Förlossningsbrev?
Vad har ni tjejer skrivit i era? Jag har försökt skriva ihop ett man tycker nog jag låter lite arg :P vet inte vad jag ska skriva till för att få en lite mer positiv klang på det hela.
Förlossningsbrev
*Vi vill inte att några beslut ska fattas över våra huvuden, vi vill bli informerade om alla undersökningar som görs och till vilket syfte.
*Vi vill ha en lugn förlossning med så få människor som möjligt närvarande. Vi vill inte under några omständigheter ha någon praktikant eller studerande närvarande. Vill helst inte ha någon manlig personal.
*Jag vill få lavemang när jag kommer in om jag inte redan tagit det hemma.
*Jag badar/duschar gärna. Är öppen för lustgas och akupunktur, men vill försöka klara mig så gått det går utan annan smärtlindring.
*Jag har tänkt mig en upprätt förlossningsställning.
*Jag är VÄLDIGT orolig för att spricka. Jag vill att barnmorskan gör allt i sin makt för att förhindra detta, med yttre press med varm handduk och ritgens handgrepp. Om barnmorskan anser att ett klipp är nödvändigt vill jag inte se saxen. Vill gärna få bedövningsspray.
*När bebis kommer ut vill jag ha den direkt till bröstet med en intakt och pulserande navelsträng. Avklampning får ej ske innan navelsträngen slutat pulsera, MYCKET VIKTIGT!
*Vi vill INTE se moderkakan, vi vill inte ens bli tillfrågade om saken.
*Vi vill gärna bli lämnade ifred med bebis den första tiden, mätning och vägning kan vänta!
*Ingen får gå iväg med min bebis efter att den kommit utan att jag eller Chris följer med.
*Vi känner båda att "hemma är bäst". Med andra ord så vill vi gärna åka hem så fort det är möjligt och bara stanna på BB/vårdhotell om det finns någon medicinsk anledning till att göra det.
*Jag har tänkt amma, men jag vill klura ut detta själv, om jag vill ha hjälp frågar jag själv om detta.