• livetvänder

Negerboll..

Det här är fan skrämmande:(Idag hade min dotter fått skäll på skolan för att hon sa negerboll.Vad fan det har man sagt ialla tider och jag kommer att forsätta göra det med.I min bakbok så stor det negerboll inte chokladboll.Jag brukar säga det när jag är på cafe att jag skall ha en negerboll och svart kaffe;)

Vad säger ni????

• Svar på tråden Negerboll..
  • JagÄrHärNu
    Nordkristall82 skrev 2013-02-28 20:03:32 följande:
    Oja, och jag suckar febrilt över din onyanserade världsbild. Vill man inte ge upp sina förutfattade meningar så vill man inte.

Tycker ändå du ska lyssna till mina råd, om du nu läser?

Fast om du hade läst det jag skrivit till dig så hade du inte skrivit det du skrev....Du fortsätter skriva saker om mig som jag upprepade gånger sagt inte stämmer....awkwaaaard.

• Gspot

Herregud att man orkar!!! Det är en j-vla chokladboll , hur svårt kan det vara att kalla det för vad det är??

• Binary
    Gspot skrev 2013-02-28 20:14:49 följande:
    Herregud att man orkar!!! Det är en j-vla chokladboll , hur svårt kan det vara att kalla det för vad det är??
    strimlat grisarsle
    Kokt fågelembryo / foster
    Nedmalda köttrester i skinn

listan kan göras lång :-P
    sextankar.nu - En mans tankar om sex
  • Nordkristall82

Det här kan vara en vandringssägen men jag berättar den ändå, jag har en kompis som har en bekant, en väldigt fisförnäm tjej och givetvis politiskt korrekt. Hon stod i en lång kö på ett café och upptäckte tidigt att kassören var en neger. Hon skulle beställa en negerboll och en kaffe och tänkte hela tiden på att hon absolut inte fick säga negerboll, absolut inte ordet negerboll.

När hon kom fram var hon så nervös så att hon sa, jag vill ha en chokladboll neger Skäms

Kontentan är väl att den svarte kassören skulle uppskatta det mer om hon helt enkelt sa att hon ville ha en negerboll och en kaffe och därmed inte la in någon värdering i kassörens ursprung, att undvika rasism handlar om att behandla varandra som jämlikar snarare än att ta bort politiskt inkorrekta ord.

Det här är något som vänsterns politiskt korrekta har för lågt förstånd för att förstå. Allt vänstern gör för att stoppa rasism blir kontraproduktivt, och det beror på svårigheten att nyansera problembilden.

Själv lär jag beställa en negerboll även om kassören/kassörskan är en neger då jag inte lägger in någon värdering i personens ursprung. Gör man det, då är man rasist!

• felix le chat
    Baby Lei skrev 2013-02-28 16:47:05 följande:
    Ut och se världen! Det kommer göra dig gott!

Som mångårig  resenär i västafrika kan jag ju meddela att jag dagligen tilltalas med

namnet Toubab.    Du kan ju googla vad det betyder.

I början störde det mej enormt men med tiden blir man ju avtrubbad, man har annat viktigare att tänka på.  
  • JagÄrHärNu
    felix le chat skrev 2013-02-28 20:23:49 följande:

Som mångårig  resenär i västafrika kan jag ju meddela att jag dagligen tilltalas med

namnet Toubab.    Du kan ju googla vad det betyder.

I början störde det mej enormt men med tiden blir man ju avtrubbad, man har annat viktigare att tänka på.  
    Toubab betyder Vit - Din poäng?
  • felix le chat
    JagÄrHärNu skrev 2013-02-28 20:29:34 följande:
    Toubab betyder Vit - Din poäng?

Min poäng är att min hudfärg ger till tilltalsnamn.
  • JagÄrHärNu
    Nordkristall82 skrev 2013-02-28 20:20:43 följande:
    Det här kan vara en vandringssägen men jag berättar den ändå, jag har en kompis som har en bekant, en väldigt fisförnäm tjej och givetvis politiskt korrekt. Hon stod i en lång kö på ett café och upptäckte tidigt att kassören var en neger. Hon skulle beställa en negerboll och en kaffe och tänkte hela tiden på att hon absolut inte fick säga negerboll, absolut inte ordet negerboll.

När hon kom fram var hon så nervös så att hon sa, jag vill ha en chokladboll neger Skäms

Kontentan är väl att den svarte kassören skulle uppskatta det mer om hon helt enkelt sa att hon ville ha en negerboll och en kaffe och därmed inte la in någon värdering i kassörens ursprung, att undvika rasism handlar om att behandla varandra som jämlikar snarare än att ta bort politiskt inkorrekta ord.

Det här är något som vänsterns politiskt korrekta har för lågt förstånd för att förstå. Allt vänstern gör för att stoppa rasism blir kontraproduktivt, och det beror på svårigheten att nyansera problembilden.

Själv lär jag beställa en negerboll även om kassören/kassörskan är en neger då jag inte lägger in någon värdering i personens ursprung. Gör man det, då är man rasist!
    Luktar vandringssägen om den, ja.
  • Nordkristall82
    JagÄrHärNu skrev 2013-02-28 20:34:11 följande:
    Luktar vandringssägen om den, ja.
    Kanske, men förstår du poängen?
  • JagÄrHärNu
    felix le chat skrev 2013-02-28 20:33:33 följande:

Min poäng är att min hudfärg ger till tilltalsnamn.

Men toubab betyder ju endast vit person och är inte ett skällsord.

Jag har inget problem med att bli kallad för svart, neger betyder inte endast svart i Sverige isf skulle vi kalla svarta objekt för "neger", vilket vi inte gör. "Neger" är idag ett skällsord.

Svar på tråden Negerboll..