• lina5462

Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!

Nu börjar det närma sig med storsteg

Alla sa att det går så himla fort i slutet och jag är nästan beredd att hålla med, december har hittills bara flugit fram och snart är det ÄNTLIGEN DAGS!!! :D

Själv jag har BF 18 Januari, finns det någon mer? :D

• Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!
  • MFJ

här händer INGENTING! *suck* ifs några dagar kvar till BF (18 jan) men ändå...tyckte jag hade liiite molande värk i ryggen (typ som mensvärk) på förmiddagen...men det försvann....bläää nu vill jag inte dethär längre kom ut NU!
    så jobbigt nu när sambon börjat jobba och dottern börjat skolan igen...då går man här hemma hela dagarna och bara väntar...

• moruri

Same here! Har lite molvärk men förutom det har jag blivit blessed med halsbrännan from hell! :(

• Chinx
    MFJ skrev 2013-01-10 17:05:15 följande:
    här händer INGENTING! *suck* ifs några dagar kvar till BF (18 jan) men ändå...tyckte jag hade liiite molande värk i ryggen (typ som mensvärk) på förmiddagen...men det försvann....bläää nu vill jag inte dethär längre kom ut NU!
    så jobbigt nu när sambon börjat jobba och dottern börjat skolan igen...då går man här hemma hela dagarna och bara väntar...
    Jag har nästan lika långt kvar som dig, en dag tidigare BF, 17 januari. Jag vill hellre att det sätter igång med buller och brak än att jag går och har småont och småkänner saker i en vecka eller mer innan, känns nästan ännu värre. Jag räknar dock kallt med att gå över tiden och räknar ner till 31 januari istället som isåfall skulle vara igångsättningsdatum eftersom jag då gått över två veckor. 
    thebigreveal.blogg.se/ BF 17 januari 2013
  • MuM5

Här händer ingenting heller. Känner mig trött och deppig eller pigg och fixarsugen typ varannan dag. Tycker också att det är jobbigt nu när sambon börjat jobba och barnen är på dagis/skola. Bara väntar.......Blir trist och ensamt.

• Dizzylizzy

Saaaamma här. Har också bf den 18:e, händer ingenting.
    Det enda är att jag blivit ännu mer trött de senaste två dagarna och ägnar mig åt att sova titt som tätt.
    Men kan ju inte sova mer än ca 2-3 timmar itaget för då får jag ont i benen. 

• MuM5

Får också så jäkla ont i benen efter några timmar i sängen. Mycket skönare om man kan slumra in en sväng på dagen. Vaknade upp typ en gång i timmen i natt, av att magen var så spänd. Upp och kissa. Sen försöka somna om efter varje gång trots halsbränna och benvärk. Dessutom har jag åkt på en rejäl förkylning med halsont och hosta.

Fler som fått tillbaka halsbränna? Eller ni kanske haft det hela tiden. Mitt lugnade ner sig efter att bebis sjunkit ner men nu har den plötsligt kommit tillbaka igen och är värre än någonsin. 

Hur mycket rör sig era bebisar i magen nu? Min var helvild igår kväll. Höll igång i typ 3 timmar. Kändes precis som det försökte hitta vägar ut. Tryck neråt stup i kvarten så man spänner hela kroppen och böljande vågor på magen. Sen blev det tvärlugnt. Så jag blev nästan orolig. Men den måste ha varit helt slut efter att den levt om så hemskt  

• moruri

Halsbrännan, ja! Puh! Jag älskar verkligen chili, starkt kryddad mat, te och juice (allt som kan göra halsbrännan värre), så har fått utesluta allt sånt (förutom te, går inte :P) från min diet de sista dagarna, igår blev det pasta med krämig svampsås och spenat. Men tror det har hjälpt mycket för inatt fick jag sova hela natten utan att få halsbränna eller sura uppstötningar alls, så sjukt tacksamt!

Tror det är väldigt trångt för den lilla nu, känns inte som att den har utrymme att sparka/slåss med samma kraft som innan. Så hen är rätt coollugn!

• rödnos

Min halsbränna är tack o lov hanterbar nu men jag tar iof en omeprazol om dagen så det är ju därför.
    Bebisen var väldigt sprallig för ett par dagar sedan. Filmade några ggr för det var det värsta jag sett! Fötter hit och dit boxandes, dansandes och allt vad det kan ha varit. verkar vara en livlig typ. Som sin syster kanske fast hon låg annorlunda i magen så jag kände inte av henne på samma sätt.

Kör fem kuddar numera. En under fötterna, en mellan benen, en under magen, en bakom ryggen och en för huvudet. funkar ok men sover ju som de flesta höggravida skitkasst nu. Får bita ihop bara och passa på att sova med dottern på dagarna.
    Hon har intagit bebisens spjälsäng för tillfället och sover middag nu. Såklart är jag då tokpigg istället.

Vår bebis har gott om plats trots att bf är 29 jan. Mycket fostervatten och han lägger sig heltokigt ibland vilket är väldigt obekvämt för den här mamman. Men men, det bidrar i sin tur till mer sammandragningar så kanske kan det speeda på processen lite.
    Allt är nu tvättat, säng bäddad och BB-väska så gott som färdig. Ska se om jag får tag i hallonbladste idag oxå.

På onsdag är det vecka 39. Eller 38+2. Det var den dagen dottern kom så jag hoppas han gör likadant den här lille! spännande nu!

• Dizzylizzy

Nån mer som börjar känna sig illamående så här på slutet?
    Jag mår inte illa så jag vill kräkas, men en obehagskänsla  liksom.
    Jag har 6 dagar kvar till bf. 

• moruri
    Dizzylizzy skrev 2013-01-12 14:55:12 följande:
    Nån mer som börjar känna sig illamående så här på slutet?
    Jag mår inte illa så jag vill kräkas, men en obehagskänsla  liksom.
    Jag har 6 dagar kvar till bf. 
    Jag har iofs tyvärr kräkts och varit illamående större delen av graviditeten, men på bussen här om dagen var det outhärdligt, så fort jag klev ur bussen  kräktes jag på trotoaren, va lagom pinsamt :(
Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!