JagÄrHärNu skrev 2013-02-28 19:45:52 följande:
Förlåt, men har du någon störning som gör att du inte kan läsa vad som står? Varför projicerar du din egen dåliga självkänsla på mig?
Jag har inte lagt några värderingar i ordet, ordet är ett skällsord och har varit det sen åtminstone 1970 då även romer och andra "svartskallar" blev kallade för "neger". Så om du inte precis har vaknat ur en dvala så finns det inga ursäkter att vara så obildad när det gäller skällsord.
Jag tror du antar en hel del saker...jag blir inte "kränkt" av ordet, och har inte tagit illa upp av ordets användning sen 1998 då jag var ett barn. Det betyder dock inte att jag ska sitta här och låtsas som att ordet är neutralt, och det betyder heller inte att jag ska acceptera ordet när andra skällsord inte blir det.
Du har bestämt dig för att inte vara en "svennehora" säger du? Varför skäms du över ditt urpsrung? Har du dålig självkänsla? Du är ju en "svennehora", precis som jag är en "neger" eller "negress".
Du skriver uppenbarligen i affekt och har problem med nyanserna, läs vad jag skrivit istället. Visst finns det dom som använder neger som skällsord likaväl som att det finns dom som använder svenne som skällsord.
Dom här personerna kommer alltid att finnas och det är därför bättre att lära sig att hantera det hela istället för att bli kränkt och faktiskt känna sig mindre.
Nej, jag skäms uppenbarligen inte över mitt ursprung, men varför gör du det? Neger eller negress är fortfarande bara en benämning på människor med afrikanskt ursprung. Det oavsett om Oisin Cantwell eller Åsa Linderborg kämpar för att göra ordet rasistiskt. Tänker du låta dom lyckas?