• livetvänder

Negerboll..

Det här är fan skrämmande:(Idag hade min dotter fått skäll på skolan för att hon sa negerboll.Vad fan det har man sagt ialla tider och jag kommer att forsätta göra det med.I min bakbok så stor det negerboll inte chokladboll.Jag brukar säga det när jag är på cafe att jag skall ha en negerboll och svart kaffe;)

Vad säger ni????

• Svar på tråden Negerboll..
  • Nordkristall82
    SillyJokes skrev 2013-02-28 21:03:18 följande:
    Mycket klokt. Soran är en förebild.
    Nej, det är han inte. Han föraktar svensk kultur mens han hyllar kurdisk kultur, undrar varför han inte stannade där i paradiset?
  • felix le chat
    JagÄrHärNu skrev 2013-02-28 20:51:42 följande:
    Varför är det så? Hur kommer det sig? Jag tror du vet varför.

Var det allt du orkade skriva ?

Antar att du menar att jag bär på någon kollektiv skuld. Tack. 
  • SillyJokes
    Nordkristall82 skrev 2013-02-28 21:09:24 följande:
    Nej, det är han inte. Han föraktar svensk kultur mens han hyllar kurdisk kultur, undrar varför han inte stannade där i paradiset?
    Visserligen kan jag förstå om han tycker om sin egen kultur eftersom det är en del av hans identitet. Han är stolt över det. Det är nämligen en väldigt känslig fråga då kurder blir förtryckta.

Men när har han någonsin föraktat svensk kultur? 
  • Agnescecila

Eftersom denna boll innehåller med kakao än " neger" kallar jag den chokladboll. Jag har kallat den chokladboll i över 10 år nu och inte upplevt det som något problem.

• TrendyFarsa
    Nordkristall82 skrev 2013-02-28 21:09:24 följande:
    Det finns ingen "kurdisk" kultur, dom kallas för Bergsturkar och är ett blandfolk av allt mellan himmel och jord. Hade dom haft någon stolthet så hade dom fixat ett eget land. Men precis som Romerna (som dom kallas) så har dom inte det, för dom förtjänar det inte.
    Östermalm - Mer behöver inte sägas.
  • JagÄrHärNu
    felix le chat skrev 2013-02-28 21:11:28 följande:

Var det allt du orkade skriva ?

Antar att du menar att jag bär på någon kollektiv skuld. Tack. 

Nej, absolut inte. Jag ställde frågor eftersom jag inte hade svaren.

Jösses...snacka om att anta saker.

• jag och min

Den här diskussionen har vi haft många gånger på fikarasten på jobbet... Jag är uppvuxen med att säga chokladboll och skulle aldrig få för mig att säga negerboll. Jag är dock den enda i vårt lunchsällskap som inte säger negerboll (vi är mellan 25-40 år). 

• Jellybeanbaby
    livetvänder skrev 2013-02-28 15:07:40 följande:

Det här är fan skrämmande:(Idag hade min dotter fått skäll på skolan för att hon sa negerboll.Vad fan det har man sagt ialla tider och jag kommer att forsätta göra det med.I min bakbok så stor det negerboll inte chokladboll.Jag brukar säga det när jag är på cafe att jag skall ha en negerboll och svart kaffe;)

Vad säger ni????

Jag brukar säga chokladboll.
    orka
  • Nordkristall82
    SillyJokes skrev 2013-02-28 21:11:48 följande:
    Visserligen kan jag förstå om han tycker om sin egen kultur eftersom det är en del av hans identitet. Han är stolt över det. Det är nämligen en väldigt känslig fråga då kurder blir förtryckta.

Men när har han någonsin föraktat svensk kultur? 
    petterssonsblogg.se/2012/11/14/kurden-soran-ar-rolig/
    avpixlat.info/2012/11/23/soran-ismail-pratar-om-kiss-och-bajskorvar-i-dn/
  • Emola

Men ORKA ha denna diskussion. Är det verkligen så jävla viktigt att få säga neger? Det får dig att låta som en dum inskränkt idiot som hellre riskerar att såra andra än att bara rätt och slätt säga choklad men visst, kör på det spåret om det är så viktigt. Själv säger jag chokladboll och har mig veterligen inte fått några men av det.

Svar på tråden Negerboll..