• lina5462

Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!

Nu börjar det närma sig med storsteg

Alla sa att det går så himla fort i slutet och jag är nästan beredd att hålla med, december har hittills bara flugit fram och snart är det ÄNTLIGEN DAGS!!! :D

Själv jag har BF 18 Januari, finns det någon mer? :D

• Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!
  • Carolinee87
    MuM5 skrev 2013-01-26 13:01:41 följande:
    Tack så mycket Verkar som att alla dessa förvärkar gjorde susen. Snart är det eran tur
    Så skönt att jag hann in i alla fall, eftersom jag var just orolig över att behöva föda i bilen. Trodde inte att det var sant att jag var fullt öppen och att det gick över så¨fort. Vattnet gick 2 minuter innan och sen krystade jag två gånger och hon var ute.      

Carolinee: Oj, hur gick det till? Födde du hemma i soffan?
    Haha, skulle jag inte varit på plats skulle jag garanterat gjort det jo :p 

Nä men min första förlossning gick väldigt snabbt också så pga det blev det igångsättning denna gång så jag skulle va på plats och det va ju en jävla tur! :p
    Men jag kan säga att jag va VÄLDIGT chockad över att det gick så snabbt, va inte beredd på att det skulle gå SÅ snabbt ändå :/ 
  • MuM5
    Carolinee87 skrev 2013-01-26 13:15:20 följande:
    Haha, skulle jag inte varit på plats skulle jag garanterat gjort det jo :p 

Nä men min första förlossning gick väldigt snabbt också så pga det blev det igångsättning denna gång så jag skulle va på plats och det va ju en jävla tur! :p
    Men jag kan säga att jag va VÄLDIGT chockad över att det gick så snabbt, va inte beredd på att det skulle gå SÅ snabbt ändå :/ 

Jaha då förstår jag Ja hjärnan hänger inte riktigt med. Men tur att du blev igångsatt och var där då. Ingen höjdare att någon okunnig oförberett ska ta emot barnet.
  • Carolinee87
    MuM5 skrev 2013-01-26 14:10:09 följande:

Jaha då förstår jag Ja hjärnan hänger inte riktigt med. Men tur att du blev igångsatt och var där då. Ingen höjdare att någon okunnig oförberett ska ta emot barnet.
    jo fy, det är nog min stora skräck :p skulle det ha kommit igång här hemma skulle jag ju inte ens fått på mig skorna innan han va ut :O
  • Soffipropp01

Tror ni att förlossningen kan starta bara pang sådär, helt utan förvarning?
    Jag känner typ.. ingenting! Bebis lever rövare i magen, känner ett litet tryck neråt emellanåt men annars ingenting.
    Lite mer vattniga flytningar men thats it! 

• rödnos

Jag ger upp. Det blir nog ingen bebis... Zzz...

Men, har iaf vart o köpt syskonsitsen till barnvagnen och en adapter tillbabyskyddet. Alltid nåt.

• MuM5
    Soffipropp01 skrev 2013-01-26 16:43:47 följande:
    Jag känner typ.. ingenting! Bebis lever rövare i magen, känner ett litet tryck neråt emellanåt men annars ingenting.

Jag hade ju som förvärkar molande värk i magen och ryggen som kom och gick flera dagar, men jag bara väntade på att dem skulle bli kraftigare och komma tätare. På dagen tog jag den längsta promenaden på länge. Var ute med familjen på fik kl 18. När vi kom hem lagade jag mat och hängde tvätt. När jag kom upp från tvättstugan fick jag en jättekraftig värk pang tjong ca 18.40. Eftter ytterligare en sådan ringde jag förlossningen direkt och fick ytterligare en i telefonen. Vi ringde barnvakten, slängde oss i bilen och ja 1 tim senare var det klart. Så det var med många dahars förvarning att något var på gång och när det väl var dags på "riktigt" tog det allts ca 1 tim.
  • Carolinee87
    Soffipropp01 skrev 2013-01-26 16:43:47 följande:
    Jo det kan starta bara så där. Med första barnet kände jag absolut ingenting förrän vattnet helt plötsligt gick mitt på natten och värkarna startade på väg till bb, 2 timmar senare var hon född :)
  • rödnos

Hoppas lite på en snabb förlossning. Inte störtförlossning dock men inte flera timmar heller..

• Carolinee87
    rödnos skrev 2013-01-26 17:04:29 följande:
    Hoppas lite på en snabb förlossning. Inte störtförlossning dock men inte flera timmar heller..
    Jaa en 6-8 timmars förlossning skulle jag kunna tänka mig så man öppnas i normal takt och huvudet hinner med :) synd att man inte själv för bestämma :/
  • rödnos

Eller hur! jag tar gärna om min förra förlossning om man bortser från de 30 minuterna från 4 cm till 10.

Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!