• lina5462

Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!

Nu börjar det närma sig med storsteg

Alla sa att det går så himla fort i slutet och jag är nästan beredd att hålla med, december har hittills bara flugit fram och snart är det ÄNTLIGEN DAGS!!! :D

Själv jag har BF 18 Januari, finns det någon mer? :D

• Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!
  • Chinx
    proudMom2be skrev 2013-01-05 01:08:58 följande:
    Hej alla!! Måste hoppa in och avbryta lite!
    Skrev ju om min misstänkta vattenavgång, de hade rätt, det var inte vattnet! Däremot fick jag värkar efter några timmar hemma, som efter 50 minuter var såpass att jag inte kunde stå så det blev raka vägen till fl igen. Kom in 02.45 (3/1) och var då öppen 4 cm, 07.07 föddes en liten sessa , 47 lång och 3545 gram :)
    Stort grattis! 
    thebigreveal.blogg.se/ BF 17 januari 2013
  • Dizzylizzy

Är så trött på att vara gravid nu...:(
    Inget är på G och jag har knappt några sammandragningar..
    Bara foglossning från helvetet och gaser i magen...blääää

2 veckor kvar till bf....

Men jag blir så glad när jag läser om er som fått, ger liksom lite hopp!!! :D
    Grattis! 

• moruri
    proudMom2be skrev 2013-01-05 01:08:58 följande:
    Hej alla!! Måste hoppa in och avbryta lite!
    Skrev ju om min misstänkta vattenavgång, de hade rätt, det var inte vattnet! Däremot fick jag värkar efter några timmar hemma, som efter 50 minuter var såpass att jag inte kunde stå så det blev raka vägen till fl igen. Kom in 02.45 (3/1) och var då öppen 4 cm, 07.07 föddes en liten sessa , 47 lång och 3545 gram :)
    ååh, grattis till sessan :D
  • moruri
    Dizzylizzy skrev 2013-01-05 18:32:31 följande:
    Är så trött på att vara gravid nu...:(
    Inget är på G och jag har knappt några sammandragningar..
    Bara foglossning från helvetet och gaser i magen...blääää

2 veckor kvar till bf....

Men jag blir så glad när jag läser om er som fått, ger liksom lite hopp!!! :D
    Grattis! 
    Känner också att det går trögt, önskar typ jag kunde få förvärkar eller att slemproppen kunde gå så man får något tecken om att det är på G, men icke! Inhandlade babyskydd idag, så nu är allt klart och bara att vänta vänta och vänta....
  • Dizzylizzy

Här är också allt klart, så jag har liksom inget att ägna mig åt. 
    Har suttit och virkat och sticka i ca 3 veckor nu men nu börjar det kännas tråkigt också...får försöka återgå till att läsa böcker igen...:) 

• moruri

85% av alla förstagångsföderskor spricker. Det va ta mig fan det värsta jag hört, nu vill jag skjuta mig själv.

• Chinx
    moruri skrev 2013-01-05 23:38:48 följande:
    85% av alla förstagångsföderskor spricker. Det va ta mig fan det värsta jag hört, nu vill jag skjuta mig själv.
    NEJ! Fy tuuuusan vad hemskt, jag vill verkligen inte spricka!

thebigreveal.blogg.se/ BF 17 januari 2013
  • Dizzylizzy

Vaknade för en timme sen och var så varm så jag kunde inte ligga kvar i sängen längre...
    Satte mig i vardagsrummet och läste lite på datorn istället...
    Då började bäbis röra sig neråt och trycka på så det gjorde skitont och sen hörde jag ett klick...lite senare klickade det lite lägre men flera gånger...
    antar att det är bäbis leder som klickar men jag kan inte låta bli att sitta på helspänn nu, det får gärna göra mer ont, vill ha bäbis nuuuuuuu!!! 

• Carolinee87
    moruri skrev 2013-01-06 00:19:45 följande:
    www.tryggabarn.nu/start/fragebanken/modravard...

:( jag hade ingen aning om att de va så många!?!? Nu känner jag för att hitta på allt i min makt för att töja ut hela paketet, kanske ska man föreslå att använda upp babyoljan man köpt och föreslå fisting inatt Gråter
    Jag smörjde underlivet med kallpressad mandelolja sista veckorna av graviditeten (även magen men det började jag med tidigare) och jag sprack inte alls denna gång trots att förlossningen gick på endast 7 min! :) 
    Iofs var det mitt andra barn men man brukar ha lättare för att spricka om det går fort, så det kanske är värt att testa?
Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!