• Chinx

Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!

Beräknad 17 januari, så nu är det snaaaart dags och det ska bli sååå underbart!

thebigreveal.blogg.se/ BF 17 januari 2013
  • Chinx
    Pippilångstrump skrev 2012-12-17 14:40:17 följande:
    Jag hoppar gärna på. BF 11 jan.

idag extramätning och koll av magen då den är liten och växer dåligt. 29 cm fortfarande. Så sjukhuset direkt och CTG och UL. Bara lite liten bebis -10-12% kanske, bra fostervatten etc. men hur kan då magen vara så liten? Har två barn sedan innan och då låg jag mot övre linjen, nu under understa.
    Jag har BF 17 januari och min mage ligger också på nedre kurvan och jag SF-mått på 30 cm nu i v.36, dock är bebis helt på normalkurvan och till och med +0.2% när vi var på TUL. Det går inte riktigt ihop att ha en normalstor bebis och en mage som är "liten" men jag litar på vad de säger :) 
  • Chinx

29 dagar kvar till BF! Nu har alla våra vänner och släktingar fått börja gissa dag, kön, vikt och längd på bebisen :) 

• Chinx
    MuM5 skrev 2013-01-05 10:09:25 följande:
    Moruri: Ja det närmar sig med stormsteg Jag har bf 16/1, så det är inte många dagars väntan.
    Jag har BF dagen efter, så underbart att det börjar närma sig nu. Snart är vi nere och räknar på ensiffriga tal :D
  • Chinx
    proudMom2be skrev 2013-01-05 01:08:58 följande:
    Hej alla!! Måste hoppa in och avbryta lite!
    Skrev ju om min misstänkta vattenavgång, de hade rätt, det var inte vattnet! Däremot fick jag värkar efter några timmar hemma, som efter 50 minuter var såpass att jag inte kunde stå så det blev raka vägen till fl igen. Kom in 02.45 (3/1) och var då öppen 4 cm, 07.07 föddes en liten sessa , 47 lång och 3545 gram :)
    Stort grattis! 
  • Chinx
    moruri skrev 2013-01-05 23:38:48 följande:
    85% av alla förstagångsföderskor spricker. Det va ta mig fan det värsta jag hört, nu vill jag skjuta mig själv.
    NEJ! Fy tuuuusan vad hemskt, jag vill verkligen inte spricka!

• Chinx
    MFJ skrev 2013-01-10 17:05:15 följande:
    här händer INGENTING! *suck* ifs några dagar kvar till BF (18 jan) men ändå...tyckte jag hade liiite molande värk i ryggen (typ som mensvärk) på förmiddagen...men det försvann....bläää nu vill jag inte dethär längre kom ut NU!
    så jobbigt nu när sambon börjat jobba och dottern börjat skolan igen...då går man här hemma hela dagarna och bara väntar...
    Jag har nästan lika långt kvar som dig, en dag tidigare BF, 17 januari. Jag vill hellre att det sätter igång med buller och brak än att jag går och har småont och småkänner saker i en vecka eller mer innan, känns nästan ännu värre. Jag räknar dock kallt med att gå över tiden och räknar ner till 31 januari istället som isåfall skulle vara igångsättningsdatum eftersom jag då gått över två veckor. 
Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!