:
    Anonym (20) skrev 2021-10-28 21:37:42 följande:

Ja gubbar, jag är 20 år. Det var väl unga han frågade eller? För mig är 30 gubbgränsen. 25 max för att dejta någon.

Nej, men tanter.

Allt ligger ju dock i betraktarens ögon vad gubbe/tant är. Ålder,utseende osv, vi är alla olika och har olika preferenser. Som i det allra mesta..allt är inte svart eller vitt.
    Nja, riktigt så enkelt är det nog inte, visst är smak subjektivt, men sen har vi ju det där med vad som är vanligt och ovanligt. Och nej, de alla flesta någorlunda hela unga tjejer är absolut inte intresserade av gubbar. De allra flesta som unga tjejer som ligger med gubbar har en drös med issues. 

Sen har vi oxå det där med rationalisering och bara se vad man vill se, så gubbar som gillar unga tjejer kommer såklart inte vilja se den stora mängden utan bara se vad de vill se, dvs den lilla lilla klick som gillar gubbar och intala sig själva att det till norm för alla unga tjejer. 

Så mao är vi nog inte sådär fasansfullt olika som många verkar vilja tro..
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-11-01 12:34:10 följande:

Det är många unga tjejer som gillar äldre män. Ca 20%.
    VYW. Very Young Women. 18-23 år.
    Type 2, enligt min själsfrände Blackdragon. (Vi drakar håller ihop)
    Här på FL är dom flesta kvinnor Type 1. Dom tycker det är avskyvärt med äldre män som gillar unga tjejer.
    Jag är själv ett levande bevis, då en het 22-åring ville ha mig.

calebjones.com/2012/12/12/younger-women-who-like-older-men/

Ehm, du menar den där tjejen som du ältat i 20 år och skrivit 150 trådar om?
    Menar du att EN tjej som du kanske hade en chans på för 20 år sen är talande för alla hundratusentals unga tjejer i Sverige? Hur många unga tjejer har visat dig intresse sen dess?

Det enda det är bevis på är att du inte mår bra psykiskt och behöver vård vilket många många oxå påpekat för dig genom åren. Om den där andra draken mår som du gör är det inte så konstigt om ni håller ihop och alla sk "fakta" som hen presenterar skulle jag ta med en stor skopa salt.
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-11-02 10:17:50 följande:
    Många kvinnor anser att en man måste ha en störning, om han har nåt gemensamt med en mycket yngre tjej. Jag och den tjejen kunde prata med varann, så jag kanske har en utvecklingsstörning, eller är omogen.
    Om du aldrig haft en riktigt relation med en kvinna så är du absolut omogen iaf vad gäller relationer. För då är du på samma nivå som en ung person vad gäller erfarenhet av relationer.

Exempel1:
    Kalle 50 år ska lära sig åka skidor
    Lisa 20 ska oxå lära sig åka skidor
    Både Kalle och Lisa är på samma nivå erfarenhetsmässigt och har det gemensam vad gäller åka skidor. I övrigt har Kalle förmodligen betydligt mer erfarenhet och mognad kring saker han upplevt men som Lisa inte gjort 

Exempel2:
    Sune 50 har åkt skidor i 30 år
    Greta 20 ska precis lära sig åka skidor
    Sune och Greta är på helt olika nivåer vad gäller åka skidor och har inget gemensamt annat än att båda gillar att åka skidor. I övrigt har Sune förmodligen betydligt mer erfarenhet och mognad kring saker han upplevt men som Greta inte gjort 
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (Malin (22)) skrev 2021-11-02 20:56:16 följande:

Ja, jag tycker de är gubbar. Alla är såklart inte äckliga, men jag vill inte att män i min pappas ålder stöter på mig.

Skulle jag bli intresserad (not very likely!) så stöter jag på honom. Bra tumregel för män som vill stöta på mycket yngre kvinnor.

Och män i din pappas ålder tycker inte heller det är speciellt trevligt när nån gubbe i deras ålder stöter på deras dotter.... den första tanken som far i huvudet är... "var lade jag baseballträt nu igen...." Flört

Så du är nog inte ensam om att tycka det är äckligt.
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-11-04 12:41:51 följande:
    Vad tycker du om män som kollar på tjejer 20-25 år?
    Kanske t o m träffar en tjej. Som jag gjorde, hon var 22.
    Och ändå menar du att du inte alls ältar det som hände för 20 år sen?
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-11-04 17:57:07 följande:
    Fördomarna som majoriteten här på forumet har. Han går igenom dom, en efter en.
    Det är inga fördomar, det är vanligt folkvett. 

Om 99 personer säger att plåga smådjur ör vidrigt och så kommer nån tomte och skriver att det bara är fördomar för det kan vara rätt trevligt... betyder det att det 99 personer tycker är fördomar eller är det bara den där tomten som är jävligt sjuk i huvudet?
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (Wtf) skrev 2021-11-05 11:23:15 följande:

Men det är ju inte en blogg, utan en företagswebbsida. Texten är skriven för att sälja kurser. Går du på all reklam du läser?

Desperata människor söker sig ofta till alla möjliga obskyra grejer, vad som helst som får dem att må bättre är dagens sanning. Det är ju precis såna som diverse sekter och kvacksalvare lever gott på, de hittar nån slags gemenskap bland andra med liknande issues eller någon obskyr livsfilosofi som säger att bristerna inte finns hos dem utan hos alla andra.
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-11-05 11:53:55 följande:
    Sidan gick under namnet Blackdragon Blog tidigare, så jag trodde att det var en blogg.
    My bad.
    Men snälla kaffedraken... oavsett om det är en blogg eller whatever.... ser du verkligen inget konstigt alls i att om 99 människor säger en sak och 1 säger nåt annat så tycker du att den personen har sätt och övriga 99 fel?

Kommer att konsumera märkliga teorier lösa dina problem eller är det bara som alvedon för själen?

I åratal har många många försökt förmå dig att gå i terapi men det har du konsekvent vägrat och så söker du dig istället till obskyra sajter/bloggar som säger det du vill höra.... är det ett rationellt beteende och kommer det lösa något tror du? 
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-11-05 12:34:51 följande:
    ÄR det en blogg, eller reklamsida för kurser?
    Och det var det enda du lyckades uppfatta och fokusera på av hela detta inlägg?
    Anonym (håhåjaja) skrev 2021-11-05 12:25:43 följande:
    Men snälla kaffedraken... oavsett om det är en blogg eller whatever.... ser du verkligen inget konstigt alls i att om 99 människor säger en sak och 1 säger nåt annat så tycker du att den personen har sätt och övriga 99 fel?

Kommer att konsumera märkliga teorier lösa dina problem eller är det bara som alvedon för själen?

I åratal har många många försökt förmå dig att gå i terapi men det har du konsekvent vägrat och så söker du dig istället till obskyra sajter/bloggar som säger det du vill höra.... är det ett rationellt beteende och kommer det lösa något tror du? 
    Det enda intressanta här är om det är en blogg eller reklamsida?
Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?