• rödnos

Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!

Jag hoppar in här jag med om det är ok!? Har bf 29 jan. Andra barnet och första kom 10 dagar tidigt så jag hoppas lite på samma denna gången. 

Har mycket förvärkar, sammandragningar och hundra andra issues. ZZzzz... Magen är stor, över SF kurvan men jag har inte fått någon tid för extramätning. Bör man kanske be om det? Hade inte speciellt stor mage förra gången utan låg precis på kurvan.

Varit sjuk sen i fredags med kräkningar, yrsel, svullnad och aallt annat som kan tyda på havandeskapsförgiftning men efter flera kontroller på Östras ANE klinik så är jag nu lite lugnare. Är nog bara något virus i kombination med att jag binder vätska. Obehagligt att må dåligt i alla fall så hoppas det går över snart...

Är här några från Göteborg kanske? 

• rödnos

Men 36 i vecka 36 är ju precis på kurvan väl?

Jag låg på 35 i vecka 33. Undrarom jag bör be dem kolla lite mer noga? Min bm är en "modig" sådan och lätt vimsig. ) hade samma med dottern...

• rödnos

Va? Kurvan är ju internationell?? Siffran är ju samma som veckan mer eller mindre?

• rödnos
    Carolinee87 skrev 2012-12-19 12:47:39 följande:
    Tydligen inte eftersom jag kollade upp det i mitt rdg kort :p
    rdg-kort? 
    I Sverige är det ju iaf samma riktlinjer inom förlossningsvården/mödravården. (Jag jobbar med sjukvårdsdistribution och det är vi som skickar ut bla alla de där blanketterna till MVC över hela Sverige) 
  • rödnos
    Carolinee87 skrev 2012-12-19 12:59:21 följande:
    Rådgivningskorter, kan tillägga att jag bor i Finland. 
    aha! Men då kanske det är därför då. :)
    Enligt kurvan i Sverige står det 36 i vecka 40 på medelkurvan. Hittade en nu. :)

Verkar inte vara en given faktor för tidig förlossning dock. Merde.
  • rödnos

Usch vad jobbigt för er tjejer! Hoppas verkligen alla dessa värkar leder nån vart och ni får njuta av julen på ett eller annat sätt ändå.

• rödnos

Här knös det på ordentligt och jag har både förvärkar och sammandragningar om vartannat. Kramp i ljumskarna ofta och sjukt trött.
    Helt annorlunda att vänta tvåan när man har en 2,5 åring samtidigt. Jisses! )
    Längtar så mycket nu!
    Tänkte ta ner spjälsängen från vinden i veckan och kolla om bebisen eller lillstumpan ska sitta fram i bilen. sambon är 2 meter och jag 1.80 så båda barnen bak funkar icke sa Nicke. )
    Börjat kolla igenom profylaxboken och återigen bestämt mig för att sambon ska backa upp mig med pepp så jag slipper ta nån annan medicinsk smärtlindring än lustgas. känns som att förberedelserna går framåt!

• rödnos

Oj va spännande!!! Hoppas du får snosa bebbe snart! )

Håll oss uppdaterade!!!

• rödnos

Hihi!

Jag var oxå hos bm idag och bebisen har lagt sig startklar iaf. Inte helt fixerad än och min ordinarie bm är i Indien så jag ska på em extra koll nästa vecka eftersom sf måttet var samma som för två veckor sen. Hon sa att de ju mäter lite olika så förhoppningsvis betyder det inget.
    Där är en galen aktivitet i magen och jag får knappt sova på nätterna så jag har sprängont i huvet dagarna i ända. Jobbat sista dagen nu iaf så nu sk jag bara vila och mysa med dottern.
    Har en hel del förvärkar som gör ont och sammandragningar som inte gör ont alls.
    Förra gången gick vattnet och jag hoppas på det denna gången oxå för jag vete tusan om jag kommer fatta att det är på G annars? )

Tänker oxå på födelsedagar. Enligt Solsidan har barn bäst förutsättningar om de är födda i januari oxå ju. kniiiip nån dag till!

• rödnos

Lina - så fruktansvärt ledsen för er skull. Vi har tre missfall bakom oss och en dotter på 2,5. Förstår det måste kännas fruktansvärt tomt och orättvist och hoppas ni tar hand om varandra och tar emot all hjälp ni känner ni vill ha. Massor av styrka och tankar till er. ;-(

Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!