• lina5462

Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!

Nu börjar det närma sig med storsteg

Alla sa att det går så himla fort i slutet och jag är nästan beredd att hålla med, december har hittills bara flugit fram och snart är det ÄNTLIGEN DAGS!!! :D

Själv jag har BF 18 Januari, finns det någon mer? :D

• Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!
  • Isola88

köpte hem lite bra å ha saker nu bla nappar, tvättlappar å babytvål, så nu ska bara bb väskan packas så är de bara å vänta!

Imåra ska man dock in på förlossningen å försöka vända på bebis, så hoppas att det går å att h*n vill stanna i rätt läge sen!

Annars så tar ju foglossningen knäcken på en, orkar inte göra nånting vill bara ligga i soffan hela dagarna för då gör det minst ont, så ja dom här sista veckorna nu känns som en evighet!

• Bu o Bä

Ska ta ett gallsyreprov i morgon bitti och måste vara fastande i 12 timmar och det har bara gått tre av dem och jag lider riktigt mycket redan... Först har jag fruktansvärd halsbränna å är van att äta novalucol och dricka samarin mest hela dagarna, sen är jag en nattätare och kommer inte ihåg när jag sov en hel natt utan att gå upp för att äta något. Till råga på allt är jag fruktansvärt törstig MEN det är jag säkert bara för att jag inte FÅR dricka nåt. Undrar hur denna natt blir egentligen...
    Stackars oss gravida kvinnor.
    Men att ta det där provet känns väldigt viktigt eftersom jag har graviditetsklåda och har haft med två av de andra graviditeterna också. Inget kul alls...

• Sjörövarfabbefarfarsfar

Bu o Bä: usch lider med dig! Är oxå en nattätare och förstår att du har en jobbig natt framför dig. Själv blir jag helt svinnfärdig om jag inte äter eller dricker något på hela natten. Jag lovar att ta en nattamacka åt dig oxå , ja visst är det synd om oss gravida men tycker vi har lite rätt att klaga och tycka synd om oss. E ju ingen annan som gör det!

• Bu o Bä

Skönt att höra att det är fler än jag som äter på nätterna
    Nä, ingen annan lider med oss, så då får vi väl tycka synd om varandra här i tråden.

• Bu o Bä

Överlevde natten Nu är provet taget och magen är belåten igen....inte lätt att vara utan mat å vätska i 12 timmar när man är höggravid

• lina5462

Bu o Bä, jag åt en lussebulle åt dig inatt!

Själv var jag igång och slipade sovrummet i nya huset igår, det fick man lida för inatt. Har aldrig haft ont någonstans innan (förutom fogarna), men nu kändes de som bebis var på väg att titta ut hela natten. Antar att de känns lite mer så nu om bebis har fixerat sig? 

D<en had einte gjort de sist jag va hos BM, ska dock dit idag så vi får se vad hon säger. Men jag får nog försöka hålla mig ifrån renoveringen om jag inte vill att bebis ska bli ett decemberbarn;)  

• luftburen

Hänger också på här! Är beräknad till den 10 januari. Det blir första barnet. Tycker att det börjar bli väldigt tungt nu, även fast jag är hemma med havandeskapspenning sedan en dryg månad tillbaka. Vill helst inte att den lill* ska titta ut riktigt än, hoppas att han eller hon stannar kvar till januari :)

• Axels mamma

jag undrar om man behöver oroa sig om man fått en ganska brun flytning nu så här sent i graviditeten som man inte haft tidigare? bebisen har rört sig en hel del idag men har senaste dygnet även haft som mensvärk i ryggslutet och sammandragningar oftare. bör jag oroa mig?

BF - 12 februari 2013
  • Carolinee87
    Ridderstads tjej skrev 2012-12-17 14:07:06 följande:
    jag undrar om man behöver oroa sig om man fått en ganska brun flytning nu så här sent i graviditeten som man inte haft tidigare? bebisen har rört sig en hel del idag men har senaste dygnet även haft som mensvärk i ryggslutet och sammandragningar oftare. bör jag oroa mig?
    Det kan inte va en del av slemproppen som lossnat? Jag tror inte det är något att oroa sig över alls men känner du dig orolig kan du ringa förlossningen och rådfråga dem.
  • Axels mamma
    Carolinee87 skrev 2012-12-17 14:27:20 följande:
    Det kan inte va en del av slemproppen som lossnat? Jag tror inte det är något att oroa sig över alls men känner du dig orolig kan du ringa förlossningen och rådfråga dem.
    men den brukar väl inte lossna förrän tidigast 2 v före förlossningen??
    BF - 12 februari 2013
Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!