JagÄrHärNu skrev 2013-02-28 17:55:54 följande:
När växte du upp? 90-talet? 80-talet? 70-60-50-när? Jag har en vän som är rom och han blev kallad för både neger och svartskalle på 70-talet. tror du han blev kallad för det i en positiv "klang"? Nope!
För jag kan säga att när jag växte upp så var det definitvt ett skällsord, och det var på 90-talet.
Jag har aldrig blivit kallad för "neger" i en positiv klang, det har alltid varit ett skällsord för mig och många andra svarta eftersom det endast har använts i form av skällsord.
Det fanns ingent "PK Sverig" på 90-talet, det fanns inget skyddsnät då. Vi behövde ingen PK-elit för att förstå att "neger" var ett skällsord.
Då förstår jag, du är ung och har växt upp efter att pk-vänstern förstört sverige och vänt på alla begrepp. Jag växte upp på 70-talet då vårt land fortfarande var normalt, en neger kallades för neger utan rasistiska förtecken eller att någon tog illa upp.
Vi kallade även en spade för spade. Det var inga som helst konstigheter på tiden innan kulturvänstern vände upp och ner på allting.