Inlägg från: oOOo oOOo |Visa alla inlägg
  • oOOo  oOOo

Negerboll..

PrettyWoman skrev 2013-02-28 19:07:37 följande:
    .. det är ju en boll av choklad så varför ska man säga nått annat?
    Kan du inte komma på någon anledning?
  • oOOo  oOOo
    Queenie70 skrev 2013-02-28 19:23:01 följande:
    Orka.... Seriöst , bakåtsträvare ,lämna medeltiden och kom in i matchen om ni inte vill bli betraktade som några banjospelande inavelsoffer. Pinsamma är vad ni är. Det är ni som får skämmas även fast ni inte har vett att förstå det. Och ni gör era barn en stor jävla otjänst. Ajö.
    Den som ändå kunde spela banjo.
  • oOOo  oOOo
    Thaleya1 skrev 2013-02-28 19:48:29 följande:
    Jag tycker det var elakt att ge henne en utskällning, det är väl inte hennes fel! Ts du borde däremot säga till henne att hemma kan vi säga negerboll men till andra så måste man säga nåt annat.

Jag säger negerboll hemma där ingen blir förnärmad, men på café så beställer jag aldrig chokladboll finns godare saker.
    Jag brukar beställa dam-sugare men får alltid någon tradig grön sak istället
  • oOOo  oOOo
    Jellybeanbaby skrev 2013-03-02 17:35:32 följande:
    Hm! FMG undvek att svara mig. Det brukar han aldrig göra. Nåt är i görningen...
    Kanske satt en sådan där boll i halsen

Någon som kan Heimlich manöver? 
  • oOOo  oOOo
    Delia skrev 2013-03-02 19:49:30 följande:
    Varför skulle choklad vara nedvärderande mot någon?
    sade han med chokladränder i kallingarna
  • oOOo  oOOo
    Fridiz86 skrev 2013-03-02 20:05:07 följande:
    såklart människor kan störa sig av andra oavsett vad.
    Så är det. Det är ren empati som driver negerbollsidkarna. De erbjuder sig villigt att bli störda på så vi andra kan komma undan med annat störande beteende.
  • oOOo  oOOo
    CMM skrev 2013-03-02 20:17:41 följande:
    Tänk om varje människa hade en val, fan vad mycket valar det skulle finnas!
    Och alla skulle respektera varandras valar. Vilken utopi.Drömmer
  • oOOo  oOOo
    Dorian Ertymexx skrev 2013-03-02 20:25:17 följande:

Jahaaa. Så om du blir upprörd över att ett gäng drar runt och kallar kvinnor för "hora", så är det empati som driver dig, en vilja att offra dig att bli störd så att andra kan komma undan??
    Det är väldigt bra att drivas av empati har jag förstått. Såja, jag drivs av empati. Frågor på det?
  • oOOo  oOOo
    Fridiz86 skrev 2013-03-02 20:38:06 följande:
    ibland har jag till och med sagt D-boll
    brukar det funka?

kanske skall de om en p-rulle istället för en rulltårta nästa gång  
  • oOOo  oOOo
    FMGA skrev 2013-05-25 15:00:16 följande:
    Om vi tar det konkreta exemplet; Det finns inget förbud mot att säga negerboll.  Inte heller finns det något förbud mot att argumentera för att den rätta benämningen är negerboll. Men man kan inte kräva att den egna åsikten  är en okränkbar sanning och bli kränkt när man blir motsagd.
    Det är väl ingen som blir kränkt av att någon annan beklagar sig över att de använder ordet negerboll. De som blir kränkta är ju vissa som hör ordet uttalas.

Att uttala sig om att yttrandefriheten kränks är ju inget personligt utan ett talesätt som gäller en inskränkning av yttrandefriheten som begrepp. Med det inte sagt att jag personligen tycker att just begränsningen av användandet av ordet negerboll skulle vara en begränsning av yttrandefriheten. 
Svar på tråden Negerboll..