• lina5462

Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!

Nu börjar det närma sig med storsteg

Alla sa att det går så himla fort i slutet och jag är nästan beredd att hålla med, december har hittills bara flugit fram och snart är det ÄNTLIGEN DAGS!!! :D

Själv jag har BF 18 Januari, finns det någon mer? :D

• Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!
  • proudMom2be

Jag hoppar väl in här då! :) 
    Väntar en liten tjej den 7 Januari.. :) Fast hon får gärna komma tidigare! haft kraftiga förvärkar i 9 dagar nu och bebis är tydligen fixerad och klar.. så på något sätt känns det nära! fast, med min "tur" går jag väl över tiden ;) men men, Hon får komma när hon är redo helt enkelt :) 

• mamma18
    Isola88 skrev 2012-12-12 18:31:48 följande:
    är både skönt å trist att va hemma, i alla fall nu innan bebisen har kommit, man blir så osocial på nått vis när man inte tar sig ut

vet inte heller allt som ska packas och vad man behöver, lite kläder till bebis och till sig självt, kamera förstås och sen har jag inte tänkt längre :P

Ja tror man blir lite osocial va.
     Ja det är väl det jag också har tänkt på, men vet någonstans där inne att det är flera saker som jag missat :P hiihii 
  • mamma18
    proudMom2be skrev 2012-12-12 18:31:53 följande:
    Väntar en liten tjej den 7 Januari.. :) Fast hon får gärna komma tidigare! haft kraftiga förvärkar i 9 dagar nu och bebis är tydligen fixerad och klar.. så på något sätt känns det nära! fast, med min "tur" går jag väl över tiden ;) men men, Hon får komma när hon är redo helt enkelt :) 

roligt med många :D

Va roligt, då känns det ju nästan som om det snart är dax ju..  
  • Isola88
    proudMom2be skrev 2012-12-12 18:31:53 följande:
    kanske hon kommer tidigare då :)

jag har inte kännt nånting alls, ska på UL nästa vecka för att min BM tyckte de kändes som att bebis fortfarande låg med huvudet uppåt, tycker att pyret ska ta och lägga sig till rätta jag så h*n kan komma ut :P
  • proudMom2be

Ja men visst =D

det här med BB-väskan! Jag har packar ner tre olika "outfits" i strl. 50, men blir dumförklarad av min omgivning som säger att jag borde packa ner 56 också, för barnet kan vara stort.. Är det bara jag som känner att det är väl det "minsta" problemet? På BB här så kör de stenhårt på Hud mot hud, så mycket kläder under bb-vistelsen blir det ju inte förutom när man får besök m.m kan jag tycka..?
    Jag vet att jag kommer glömma en miljon grejer, skulle det vara så, så får väl mamma helt enkelt åka hem till mig och hämta det jag saknar. (Är ensamstående, så det blir min mor och inte pappan som är med mig på fl.)

Till mig själv har jag tänkt att packa ner sköna kläder bara, gärna stoora mjukisbyxor och tights! necessär såklart, ska inhandla nya schampooflaskor och duschtvål, även fast det finns på bb, men vill faktiskt ha mitt egna. Köper även ny tandborste och en tub tandkräm, sånt som man använder hemma har man ju kanske inte tid att packa ner mitt i allting när det startar, och schampoo, tandborste o tandkräm går ju åt hemma ändå sen när man kommer hem.. :)

HÅRTOFFSAR ska tydligen vara bra att packa ner också, samt våtservetter och lypsyl har jag läst.. :) men det är svårt! man vill ju inte ta med sig packning som om man skulle åka på semester i flera veckor... så använder man inte ens hälften :P 

• Isola88

man vet ju inte om barnet är litet eller stort men man kan ju ta med bodys av både 50 och 56 så man har

• lina5462

Va kul att vi är så många!
    Ett helt gäng som ska ha den 10:onde ser jag :D

Är ni oroliga inför förlossningen? Själv är jag mest orolig att bebis ska kika ut innan nyår, det kommer man nog få äta upp enda till 20års dagen ;)

Nog för att det inte går att styra, men skulle vara skönt om den kikar ut efter nyår iaf.

Första ul jag var på fick jag bf 6 januari, blev sedan flyttad till 18onde,  mina egna beräkningar är 5 januari. Ska bli spännande å se vem som hade "rätt"  Cool

Har många saker som kan göra att den kikar up för tidigt, såsom mycket förvärkar, högt blodtryck plus att jag ska flytta till hus på fredag.... eeeeh...

Har ni bestämt namn? :D

• lina5462
    proudMom2be skrev 2012-12-12 18:44:51 följande:
    Ja men visst =D

det här med BB-väskan! Jag har packar ner tre olika "outfits" i strl. 50, men blir dumförklarad av min omgivning som säger att jag borde packa ner 56 också, för barnet kan vara stort.. Är det bara jag som känner att det är väl det "minsta" problemet? På BB här så kör de stenhårt på Hud mot hud, så mycket kläder under bb-vistelsen blir det ju inte förutom när man får besök m.m kan jag tycka..?
    Jag vet att jag kommer glömma en miljon grejer, skulle det vara så, så får väl mamma helt enkelt åka hem till mig och hämta det jag saknar. (Är ensamstående, så det blir min mor och inte pappan som är med mig på fl.)

Till mig själv har jag tänkt att packa ner sköna kläder bara, gärna stoora mjukisbyxor och tights! necessär såklart, ska inhandla nya schampooflaskor och duschtvål, även fast det finns på bb, men vill faktiskt ha mitt egna. Köper även ny tandborste och en tub tandkräm, sånt som man använder hemma har man ju kanske inte tid att packa ner mitt i allting när det startar, och schampoo, tandborste o tandkräm går ju åt hemma ändå sen när man kommer hem.. :)

HÅRTOFFSAR ska tydligen vara bra att packa ner också, samt våtservetter och lypsyl har jag läst.. :) men det är svårt! man vill ju inte ta med sig packning som om man skulle åka på semester i flera veckor... så använder man inte ens hälften :P 

Låter väl som vettiga grejer å packa! :D Kanske något att fördriva tiden med, typ kortlek eller likande?

Nån extra mössa till bebisen har jag läst ska vara bra eftersom den första blir blodig och kladdig då den sätts på rätt omgående.
  • Carolinee87
    lina5462 skrev 2012-12-12 20:53:07 följande:
    Va kul att vi är så många!
    Ett helt gäng som ska ha den 10:onde ser jag :D

Är ni oroliga inför förlossningen? Själv är jag mest orolig att bebis ska kika ut innan nyår, det kommer man nog få äta upp enda till 20års dagen ;)

Nog för att det inte går att styra, men skulle vara skönt om den kikar ut efter nyår iaf.

Första ul jag var på fick jag bf 6 januari, blev sedan flyttad till 18onde,  mina egna beräkningar är 5 januari. Ska bli spännande å se vem som hade "rätt"  Cool

Har många saker som kan göra att den kikar up för tidigt, såsom mycket förvärkar, högt blodtryck plus att jag ska flytta till hus på fredag.... eeeeh...

Har ni bestämt namn? :D
    Jag har varit rätt orolig inför förlossningen men det har lättat liiiite iaf, det beror på att jag upplevde min förra förlossning som väldigt jobbig.
    Namn har vi också klart, tog en braa stund innan vi hittade "det rätta" men för några veckor sen blev det klart. Återstår bara att se om namnet passar honom när han väl kikar ut nu :) 
  • lina5462

Carolinee87, hur gammal är din andra? :) Hur började den förlossningen?  

Skönt att ha namnet klart. Vi har tre olika alternativ för flicknamn (inte riktigt överens) och ett pojknamn, känner dock att jag slulle vilja ha lite fler pojknamn på lager om det inte skulle passa.

Men det är ju så sjukt svårt! :P

Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!