• lina5462

Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!

Nu börjar det närma sig med storsteg

Alla sa att det går så himla fort i slutet och jag är nästan beredd att hålla med, december har hittills bara flugit fram och snart är det ÄNTLIGEN DAGS!!! :D

Själv jag har BF 18 Januari, finns det någon mer? :D

• Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!
  • rödnos

Japp, låter som mig då...

Jag har dock, kanske för att jag var så glad att slippa, fått tillbaka min förbannade halsbränna. Kan ju såklart bero på det plötsliga toksuget efter apelsinjuice. Dricker typ en stor Brämhults om dagen men OJ så gott det är. haha!
    Svintrist att gå hemma men skönt att få sova på soffan för sängen funkar ju inte på nätterna.
    Dottern är på dagis till ca 14 då jag hämtar henne men imorgon ska vi åka och bada istället så då blir det mor/dotter hängdag istället.

Idag "klickade" det liksom till i mig två ggr då jag var på toa? Funderar lite på vad det kunde vara och väntade en stund för att se om något skulle hända.. men nej, såklart inte nåt.

Känner mig ganska redo att snosa bebbster nu så han kan gärna få göra entre nu! Sambon har iof en deadline på fredag och intervjuas för en chefstjänst idag och imorgon så iof vore det ju bättre om vi fick bebis till typ helgen, Meeen... DO I  REALLY GIVE A RATS-ASS? Nooo, I CAN`T SAY THAT I DO!!  BWAHAHAA! Ut med dig nu bebisen! Let´s gosa IRL!

• MFJ

ja, jag försökte lära mig virka i somras, så jag skulle kunna göra massa fina saker till bebisen...men jag gav upp ganska direkt då jag inte fattade ett dugg hur man skulle göra....syrran försökte lära mig och det såg ju sååå lätt ut när hon visade, men när jag försökte så gjorde jag nåt fel som inte ens hon fattade hur jag lyckades med...hahaha!

igår tog faktiskt sambon och dottern med mig ut på en tur med sparken :) jag fick sitta och sambon körde mig..dottern hade en egen spark, så var vi ut i skogen...det var mysigt och jag behövde verkligen det! kommer ju knappt utanför dörren annars då jag har så svårt att gå pga foglossningen....tur att man har så fin familj som tar hand om en :)

• moruri
    MFJ skrev 2013-01-17 19:08:55 följande:
    ja, jag försökte lära mig virka i somras, så jag skulle kunna göra massa fina saker till bebisen...men jag gav upp ganska direkt då jag inte fattade ett dugg hur man skulle göra....syrran försökte lära mig och det såg ju sååå lätt ut när hon visade, men när jag försökte så gjorde jag nåt fel som inte ens hon fattade hur jag lyckades med...hahaha!

igår tog faktiskt sambon och dottern med mig ut på en tur med sparken :) jag fick sitta och sambon körde mig..dottern hade en egen spark, så var vi ut i skogen...det var mysigt och jag behövde verkligen det! kommer ju knappt utanför dörren annars då jag har så svårt att gå pga foglossningen....tur att man har så fin familj som tar hand om en :)

Ja, min mamma var nere förra veckan och försökte lära mig... Hon förstod inte hur jag kunde vara "så korkad" att jag inte förstod när hon försökte förklara... haha!! Stolpe hit och dit, baah! Hittat så fina fina beskrivningar på ugglor jag tänk göra en mobil till barnvagnen av, men ja som sagt.. :P

Åh, spark har jag inte åkt sen jag var liten och bodde på landet, hade verkligen varit underbart att ta en tur nu! Ska dock dra ut sambon på en redig promenad när han kommer hem, behöver komma ut lite i friska luften!! 
  • Soffipropp01

Det är lugnt här! Vaknade härromnatten med ihållande "mensvärk", fanns ingen början och inget slut heller! 
    Ringde förlossningen, nojig som man är men fick bara rådet att ta 2 alvedon och gå och lägga mig!
    Somnade om och vaknade utan värk! Dock med mycket sammandragningar och foglossning! 
    Går minst till nästa helg också, är helt hundra på att bebis inte kommer innan! =)

Sonen har haft influensan sen i fredags också! Känner mig helt matt av alla feberattacker och kräkningar! Idag är först feberfria dagen och jag är såå tacksam över att ingen annan smittats (än så länge) och att bebis valt att stanna inne i magen! Känner att jag kan börja återgå till att fokusera på bebis och förlossningen nu!  

• MuM5

Dizzylizzy: Håller också tummarna för dig

MFJ: Håller med dig om att det verkligen kan skifta så otroligt från ena dagen till nästa. Igår tänkte jag att det är helt okej om det dröjer någon dag till (främst för att jag åkt på en sjuhelsikes förkylning med rethosta och vill bli piggare innan) men idag tänkte jag att nu SKA bebis komma för jag orkar inte vänta längre oavsett denna förkylning. 

Tog en promenad idag och gick en del i trappor, resulterade i några värkar som sen avtog. Fick för mig att jag varit alltför stilla och att det därför aldrig kör igång. Trodde i min enfald att om jag bara bestämde mig för att  bebis ankomstdag ska vara idag så blir det så, men går ju inte direkt till så Har liksom varit inställd på att den här bebisen skulle komma först (mina andra har kommit 4 dagar före och 1 dag efter) men nu blir den sist istället Den här har varit vildast av dem och trodde att den skulle va snabb ut. Är nu inne på bf +2.

Har ni några tecken på att det är på gång? Slempropp?

Tror min har släppt nu men är inte helt säker. I två dagar har det kommit bitvis och idag ingenting. Har inte under mina förgående graviditeter haft en tydlig slempropp och inget blod inblandat heller. Verkar va lika denna gång. Har mycket molande värk i magen och till och från värkar "magen blir stenhård och molar och det blir ett tryck bak i ryggen. Tror varje gång att det ska bli förlossning men sen blir det liksom inget mer.     

• rödnos

Sova? Äh, vafan ska det vara bra för?

Ingen slempropp här men såg inte skymten av den förra gången heller.
    Däremot gick vattnet då så det är mest det jag hoppas på ska hända nu.

Idag är det 38+2 dvs den dagen dottern föddes... Kom kom bebisen!!! Mamma orkar mer men vill liksom inte!

• MuM5
    rödnos skrev 2013-01-18 04:57:14 följande:
    Sova? Äh, vafan ska det vara bra för?

Ingen slempropp här men såg inte skymten av den förra gången heller.
    Däremot gick vattnet då så det är mest det jag hoppas på ska hända nu.

Idag är det 38+2 dvs den dagen dottern föddes... Kom kom bebisen!!! Mamma orkar mer men vill liksom inte!

Håller med dig, ännu en natt från helvetet! Men benvärken är bara lindrig nu jämfört med den här jäkla rethostan. Fick slumra till i fotöljen inatt igen. Om man bara kunde sova mer än en timma i stöten, suck.
  • MFJ

idag har jag BF, och tro det eller ej men imorse när jag satt i soffan så kändes det som om bebis tryckte neråt en massa, för att sen sluta efter typ en halv minut. det kom lite då och då... åkte in till stan med sambon vid lunch för han skulle köpa lite grejer och det fortsatte. tryckande känsla neråt som gjorde ganska ont. insåg efter ett tag att det kanske är förvärkar?! har väldigt svaagt molande värk i ryggen, men då och då trycker det neråt och gör ont fram i magen...kommer ju inte alls ihåg hur det var förra gången (det var ju ändå 7 och ett halvt år sen sist) men jag gissar (eller iallafall hoppas) att det är värkar jag känner...men än så länge kommer de väldigt oregelbundet men kanske är det på g ändå? eller vad tror ni?

• MuM5
    MFJ skrev 2013-01-18 16:24:48 följande:
    idag har jag BF, och tro det eller ej men imorse när jag satt i soffan så kändes det som om bebis tryckte neråt en massa, för att sen sluta efter typ en halv minut. det kom lite då och då... åkte in till stan med sambon vid lunch för han skulle köpa lite grejer och det fortsatte. tryckande känsla neråt som gjorde ganska ont. insåg efter ett tag att det kanske är förvärkar?! har väldigt svaagt molande värk i ryggen, men då och då trycker det neråt och gör ont fram i magen...kommer ju inte alls ihåg hur det var förra gången (det var ju ändå 7 och ett halvt år sen sist) men jag gissar (eller iallafall hoppas) att det är värkar jag känner...men än så länge kommer de väldigt oregelbundet men kanske är det på g ändå? eller vad tror ni?
    Hoppas hoppas

Konstigt att man har så svårt att veta trots att man varit med om det förr
    Jag har haft molande värk hela dagen. Plus att jag haft mer som värkar då och då, i alla fall mer än tidigare dagar. Sitter och försöker klocka dem lite nu med värktimern för att se hur ¨långt det egentligen är emellan och hur länge dem sitter i. Dem känns ju på lite men inte så kraftigt. Å andra sidan kände jag inte så fasligt mycket på väg in förra gången heller och 1,5 tim senare var hon ute. Spännande Lite oroligt också, tänk om jag inte tar värkarna på allvar och föder i bilen :-O
Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!