MuM5 skrev 2013-01-23 13:19:55 följande:
Rödnos: Mitt "vatten" (eller en del av det) gick också på natten, helt utan förvarning. Hade inte haft värkar före som nu men gått med den där molande värken i magen 1-2 veckor. Jag hoppas också att det ska bli så nu. Då är det liksom bara att sätta sig i bilen och åka in utan tveksamheter. Ang värkarna så känns det för mig med som att jag måste göra nr 2 och springer på toa. Trodde den känslan skulle komma i ett senare skede men tydligen kan det göra det no också
Jag minns inte hur det var de förgående gångerna riktigt. Men det verkar definitivt vara något på G för oss båda
Hur långt gången är du nu? Jag har prick en veckas övertid nu. Ska på UL på måndag om det inte hänt något. Frågade bm om mina hugg/stickningar i underlivet som är väldigt obehagliga. Hon trodde det var tappen som håller på att mjukas upp och förberedas.
Nej det var ju själve faen att man inte skrev upp hur det var liksom? Hade ju kanske underlättat lite. Har iaf kvar pappret där vi loggade värkarna. haha!
Eller hur, jag får som för mig ibland att jag missat att de värkar jag har varit regelbundna och att jag nu plötsligt ska "skita ut ett kylskåp". Tror kanske jag kommer fatta när de riktiga värkarna väl kommer men ändå du vet, man nojjar ju.
Jag är i vecka 40 precis på dagen så jag har ju iaf en vecka tills jag officiellt "gått över" men när man fick förra barnet i vecka 38+2 så känns ju allt därefter som att man gått över.... lite segt...
Jag har oxå mängder av hugg och ilningar och min bm sa samma sak plus att det är bebisens huvut som kommer åt tappen och skaver. Inte så skönt men det verkar ju hjälpa till med fixeringen. Min är nu helt fixerad iaf så det känns ju skönt. Eller vänta nu, DET för det ju verkligen inte men psykiskt är det ju skönt.
Jag var hos bm idag och hade blodtryck på 140/92 så jag ska på extrakoll igen på fredag och är det då fortfarande högt så blir det mer kontroller på sjukhuset med UL, CTG och levervärden etc. Hoppas allt ser bättre ut då men hon sa oxå att en eventuell havandeskapsförgiftning så här sent i graviditeten inte kommer vara farligt ändå så det känns ju bra. Jag mår inte heller dåligt så det får väl ses som ett bra tecken.