• lina5462

Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!

Nu börjar det närma sig med storsteg

Alla sa att det går så himla fort i slutet och jag är nästan beredd att hålla med, december har hittills bara flugit fram och snart är det ÄNTLIGEN DAGS!!! :D

Själv jag har BF 18 Januari, finns det någon mer? :D

• Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!
  • moruri

Håller tummarna för er! :) här är det hopplösa försök med långpromenader, storstädning, rensning av garderober, och färdknäppar, inget händer :(
    Ska nu plocka fram symaskinen och sy klart lite grejer som legat på hög och väntat!

• Soffipropp01

Hur går det för er? Har det blivit någon bebis?

Nu har jag 9 dagar kvar till bf och det börjar kännas pirrigt! Hur har ni tänkt kring förlossningen?
    Vad har ni tänkt ta för smärtlindrande? Har ni skrivit förlossningsbrev? =)

• moruri

Hahaha! Bläddra tillbaka några sidor för en intensiv debatt, öhm..!

Skriv ett brev, tror det är skitbra! Jag googlade runt lite efter andras brev och plockade ut sånt jag själv kändes viktigt för mig. :)

• Soffipropp01

Hihi, hittade diskussionen! Det är inte lätt alltid! =)

Jag kommer inte skriva något brev, det gjorde jag inte sist heller!
    Min sambo och jag har pratat och han vet vad jag vill och inte vill. Dessutom, trots värk, hoppas jag på att kunna föra min egen talan! :)

Har ni tagit epuidral innan? Jag tog det med första men jag är så kluven till att ta den igen!
    Visst hjälpte den, men jag fick feber efteråt och kände mig helt "borta".
    Sambon tycker att jag ska ta den igen om det krävs för jag blev tydligen en "människa" igen av den!

• Carolinee87
    Soffipropp01 skrev 2013-01-21 21:28:20 följande:
    Hihi, hittade diskussionen! Det är inte lätt alltid! =)

Jag kommer inte skriva något brev, det gjorde jag inte sist heller!
    Min sambo och jag har pratat och han vet vad jag vill och inte vill. Dessutom, trots värk, hoppas jag på att kunna föra min egen talan! :)

Har ni tagit epuidral innan? Jag tog det med första men jag är så kluven till att ta den igen!
    Visst hjälpte den, men jag fick feber efteråt och kände mig helt "borta".
    Sambon tycker att jag ska ta den igen om det krävs för jag blev tydligen en "människa" igen av den!
    Jag ville ha epidural båda gångerna men har aldrig hunnit få :/
  • rödnos

Soffipropp - eller hur! jag kör på samma linje som du.
    Är dock överkänslig/allergisk mot så mycket smärtlindring och annan medicin att jag inte vågar mig på någon annan form än lustgas. Funderar dock på akupunktur men vet inte riktigt vad jag ska tro om det?
    Blir nog som förra gången med bad eller dusch och lustgas.

• Dizzylizzy
    Nu har Frida titta ut!
    Blev igångsatt i lördags för att jag började må dåligt psykiskt av all smärta från foglossningen.
    Hon kom 17.50 på kvällen.
    4,2 kg och 51 cm lång.
    Jag förlorade 3 liter blod då något blodkärl brast under förlossningen så jag fick ligga kvar på förlossningen ett dygn för att få blod och liksom återvända till de levande..:)
    Åh shit vad de skulle klämma mig på magen, något som jag var tväremot och slog bort den ena handen efter den andra trots att jag visste att det måste göras..pinsamt..:P 
    Men nu är vi hemma i alla fall och brorsorna har så mycket frågor :D 
Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!