• lina5462

Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!

Nu börjar det närma sig med storsteg

Alla sa att det går så himla fort i slutet och jag är nästan beredd att hålla med, december har hittills bara flugit fram och snart är det ÄNTLIGEN DAGS!!! :D

Själv jag har BF 18 Januari, finns det någon mer? :D

• Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!
  • lina5462

Nu börjar jag bli trött på det här.........kom nu bebis!

• JELJ

Hej tjejer hoppar in jag med.
    Har bf den 21 jan och väntar mitt andra barn.
    Just nu hoppas jag bara att få gå över nyår.
    Har fruktansvärd foglossning i vänster sida av bäckenet så jag tappar kraften ibland att stå. Sväller som en val när jag har en massa vätska i kroppen.

• Isola88

15 dagar kvar! har oxå nån slags kramp i bena på nätterna enda som hjälper är att va uppe och gå jätte jobbigt, foglossning sen ett par veckor tillbaka så nog längtar man tills bebis kommer ut hoppas de blir nästa vecka :) bara de är på de nya året :)

• lina5462
    Isola88 skrev 2012-12-26 18:58:51 följande:
    15 dagar kvar! har oxå nån slags kramp i bena på nätterna enda som hjälper är att va uppe och gå jätte jobbigt, foglossning sen ett par veckor tillbaka så nog längtar man tills bebis kommer ut hoppas de blir nästa vecka :) bara de är på de nya året :)
    De går fort nu! 
    Har dock gett upp hoppet om en 2013 bebis, men håller tummarna för dig! :D

• Louwa
    Isola88 skrev 2012-12-26 18:58:51 följande:

15 dagar kvar här också. Hoppas så att hon håller sig inne till januari. Idag har vi dock fixat spjälsängen så nu är vi nästan helt redo. Bara montering av liggdelen till vagnen och basen till babyskyddet kvar, men det kan ju sambon ta när jag och lillan ligger på bb. Ja, namnet är ju kvar också. Blir nog att se vad hon passar som när hon kommit ut sen.
    Liam 100212 ♥ Elliot 110525 ♥ Lillasyster bf 130110 ♥ louise.brickarp.se
  • MuM5
    Carolinee87 skrev 2012-12-26 01:43:10 följande:
    Om det är "restless legs" har jag hört att det kan lindra om man äter banan och dricker ett glas mjölk..tror det berodde på kaliumbrist eller liknande..

Tack för tipset. Ska genast prova Kan tydligen uppkomma av b12-järn- eller folsyrabrist också. Men b12- och järnbrist äter jag redan medicin för
  • Carolinee87
    MuM5 skrev 2012-12-26 20:16:50 följande:

Tack för tipset. Ska genast prova Kan tydligen uppkomma av b12-järn- eller folsyrabrist också. Men b12- och järnbrist äter jag redan medicin för
    Jag vet ju inte alls om det funkar eftersom jag inte lider av det själv men det är ju en lätt saka tt pröva iaf :)
  • MuM5
    Carolinee87 skrev 2012-12-26 20:35:29 följande:
    Jag vet ju inte alls om det funkar eftersom jag inte lider av det själv men det är ju en lätt saka tt pröva iaf :)
    Ja allt är värt att testa i detta läge
  • rödnos

Här knös det på ordentligt och jag har både förvärkar och sammandragningar om vartannat. Kramp i ljumskarna ofta och sjukt trött.
    Helt annorlunda att vänta tvåan när man har en 2,5 åring samtidigt. Jisses! )
    Längtar så mycket nu!
    Tänkte ta ner spjälsängen från vinden i veckan och kolla om bebisen eller lillstumpan ska sitta fram i bilen. sambon är 2 meter och jag 1.80 så båda barnen bak funkar icke sa Nicke. )
    Börjat kolla igenom profylaxboken och återigen bestämt mig för att sambon ska backa upp mig med pepp så jag slipper ta nån annan medicinsk smärtlindring än lustgas. känns som att förberedelserna går framåt!

• Carolinee87
    Nyss hemkommen från BM, bebis är fixerad och jag öppen för 2 fingrar (ca 2-3 cm) så får jag mera "förvärkar" ska jag åka in med det samma eftersom första förlossningen gick så snabbt.
    Ska dessutom börja flytta idag och har ingen större lust att föda barn före 2013 så jag tror stenhårt på att bebis vill hållas inne till 2 Januari då de dags för igångsättning :) 
Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!