• lina5462

Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!

Nu börjar det närma sig med storsteg

Alla sa att det går så himla fort i slutet och jag är nästan beredd att hålla med, december har hittills bara flugit fram och snart är det ÄNTLIGEN DAGS!!! :D

Själv jag har BF 18 Januari, finns det någon mer? :D

• Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!
  • MuM5

Rödnos: Mitt "vatten" (eller en del av det) gick också på natten, helt utan förvarning. Hade inte haft värkar före som nu men gått med den där molande värken i magen 1-2 veckor. Jag hoppas också att det ska bli så nu. Då är det liksom bara att sätta sig i bilen och åka in utan tveksamheter. Ang värkarna så känns det för mig med som att jag måste göra nr 2 och springer på toa. Trodde den känslan skulle komma i ett senare skede men tydligen kan det göra det no också Jag minns inte hur det var de förgående gångerna riktigt. Men det verkar definitivt vara något på G för oss båda Hur långt gången är du nu? Jag har prick en veckas övertid nu. Ska på UL på måndag om det inte hänt något. Frågade bm om mina hugg/stickningar i underlivet som är väldigt obehagliga. Hon trodde det var tappen som håller på att mjukas upp och förberedas.

• rödnos
    MuM5 skrev 2013-01-23 13:19:55 följande:
    Rödnos: Mitt "vatten" (eller en del av det) gick också på natten, helt utan förvarning. Hade inte haft värkar före som nu men gått med den där molande värken i magen 1-2 veckor. Jag hoppas också att det ska bli så nu. Då är det liksom bara att sätta sig i bilen och åka in utan tveksamheter. Ang värkarna så känns det för mig med som att jag måste göra nr 2 och springer på toa. Trodde den känslan skulle komma i ett senare skede men tydligen kan det göra det no också Jag minns inte hur det var de förgående gångerna riktigt. Men det verkar definitivt vara något på G för oss båda Hur långt gången är du nu? Jag har prick en veckas övertid nu. Ska på UL på måndag om det inte hänt något. Frågade bm om mina hugg/stickningar i underlivet som är väldigt obehagliga. Hon trodde det var tappen som håller på att mjukas upp och förberedas.
    Nej det var ju själve faen att man inte skrev upp hur det var liksom? Hade ju kanske underlättat lite. Har iaf kvar pappret där vi loggade värkarna. haha! 
    Eller hur, jag får som för mig ibland att jag missat att de värkar jag har varit regelbundna och att jag nu plötsligt ska "skita ut ett kylskåp". Tror kanske jag kommer fatta när de riktiga värkarna väl kommer men ändå du vet, man nojjar ju.
    Jag är i vecka 40 precis på dagen så jag har ju iaf en vecka tills jag officiellt "gått över" men när man fick förra barnet i vecka 38+2 så känns ju allt därefter som att man gått över.... lite segt...
    Jag har oxå mängder av hugg och ilningar och min bm sa samma sak plus att det är bebisens huvut som kommer åt tappen och skaver. Inte så skönt men det verkar ju hjälpa till med fixeringen. Min är nu helt fixerad iaf så det känns ju skönt. Eller vänta nu, DET för det ju verkligen inte men psykiskt är det ju skönt.

Jag var hos bm idag och hade blodtryck på 140/92 så jag ska på extrakoll igen på fredag och är det då fortfarande högt så blir det mer kontroller på sjukhuset med UL, CTG  och levervärden etc. Hoppas allt ser bättre ut då men hon sa oxå att en eventuell havandeskapsförgiftning så här sent i graviditeten inte kommer vara farligt ändå så det känns ju bra. Jag mår inte heller dåligt så det får väl ses som ett bra tecken.  
  • Soffipropp01

En fråga, 

När jag går och kissar så kissar jag som "vanligt" men sen när jag är färdig och slappnar av, så kommer det ofta en "dusch" till av kiss! Precis som att bebis trycker på blåsan..
    Kan det vara så? Om det är en vattenavgång borde det ju komma vatten annars med och inte bara när jag kissar på det sättet?

• Soffipropp01

Haha, ni får inte tro att jag är psyko eller något! Läste frågan för mig själv nu och inser hur töntig jag låter! :p

• rödnos

Är det vatten kan du inte knipa, kan du knipa är det kiss.
    Och nej, inte en alldeles tossig fråga.

• Soffipropp01

Haha, jag känner mig helt lost! Är ändå andra barnet så jag tycker väl att jag borde ha lite mera koll! ;)

Fy vad dagen har varit dryg idag! Haft så ont emellanåt.. Foglossning och någon konstig värk som startar vid ljumsken och håller i sig, ischias kanske? Sjukt ont gör det! Sammandragningar titt som tätt också!

Tänk, med första kände jag absolut ingenting förens vattnet väl gick! Inte ens en liten sammandragning.. Denna gången känner jag... allt! Haha  

• MuM5

Jag frågade bm idag om man kunde läcka vatten utan att märka det t.ex. att det kom när man kissade och duschade för en av mina vänner berättade att det blev så för henne. Men min bm menade att det lät helt otroligt varför vattnet skulle komma just bara precis då. Det kommer ju när som helst i sådana fall. Däremot kunde det bli någonting annat som i så fall gjorde att vattnet gick förlorat, hon snackade någonting om att moderkakan kunde börja fungera sämre. Har iaf slutat noja mig över att läcka vatten utan att märka det nu När jag kissat så kan jag direkt efter att jag rest mig och gått ut från toan känna mig kissnödig igen. Är väl helt enkelt ett jäkla tryck neråt just nu som gör det.

Däremot är jag lurad på konfekten och så less just nu. Haft relativt regelbundna värkar igen från kl 15 med ca 10 min mellanrum. Har liksom bara väntat återigen på att dem ska bli mer intensiva och tätare, men vad gör dem istället, jo avtar Varför blir det så här?? Hoppas dem gör någon nytta åtminstone. Nu är det full aktivitet där inne igen och hugg efter hugg neråt.  

• moruri

Ferdinand kom till världen 06.13, 50cm lång och vägde 3305gram. Han är helt perfekt och allt gick skitbra!

• MuM5
    moruri skrev 2013-01-24 08:27:47 följande:
    Ferdinand kom till världen 06.13, 50cm lång och vägde 3305gram. Han är helt perfekt och allt gick skitbra!
    Åh va kul Stort grattis!
Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!