Nordkristall82 skrev 2013-02-28 19:36:44 följande:
Tycker du ryser onödigt mycket. Var stolt över dig själv och ditt ursprung så kommer du inte att känna så. Du lägger själv in värderingar som inte andra överhuvudtaget skulle komma på tanken att tänka på.
Livet är hårt och vi får alla bli kränkta på ett eller annat sätt, men det är bara en själv som kan lära sig att hantera det - gör man sig själv till ett offer då blir man ett offer.
Jag har bestämt mig för att inte vara en svennehora oavsett vad jag får höra då jag passerar rinkeby-torg.
Förlåt, men har du någon störning som gör att du inte kan läsa vad som står? Varför projicerar du din egen dåliga självkänsla på mig?
Jag har inte lagt några värderingar i ordet, ordet är ett skällsord och har varit det sen åtminstone 1970 då även romer och andra "svartskallar" blev kallade för "neger". Så om du inte precis har vaknat ur en dvala så finns det inga ursäkter att vara så obildad när det gäller skällsord.
Jag tror du antar en hel del saker...jag blir inte "kränkt" av ordet, och har inte tagit illa upp av ordets användning sen 1998 då jag var ett barn. Det betyder dock inte att jag ska sitta här och låtsas som att ordet är neutralt, och det betyder heller inte att jag ska acceptera ordet när andra skällsord inte blir det.
Du har bestämt dig för att inte vara en "svennehora" säger du? Varför skäms du över ditt urpsrung? Har du dålig självkänsla? Du är ju en "svennehora", precis som jag är en "neger" eller "negress".